InsideFlyer presenteert: Premium Memberships

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TeamInsideFlyer, 6 mei 2019.

  1. TeamInsideFlyer

    TeamInsideFlyer Moderator Medewerker

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Hi Johan,

    Zodra je de challenge hebt voltooid zal op het moment van de upgrade naar Gold je XP-balans, ongeacht het aantal XP of waarmee ze verdiend zijn, naar 0 gereset worden. Dit geldt dus ook voor AMEX XP als die bijgeschreven zijn op dat moment.
     
  2. Johan10

    Johan10 Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    OK duidelijk, thanks...
     
  3. paul_

    paul_ Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    13
    Even voort borduren op het scenario wat ik reeds gedeeld heb in een ander topic de volgende vraag.

    Stel dat ik tijdens de challenge 250XP weet te bemachtigen, is het dan zo dat alles boven de 90XP verloren gaat omdat de balans naar 0 wordt gezet?

    Als dat zo is vraag me af of het mogelijk is om de periode korter als 90 dagen te maken (bijvoorbeeld 20 dagen) en dan meteen voltooien naar Gold zodat alles wat daarna verzameld wordt niet verloren gaat?
     
    Gabriel vindt dit leuk.
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Nee, zodra je 90 haalt wordt je XP counter naar 0 gezet (dit kan tot 4 weken duren) en ben je Gold. Als je dan daarna dus nog 140XP haalt hoef je nog "maar" 160XP tot Platinum
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2019
  5. TeamInsideFlyer

    TeamInsideFlyer Moderator Medewerker

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Het hangt af van het moment dat Flying Blue de upgrade verwerkt; op dat moment wordt ook je XP balans gereset. Volgens de voorwaarden kan dit tot 4 weken duren nadat je hebt doorgegeven dat je de Challenge behaald hebt. Ook XP verdiend in de periode tussen het doorgeven en de upgrade zullen worden afgetrokken. Een voorbeeld:

    Je schaft het Premium Membership aan op 1 juli. Op dat moment ben je nog Explorer en heb je 0 XP. Vanaf Düsseldorf heb je van 2-9 augustus een goede Business Class fare naar Hong Kong gevonden via Amsterdam die 102 XP oplevert. Hiermee kwalificeer je niet alleen in één keer voor de Gold Challenge, maar ook voor Silver status. Na terugkomst is je account volgens de reguliere kwalificatie geüpgraded naar Silver, en 100 XP zijn afgetrokken waardoor je 2 XP als roll-over meeneemt. Je vult het formulier in met ingangsdatum 2 augustus en einddatum 9 augustus. Van 29-31 augustus ga je er nog even tussenuit naar Rome voor 10 XP. Als je Flying Blue account naar Gold is geüpgraded voor deze reis, kan je al van je Gold voordelen gebruik maken en spaar je de 10 XP. Volgens de voorwaarden kan de upgrade tot 4 weken duren. Het is dus mogelijk dat je de reis naar Rome als Silver aflegt. Als je na de reis wordt geüpgraded naar Gold, zullen ook de 10 XP van die reis vervallen bij de reset naar 0.
     
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dan geen FB nummer invullen en later retro claim indienen. Of zit er dan ook een addertje onder het gras?
     
    paul_ en Gabriel vinden dit leuk.
  7. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Dat wil nog weleens misgaan bij de KLM, ook vanwege het feit dat ze dan kijken "wanneer is de status toegekend en wanneer zijn de vluchten gemaakt van de retroclaim". Als datum status > datum geclaimde vlucht, vervallen de XP's. Althans, dat heb ik ondertussen bij verschillende collega's meegemaakt.
     
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Vermoedde al zoiets, je ziet tegenwoordig dat met alles de datum van werkelijke vlucht etc gebruikt wordt.
     
  9. Robbiegrunnen

    Robbiegrunnen Newbie Premium Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Begrijp ik nu goed dat ik me na aanschaf nergens hoef te melden voor het begin van de challenge, maar pas nadat ik de challenge heb voltooid?
     
  10. TeamInsideFlyer

    TeamInsideFlyer Moderator Medewerker

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Klopt. Na het volbrengen van de Challenge vul je het formulier in waar je de start- en einddatum opgeeft.
     
    Gabriel vindt dit leuk.
  11. Sky93

    Sky93 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Erg fijn dat je zelf de startdatum kunt bepalen na aanschaf en dat deze niet meteen ingaat zodra je het pakket hebt aangeschaft. Geeft de mogelijkheid om het mooi op m'n reisschema aan te laten sluiten de komende weken. De komende anderhalve maand zakelijk sowieso 70XP binnen. De resterende 20 komen vast ook wel goed, en anders zorg ik daar zelf wel voor. ;)
     
    Gabriel vindt dit leuk.
  12. TeamInsideFlyer

    TeamInsideFlyer Moderator Medewerker

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Degenen die een Premium Membership hebben aangeschaft hebben nu ook toegang tot een speciaal subforum, onder 'reis gerelateerd'. Hier staat onder andere wat meer informatie over de Gold Challenge en instructies wat je moet doen als je deze gehaald hebt. Daarnaast zijn we ook benieuwd naar jullie voortgang, feedback en eventuele tips en tricks om het meeste uit alle voordelen te halen!
     
  13. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Je kunt ook via een cashbacksite boeken, krijg je ook 5% cashback / korting en de gratis hotelovernachtingen. Volgens mij dus dezelfde deal als via het Premium abbonement.
    CashbackXL heeft bijvoorbeeld zo’n aanbod van 5% cashback met behoud sparen gratis nachten.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  14. Silvia

    Silvia Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik lees hier veel dat het niet de moeite is wanneer je bijna Silver wordt. Ik heb momenteel 60XP - Explorer status. Ik zou dan deze week het membership aankopen. Vrijdag vertrek ik voor een reis die me 40XP op zou moeten leveren en ik heb nog een reis voor mijn werk in het vooruitzicht van 30XP. Wat denken jullie? :) Ik reis af en toe voor mijn werk, maar net niet genoeg om zelf Gold te kunnen halen.

    Het klopt trouwens toch dat je als FB Gold altijd een gast mee de lounge in mag nemen?

    Alvast bedankt!
     
  15. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Zou het wel doen in dat geval, je "verliest" inderdaad misschien 40xp, maar je wint wel gold en een soft landing naar silver het jaar erna
     
  16. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Naast deze 70 XP heb je dus nog tenminste 20 XP nodig om de Gold Challenge te effectueren. Haal je dat binnen 3 maanden na de 40 XP vlucht?
     
  17. Silvia

    Silvia Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hopelijk! De keuze moet ik voor vrijdag maken of ik die gok wil wagen :)
    Miss in oktober een tripje zuid-Afrika plannen.. :)
     
  18. Johan10

    Johan10 Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Johan10 vindt dit leuk.
  20. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb nog niet echt het idee dat het storm loopt met het aantal premium memberships?
     
    Frankb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina