(VERLOPEN) *A | DUS - NYC 228 euro

Discussie in 'Economy Fares' gestart door thomassmit, 27 aug 2017.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Dank. dat is dus het AC beleid. Maar europese/Nederlandse wetgeving gaat boven het beleid. Blijft overeind dat in veel gevallen het tarief wellicht laag was, maar niet zo laag dat je meteen weet dat het een fout is, en dat daar ook geen twijfel over hoeft te zijn. De boekingen van onder 100 misschien wel, maar alles boven 150 lijkt me redelijk. Mocht er een annulering komen zal ik juridisch advies inwinnen. Heb daar een verzekering voor die ik nog nooit gebruikt heb, dus laat ze t maar uitzoeken.
     
    FlyingFonz en fundivers vinden dit leuk.
  2. fundivers

    fundivers Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    dank je goldfly. Ik hou het ook in de gaten. Dan zoekt de rechtsbijstand het maar uit.
     
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik heb in totaal 3 tickets geboekt (2 voor anderen) via AC. Allemaal boven de 100 euro en vooralsnog in leven.
     
    fundivers vindt dit leuk.
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Screenshot_20170829-143031.png
    Hoewel het natuurlijk mooi dom is wat deze persoon doet en Twitter teams niet al te betrouwbaar zijn, wil ik deze graag met jullie delen.
     
    FlyingFonz en fundivers vinden dit leuk.
  5. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Nee mijn ticket is door hun geannuleerd, AC heeft zelf de prijzen verkeerd geladen dus Schipholtickets hoeft niets te vegoeden.
     
  6. CosmicGirl

    CosmicGirl Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Ik volg je redenering helemaal, maar voor zo ver ik gezien heb lijken de annuleringen die wel e-tickets hadden wel allemaal van Schipholtickets te komen. Maar ik geef graag toe dat ik geen diepe research gedaan heb, dus feel free to correct me.
     
    fundivers vindt dit leuk.
  7. fundivers

    fundivers Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    mijn schipholtickets nog steeds in de race..overigens ook van de error fare tijd geleden die ik in februari 2018 ga aanlopen :)
     
  8. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Ter info op mijn mail aan Schipholtickets dat ik het er niet mee eens was, gokje kan je altijd wagen ;)

    Geachte heer XXXXX,


    Wij vinden het buitengewoon spijtig dat de luchtvaartmaatschappij uw reserveringsopdracht niet kon bevestigen. Wij zullen u proberen uit te leggen waarom dit is gebeurd.

    Het online boekingsproces is een aaneenschakeling van verschillende systemen. Op een aantal van deze systemen hebben wij geen directe invloed. Indien er sprake is van een technische miscommunicatie of storing dan kan het incidenteel voorkomen dat buiten onze invloed de reservering niet succesvol kan worden afgerond. Uiteraard proberen wij in een dergelijke situatie zo spoedig mogelijk te handelen om de poging alsnog om te zetten in een boeking tegen de aangeboden condities. Omdat de beschikbaarheid op vluchten en de bepaling van tarieven door luchtvaartmaatschappijen zich in een zeer dynamische markt begeven, is dit spijtig genoeg niet altijd mogelijk. Wij vinden het daarom enorm vervelend dat het in deze kwestie niet gelukt is om de reserveringsopdracht onder dezelfde condities af te kunnen ronden. Dit vanwege een fout die door de luchtvaartmaatschappij is gemaakt.


    Volgens artikel 5.2 van de ANVR Boekingsvoorwaarden geldt voor reisagenten het volgende:


    De reisagent aanvaardt geen aansprakelijkheid voor handelingen en/of

    nalatigheden van de betrokken dienstverlener(s), noch voor de juistheid van

    de door deze dienstverlener(s) verstrekte informatie. De reisagent draagt

    geen verantwoordelijkheid voor foto’s, folders, advertenties, websites en

    andere informatiedragers voor zover onder verantwoordelijkheid van

    derden opgesteld of uitgegeven.


    Tevens valt in artikel 3.3 van onze Aanvullende Algemene Voorwaarden te lezen dat:


    Herroeping wegens correctie van fouten in de berekening van

    de aan de Dienstverlener verschuldigde gelden of van andere

    fouten is toegestaan. De herroeping dient zo spoedig moge-

    lijk, doch in ieder geval binnen 24 uur na de dag van

    aanvaarding te geschieden onder opgaaf van redenen. De

    Reiziger heeft in dat geval recht op onverwijlde restitutie van

    eventueel betaalde gelden.


    U bent akkoord gegaan met bovenstaande voorwaarden voordat u de betaling op onze website hebt gedaan. Graag willen wij benadrukken dat wij geen enkel voordeel hebben van een dergelijke situatie.

    Omdat de fout in dit geval is gemaakt door Air Canada, één van onze leveranciers, kunnen wij geen aansprakelijkheid aanvaarden voor de verhoging van het tarief. Wij zijn uitvoerig in overleg geweest met Air Canada, maar hebben helaas te horen gekregen dat de tickets niet mogen worden afgegeven tegen het tarief dat afgelopen zondag, 27 augustus, kort gepubliceerd heeft gestaan in de wereldwijde reserveringssystemen. Inmiddels zou u het aan ons betaalde bedrag terug hebben moeten ontvangen op de bankrekening waarmee de boeking is betaald.


    Het spijt ons dat wij u niet anders kunnen informeren.
     
    fundivers en jongesander vinden dit leuk.
  9. fundivers

    fundivers Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    dank voor het delen ottorockit
     
  10. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Yes, ticketnummer en boekingscode van de airline waarmee ik ook kon inloggen op AC site.
     
    fundivers vindt dit leuk.
  11. fundivers

    fundivers Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Dat zegt dus niks: ook ik tickets binnen en kan inloggen bij AC. Afwachten
     
  12. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Mooi wat die Duitser zegt en waar velen helaas geen gevolg aan geven......NOOIT (direct) contact opnemen met de maatschappij/OTA. Zag op FT ook een aantal fransen die via Facebook al met AC, net na het boeken, om bevestigingen van hun ticket gingen vragen.

    Iets met slapende honden.....
     
    FlyingFonz en fundivers vinden dit leuk.
  13. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Gezien de omvang sliep AC niet meer hoor, maar ben het nog steeds met je eens :)
     
    fundivers vindt dit leuk.
  14. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik wacht 2 weken en vraag ze dan mijn FF toe te voegen.
     
    JDB1990 vindt dit leuk.
  15. fundivers

    fundivers Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    FF toe te voegen? Flight F....?
     
    Goldfly vindt dit leuk.
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Frequent flyer nummer.
     
    Goldfly en fundivers vinden dit leuk.
  17. fundivers

    fundivers Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    goeiemorgen namens mij ;-) duhh
     
    Rutger vindt dit leuk.
  18. CosmicGirl

    CosmicGirl Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Het is toch vaak het eerste instinct van mensen. Ik las toevallig op een Brits reisforum berichten van mensen die niet zo in de luchtvaart zitten en echt in complete onschuld deze tickets geboekt hebben. Ze zagen het als een erg mooie promotie, maar niets had er hun aan doen denken dat dit een fout kon zijn. Ze hadden gewoon toevallig een search gedaan met Momondo zondagmiddag.
    Het was een behoorlijke verrassing toen iemand postte dat dit geannuleerd kon worden door AC, dus meteen kwam er een reeks reacties om de boekers aan te sporen contact op te nemen met AC en met de vage OTA waar ze geboekt hadden om een tientje pp te besparen vergeleken met AC direct. Gelukkig hadden ze wel e-tickets en blijft het tot nu toe stand staan.
     
    fundivers vindt dit leuk.
  19. CosmicGirl

    CosmicGirl Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Is er iemand die deze maand vliegt?
     
  20. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Ik vlieg half mei 2018 pas. Het lijkt erop, gezien de reacties op internationale fora van Air Canada en mensen die geboekt hebben, dat de tickets die nu in tact zijn ongewijzigd zullen blijven en dus gehonoreerd zijn.
     
    fundivers vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina