SKYTEAM: BUD-USA vanaf 550 euro

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door Nvgfocus, 14 mrt 2020.

  1. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Als AMS-SFO al geannuleerd is, dan is herboeken zonder tariefverschil geen enkel probleem. Gewoon Delta (bij 006) of KL (bij 074) in Nederland even bellen.

    Niemand weet natuurlijk wanneer we weer normaal kunnen vliegen, maar ik zou lekker naar een betere datum herboeken en tegen die tijd weer kijken. Aangezien de fare volledig refundable is, krijg je in het slechtste geval je geld terug.
     
    petert en Pedro1989 vinden dit leuk.
  2. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Zie net dat mijn vlucht van LAX-AMS op 9 augustus is aangepast.

    [​IMG]

    Geen suites meer en aircraft type is unknown. Vluchtnummer (DL78) valt ook niet te boeken op deze dag... Vreemd.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2020
  3. Thom

    Thom Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Delta heeft haar eigen LAX-AMS vlucht voor deze zomer (DL78/79) geannuleerd. In mijn boeking staat deze ook niet meer.
     
  4. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Kunnen jullie je boekingen nog online of via de app wijzigen/annuleren? Bij mij in ieder geval niet meer.
     
  5. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    421
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb in september een retourtje Las Vegas staan. Nu heb ik al 4 mailtjes gekregen met wijzigingen en annuleringen. Oorspronkelijke route was:

    BUD-AMS-MSP-LAS
    LAS-DTW-AMS-BUD

    1. MSP-LAS is 2x van vluchtnummer veranderd
    2. LAS-DTW is geannuleerd en (nog) niet vervangen door een alternatief
    3. DTW-AMS (DL138) is geannuleerd en vervangen door DL136.

    Ik heb nog niet gebeld of andere actie ondernomen. Er zullen vast nog meer wijzigingen komen, dus ik wacht wel tot augustus. Of adviseren jullie nu meteen te bellen?

    Wijzigen via de site kan in ieder geval niet meer.
     
  6. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou even wachten. Elke keer dat je belt, vergroot je de kans op eventuele moeilijkheden - ook al lijkt de kans klein dat ze deze intrekken. Maar belangrijker, er kan nog zo veel veranderen tussen nu en wanneer je vliegt, dat je waarschijnlijk wéér zult moeten bellen, precies zoals je al aangeeft.

    Al met al levert het je hoogstwaarschijnlijk niets op, terwijl je wel wat risico loopt (en daarmee iedereen die op deze fare een ticket heeft gekocht).
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2020
    MVA20 en Frankb vinden dit leuk.
  7. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    421
    Trofeepunten:
    63
    @KieWie Dan denken we er hetzelfde over :)
    Ik wacht rustig af tot eind augustus, begin september.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  8. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Ik zou voor de LAS-DTW wel bellen. Als je geen vlucht selecteert en het zeer beperkt aantal vluchten loopt vol dan heb je misschien geen vlucht of een tijd die je niet wenst. Daarnaast kun je tenminste een stoel kiezen die je wenst en eindig je niet in een middle seat.
     
  9. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Je krijgt waarschijnlijk nog tig schedule changes. Voor September is er nog niet echt een besluit genomen qua vluchtplanning.
    In een middle seat zul je niet terecht komen aangezien je je domestic first vliegt op die leg, zijn normale goede stoelen bij Delta en niet de gewone economy stoelen met de middelste rij blocked zoals bij AF/KLM.

    [edit]
    Meer upcoming changes. De A380 gaat het niet worden voor mij op één van m'n legs:

    https://www.airfranceklm.com/en/phase-out-air-france-entire-airbus-a380-fleet?
     
  10. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Delta heeft de leg AMS-SEA van mijn trip naar HNL eind juli geannuleerd. Nog niks van ze gehoord maar de vlucht staat niet meer in de app en is niet meer te boeken.

    Wat nu? Afwachten of nu al bellen? Zou de hele trip het liefst een paar maanden naar de toekomst verzetten. Maar moet dit dan allemaal binnen de I bucket/fare rules, of kan ik mijn itinerary gewoon verplaatsen, inclusief stopover op de West Coast? Liefst voeg ik nog een stopover in AMS toe. Via DL geboekt alles op DL vluchtnummers.
     
  11. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Same here, wacht wel lekker af. Lijkt er op dat alle Suite routes zijn geannuleerd, inclusief: CDG-LAX, CDG-ATL, AMS-DTW (nog maar 1x per dag), AMS-SEA, AMS-MSP.
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2020
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    2.423
    Trofeepunten:
    358
    Mijn Suite in de 330neo staat er nog wel in voor oktober naar Seattle. Wel zijn mn binnenlandse vluchten gewijzigd waardoor ik nu 5 uur in SEA mag wachten. Maar ben toch van plan de boel door te schuiven naar 2021 als dat kan.
     
  13. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Mijn suites staan ook nog van DTW-AMS in december.
     
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    2.423
    Trofeepunten:
    358
    Ik logde net even in op delta.com en zie dat ik inmiddels 9 (!) uur mag wachten in SEA op mijn aansluiting, ik geen D1 Suite meer heb en ik op de terugweg eerder vertrek vanaf SEA dan dat ik daar aankom met mijn vlucht ervoor.

    Prima allemaal, des te meer reden om de boel te kunnen verplaatsen naar 2021.
     
  15. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Dat kan mits I class nog beschikbaarheid heeft, toch? Hoe check je dat een beetje soepel? Met de aanwijzingen uit het FT topic krijg ik het niet voor elkaar, en via delta.com loopt vluchten wijzigen op niets uit...
     
  16. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Wijzigingen naar 2021 zonder bijbetaling tariefverschil blijkt lastig.
     
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    2.423
    Trofeepunten:
    358
    Volgens mij wel ja. Ik had het via Ita matrix bekeken, daar kan op de I fare zoeken.
    Maar als het klopt wat @Didier13 zegt heb je daar dus niks aan. Al las ik wel verhalen van mensen die wel zijn verplaatst.
     
  18. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ik mocht via amex travelagency tot 1 nov wijzigen voor zelfde tarief en zonder kosten, daarna tariefverschil bijbetalen zonder kosten. ik heb inderdaad ook verhalen gehoord van mensen die na enig aandringen wel door konden boeken naar 2021.
     
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    2.423
    Trofeepunten:
    358
    Toevallig las ik vandaag op FTalk dat iemand ook via Amex had gewijzigd naar mei 2021.
     
  20. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ik ga het ook zeker nog een keer proberen want aug in NYC zie ik nog even niet zitten, BUD-AMS moet ik al eind juli vliegen.
     
    Grouchy, DirkOnTour en Vliegende_Keep vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina