Toekomst visie Insideflyer?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Flying doc, 5 mrt 2019.

  1. PierreV

    PierreV Newbie

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Wat was een VNO run?
     
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Een BC run naar VNO die voor niet teveel geld aardig wat XP’s opbracht
     
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Vind het goed dat er open gesproken wordt, heb ook een aantal observaties en suggesties:

    -Travel hacking of en de points game is zeker anders dan een paar jaar geleden maar de buzz omtrent goedkoop vliegen is nog nooit zo groot geweest. Zo zag ik vorige week voorbij komen: €110rt USA met AA, €80 intra eu returns met KLM, verschillende AZ deals, FB Plat voor €1100. De hoeveelheid deal websites/groepen en zelfs betaalde diensten laat dit zien. Helaas komt hier maar weinig van langs op IF.

    -Front page (FP) artikelen, veel artikelen worden geschreven om gevonden te worden (SEO) maar niet om gelezen te worden. Als je hier te veel van post verlies je de lezer.

    -Waar ik me persoonlijk aan erger is dat er posts op het forum worden gepost en dan leuk overgenomen worden naar de FP, maar er geen enkele terugkoppeling is naar het forum of vermelding van de eerdere poster. Je kunt hier juist de lezer verder de website mee intrekken. Daarnaast komt het ondankbaar over naar je eigen community en gaat het richting plagiaat.

    -Geen negatief nieuws over Sponsors, slechtste nieuws dat ik dit jaar op de front page gelezen heb over Norwegian is dat WiFi betaald gaat worden. Op Rader las ik net dat Amex een rechtzaak verloren heeft over hoe met Privium adverteert, wat lees ik op een Frontpage vandaag, een standaard aanbieding voor de platinum kaart.
    Wat de reden is, maakt eigenlijk niet zoveel uit, als er meerdere keren vragen komen van je lezers over bijv. Norwegian, Curve, Club1Hotels etc. en daar geen reactie op komt, dan trekken mensen hun eigen conclusie.

    -Verschillende deals die na posten snel weg zijn. Dit kan gewoon zijn dat KLM mee leest, het is een openbaar forum. Je kan er niet veel aan doen, maar geeft wel slechte na smaak. Vind het persoonlijk nog steeds grappig dan men de O-fare rules heeft herschreven door de VNO deal.

    -Geef de optie voor guest posts, zo krijgt je community juist een idee hoeveel tijd het kost een post te schrijven, stylen en editen en krijg je een grotere verscheidenheid aan content. Misschien is er zelfs iets vanuit de sponsors te regelen in de vorm van een kleine beloning.

    -Refferals, laat mensen past links posten als ze 1 maand lid zijn + 10 posts hebben. Voor spammers is dat veel te lang en dit maakt het een beloning voor mensen die terug komen en een bijdrage leveren aan het forum.

    -Gebruik juist je community en FP samen. Zo bouw je terugkomende lezers op, dat is leuk voor je website stats en sponsors.
     
    vkpeter, VinceG, Goffe de Boer en 9 anderen vinden dit leuk.
  4. Maan

    Maan Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Interessant om allemaal te lezen :)
    Ik denk dat er ondertussen twee subgroepen zijn ontstaan binnen het forum: de wat meer onervaren mensen die een leuke deal proberen te vinden, en de al eerder genoemde die-hards. Het lijkt soms of de overlap tussen deze twee groepen ontbreekt, wat als gevolg heeft dat de activiteit op bepaalde vlakken afneemt.

    Over de frontpage, in mijn mening is die ook vrijwel nutteloos. Websites zoals upinthesky en luchtvaartnieuws bieden kwalitatief uitstekende nieuwsberichten over de luchtvaart, en reviews zijn op talloze andere websites ook te vinden (vaak met een betere schrijfstijl).

    Waar ik het ook mee eens ben is de afschuw voor CC referrals, altijd maar een belang hebben bij posts etc... Soms geeft iets belangeloos doen een veel fijner signaal naar een community.

    Ik ben zelf al een tijdje geleden gestopt met het reageren op het forum, omdat het helpen van mensen gecounterd werd met vaak zure berichten door anderen (toegegeven, ik kon zelf ook zuur zijn). Ik merk zelf dat 1 op 1 helpen een fijner gevoel geeft, al gaat dat natuurlijk tegen het forum principe in, maar misschien geeft dat al aan hoe het forum er voor staat.

    Mocht iemand hulp nodig hebben met hotels of vluchten, ik kijk soms hier in mijn inbox, dus stuur gerust een berichtje :)
     
  5. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Iedereen bedankt voor de feedback. Het is nuttig en we zullen ook zeker moeten kijken wat er met de aanbevelingen kan gebeuren.

    Even op bovenstaande quote reageren: Dit is absoluut niet de bedoeling en mocht je ooit het gevoel hebben dat dit is gebeurd, stuur dan even een PM. Nieuws of deals komen vaak van alle kanten, en dan wordt nog wel eens over het hoofd gezien dat er ook al een discussie is op het forum. Het is inderdaad altijd goed als er gelinkt wordt naar het forum!

    Ik denk dat @Maan gelijk heeft dat er verschillende groepen op de site actief zijn en dat het vooral de "die-hards" die hier in deze discussie reageren, voor wie de frontpage artikelen vaak geen nieuws meer brengen omdat ze die al elders hebben gelezen. Maar uit lezersaantallen blijkt dat die andere groep de frontpage artikelen over het algemeen wel waardeert. We proberen een breed publiek aan te spreken.
    Toch hoop ik dat ook jullie "die-hards" af en toe verrast worden door een artikel, al is dat wat lastiger, want jullie weten al zoveel... :D

    Nogmaals, dank voor de feedback. Goed dat jullie als community van je laat horen wat je goed of minder goed vindt. Ik zie het als opbouwende kritiek en daar moeten we als redactie ook zeker naar kijken. Laten we met z'n allen wel oppassen met de scherpe randjes in de discussie, daar is niemand mee gediend.
     
    Urbanjazz, vkpeter, Goffe de Boer en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Mag ik nog even wat aankaarten, de afgelopen tijd zijn de volgende artikelen gepost:

    https://insideflyer.nl/hilton-durban/ een review van een hotel waar iemand 2 jaar geleden heeft verbleven...

    https://insideflyer.nl/review-qantas-a380-first-class-melbourne-singapore/ ook al een review van ongeveer een jaar oud, hierin wordt 14 keer! het woordje "zeker" in gebruikt, tevens staat erin: "Daarnaast moet gezegd worden dat Qantas in tegenstelling tot Emirates en Qatar Airways geen douche aanbiedt op de A380."

    Sinds wanneer heeft Qatar Airways een douche op de A380? Of een ander toestel?

    https://insideflyer.nl/stopt-boeing-met-productie-737-max/ Nergens, maar dan ook nergens, suggereert Boeing dat het 737MAX programma de nek om gaat worden gedraaid, sterker nog, Boeing zegt in de media dat ze er van uit gaan dat na de software-update de 737MAX (een van de) veiligste toestellen in het luchtruim zal zijn, waarom dan zo'n clickbait titel?

    Dan is er nog de review over Joon business class van CDG naar BCN, ik weet niet of ik die persoonlijk überhaupt nog gepost zou hebben aangezien Joon bijna exit is en de relevantie dus vrijwel nihil is, maar dat terzijde.

    Mijn punt is, dat, ondanks de bezoekersaantallen anders uitwijzen (bezoekersaantallen zijn niet alles), de kwaliteit van de artikelen (uitzonderingen daargelaten) voor mij bijzonder mager is, niet alleen voor de "die-hards" maar ook voor de andere lezers. Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen...
     
    Ambtenaruh, beuse242, danfl44 en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Ik ben blij dat iedereen zijn mening deelt. Het geeft focus en misschien wel nieuwigheden en input voor de mensen die hier artikelen schrijven.

    Een paar jaar geleden vond ik zelf alles interessant. Nu ben ik ook meer selectief. Voor mij persoonlijk is het ook een soort motivatie en het “samen gevoel”. En ik geef daar een andere twist aan dan de lezer die na mij komt.

    Net als met het nieuws lees ik niet alles. Het onderwerp spreekt me niet aan. Of de schrijfstijl (Volkskrant vs Telegraaf). Indien we allemaal een bepaalde verwachting hebben van deze website dan gaat er een ander model nodig zijn voor de website. Misschien zoiets als de Correspondent. Ander business model, deels gratis als artikelen gedeeld worden, maar eigenlijk alles betaald.

    Ik ben blij met alles wat langs komt, het brengt me op ideeën en als ik geluk heb leer ik iets.
    Zelf schrijf ik ook artikelen, voor m’n vakgebied. Sommige mensen lezen het met grootste interesse en anderen denken misschien daar heb je die prutser weer. Mij om het even, ik krijg energie van kennis delen en het schrijven an zich. Uiteindelijk leert altijd op z’n minst 1 persoon ervan.

    Hopelijk leren de schrijvers van de feedback die we hier delen. En leren de lezers ieder op z’n eigen niveau uit de willekeur aan artikelen.
    Ooit was de Donald Duck of de Kijk het medium waar we iets van leerden. 30 jaar later lezen we wellicht vakliteratuur. Het medium groeit niet met je mee, je maakt zelf nieuwe keuzes.

    Samengevat hoop ik dat we doorgaan, blijven leren en soms nog eens lekker met de Donald Duck kunnen onderuit zakken. :)
     
    MdT, Ambtenaruh, Carel1 en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik ben het helemaal met @Godenzoon14 eens. Ik zou liever reviews van bijzondere niet zo voor de hand liggende hotels willen zien, zodat het me wat meer prikkelt om het te lezen, of om zo'n hotel zelf ooit te boeken. Nu zie ik in één reisverslag een aantal bijna identieke Holiday inn express'n in de VS als aparte reviews. Dat is nu typisch zo'n hotel waar ik geen review van hoef te zien, je weet toch al wat je krijgt als je zo'n hotel boekt. Ik zie er de meerwaarde niet van in.
     
    Didier13, JustinCase, Godenzoon14 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Quote: "- de redacteuren zijn inderdaad niet echt actief op het forum. Geen directe vereiste, maar kan de -duidelijk aanwezige- kloof wel verkleinen;"

    Zo blijf je voelen wat er leeft in de community, bij de leden voor wie je schrijft. Ik mag dan niet actief zijn de laatste maanden als blogger, maar heb op dagelijkse basis contact met een hele groep actieve leden en hoor allerlei feedback. Als je deze contacten onderhoud, kan je met de feedback op een constructieve manier aan de slag. Maar niet het warme water opnieuw proberen uit te vinden.
     
    vkpeter, Flying doc, Tim82 en 9 anderen vinden dit leuk.
  10. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    657
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Ik realiseer me nu dat het aantal aanbiedingen dat AmEx de wereld inslingert een direct (positief) effect op de activiteit van het forum.
    Het lijkt me dus een prioriteit dat de redactie gaat lobby'en bij AmEx voor meer acties.
     
    VinceG, Carel1 en vkpeter vinden dit leuk.
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Voor sommigen werkt het averechts
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  12. Johan10

    Johan10 Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Ik wil graag vanuit de absolute newbie kant toch even iets aan jullie kwijt. Ik ben een absolute beginner waar het gaat om daadwerkelijk vliegen als het uitzoeken van runs en het lezen van dit soort forums (of fora als u dat liever heeft).

    Ik ben erg blij om zowel de forumposts van de gevestigde orde te lezen alsook de berichten op de FP. Ik wil jullie daar hartelijk voor danken dat de moeite wordt genomen om beginners te helpen, ook als ze niet de eerste 100 pagina's hebben doorlopen waar vast het antwoord in staat. Voor mij is het dus allemaal nieuw en dan is altijd alles welkom!

    Natuurlijk lees ik ook de andere forums maar hoop toch echt dat IF in deze vorm blijft bestaan, al dan niet met bovenstaande feedback verder erin verwerkt. Heb ik in de korte tijd al teleurstellingen, ja een tweetal bijvoorbeeld. Het openen van een facebook site erbij of een whatsapp groep met runs waar ik nu niet van kan leren omdat ik daar niet inzit en kennelijk een toegangsvoorwaarde heeft. Ik vind dat natuurlijk jammer. Ik zie die runs of aanbiedingen graag openbaar in deze site, zodat ik ze na kan bouwen en kan leren hoe jullie dit soort runs of aanbiedingen vinden. Als het onmogelijk maken van een VNO run direct te maken heeft met het publiceren in een open forum dan snap ik het ontstaan van whatsappgroepen natuurlijk wel. Ik ben dus erg blij met bovenstaande opmerkingen én de site zoals die nu is. Waarvoor dank aan allen, grt Johan
     
    ErwinLansing, Tim82, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    @Johan10 Het forum is er voor iedereen. Als je vragen hebt, stel die dan gerust. Naar mijn mening is een forum een plek om ervaringen uit te wisselen en om beginners en meer ervaren leden te helpen.
     
    TheoS en Johan10 vinden dit leuk.
  14. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Wooow ! Wat gebeurt hier :rolleyes: Dit kan dus ook op IF, fantastisch !

    Ik herinner me ook de eerste jaren van IVV, waar meer de aandacht lag op uitleg. De samengang met IF, de samenwerking die ook meer content opleverde. Content waaraan het meerendeel van IF, voorgaande reacties lezende, wellicht geen behoefte aan heeft?

    IVV en IF gaven/geven mij voordeeltjes, sociale contacten, handleidingen en nieuws.

    Ik denk dat je het moet zien in de tijdsgeest. Voorafgaande aan IVV was de tijd van de ongekende voordelen van de Elite memberships en het Business of First Class vliegen, denk aan de film Up In The Air.
    IVV probeerde dit inzichtelijk te krijgen voor de toch veelal frequente vlieger. Dat was juist in de periode dat de voordeeltjes beperkt gingen worden. Het is allemaal niet zo inclusief én exclusief meer als voorheen.
    Met de huidige 'beperkte' voordelen is het voor de frequente vlieger veelal al duidelijk wat men kan verwachten, scoops zijn er niet echt meer voor hen.

    Op IF komt de newbe goed aan zijn trekken. It shows you the way how to.. Maar in mijn ogen alleen voor de heel veel frequente vliegers. Degene die met een stap over de streep ook een status behaalt mag van geluk en waarschijnlijk een flink lichtere portemonnaie spreken. Behoudens misschien de acties met het Premium Membership IF, meerendeel interessant voor de newbies.

    Misschien dat een groot deel daarom ook geen interesse meer heeft, omdat het simpelweg niet meer tegemoet komt aan hun behoefte. Je kunt lezen en dromen over de voordelen, acties en nieuwe types, maar het is wel duidelijk dat velen deze ballonnen al doorgeprikt hebben.

    Een ding, @Flying doc heeft blijkbaar wel iets los gemaakt. En lezende de vele uitgebreide reacties leeft deze gedachte in vele vormen ook bij anderen.

    Ik ben wel benieuwd of de redactie inzicht heeft in statistieken van IF en kun je daar ook wat uit herleiden?

    Of er nu ook direct wat moet veranderen, dat vind ik niet. Een pracht van een site, samenwerking en community opgebouwd, door actieve vrijwilligers. Je zou wel tussen de regels door kunnen lezen en bepalen waar meer de behoefte ligt en een andere richting geven aan IF. Maar komt die overeen met de vrijwilligers bij IF? Dat is ook een vraag en heel legitiem.
     
    ErwinLansing, TheoS, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Helemaal mee eens @Arjan69. De nieuwe onervaren forumleden weten nog niet zo veel en kunnen hier hun kennis snel vergroten. Een aantal jaren geleden in de tijd van IVV waren wij die nieuwe onervaren leden. Zoals de toen de ervaren leden ons hielpen, kunnen wij nu de onervaren leden helpen.
    En ja, helaas is status halen er niet gemakkelijker op geworden. Alhoewel je daar soms aan gaat twijfelen als je weer eens een overvolle lounge binnenkomt of de lengte van de priority lane ziet.
     
    ErwinLansing en TheoS vinden dit leuk.
  16. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Sinds ik hier kom heb ik toch wel comfortabelere reizen weten te maken voor minder geld dan voorheen. Maar ook in mijn hotelkeuzes; voor ik hier kwam wist ik niet eens dat hotels (Club)lounges hadden, terwijl menig hotel waar ik sliep die wel had. Wat dat betreft ging er een klein wereldje voor me open. Ook met sparen van miles dacht ik: 'zal wel onbegonnen werk zijn'. Wat dat betreft ben ik deze site en vooral z'n gebruikers erg dankbaar.
     
    ErwinLansing, vkpeter, Arjan69 en 8 anderen vinden dit leuk.
  17. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij is het grootste probleem de min of meer gekopieerde lay out van insideflyer.com. IVV was een simpele overzichtelijke site een beetje zoals nu.nl.
    De huidige lay out kan best werken maar dan moet je wel elke dag een stortvloed aan berichten kunnen plaatsen zoals in de states. Het kleine Nederland levert denk ik niet genoeg dagelijkse content op waardoor berichten en stukjes dan maar op diverse plaatsen geplaatst worden om de page te vullen. Het resultaat is een onoverzichtelijke chaos van berichten en herhalende content. Zelfde voor het forum, nieuwe posts, recente discussie, populaire discussie,recente reactie en dan nu met premium lidmaatschap nog een afgeschermde subforum? ( dus het bestaande forum is ruk) Alles leuk als je 100 posts per dag te verwerken krijgt maar ik denk dat er niet meer dan 10 per dag zijn. Het is allemaal een beetje als leren lopen met schoenen die 8 maten te groot zijn, het werkt niet. Ik weet niet of jullie van de lay out af kunnen ( waarschijnlijk niet) maar misschien is het raadzaam om alles wat niets bijdraagt gewoon weg te laten. Haal de bezem erdoor breng het terug naar de basis
     
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Het premium lidmaatschap heeft geen afgeschermd subforum.
     
  19. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    323
    Trofeepunten:
    63
    Toch wel...
     
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Sorry, je hebt gelijk. Het is dan wel specifiek op de premium voordelen gericht.
     

Deel Deze Pagina