SKYTEAM: BUD-USA vanaf 550 euro

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door Nvgfocus, 14 mrt 2020.

  1. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ja klopt. Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn ticket. Ticket via Delta gekocht, foutmelding bij het wijzigen. Air France website zegt non-changeable. KLM app geeft voor de BUD-AMS, AMS-BUD segmenten aan dat het gratis te annuleren en te wijzigen is. Ik had dit hier eerder ook gevraagd en er werd gezegd dat met mijn tarief basis (I2FFHU) de tickets wel te annuleren en te wijzigen zijn. Heb jij dit ook?
     
    Matthijs1311 vindt dit leuk.
  2. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb mijn tickets via KLM geboekt en zie exact hetzelfde. Via de website van KLM kan ik niets wijzigen (foutmelding) maar via de app gaat het zonder problemen.
    Ticket geeft nog steeds tariefbasis I2FFHU en gratis wijzigen en annuleren aan.
     
  3. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Ook ik heb I2FFHU voorwaarden voor BUD-SJU, uitgegeven op 006 code. Eerder dacht ik dat alles wel te wijzigen was, omdat ik op de DL site kon doorklikken tot het wijzigen van segmenten. Toen ben ik niet verder gegaan, maar inmiddels zie ik dat dat resulteert in een foutcode.

    In de KLM en AF apps zie ik slechts de segmenten BUD-CDG-AMS, AMS-IAH en ATL-IAD-CDG-AMS-BUD. Deze zijn niet te wijzigen, bij KLM noch AF, noch de apps. Op DL zie ik wel alle segmenten (i.e. eerder genoemde segmenten met daar tussenin BNA-ATL-SJU en SJU-ATL).
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2020
  4. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Heb ik ook. Via Delta geboekt met de vroege vlucht BUD-AMS en daarna de vlucht van 15:15 AMS-SEA (5 uur layover in Amsterdam). Had BUD-AMS liever op een andere dag gedaan zonder overnachting in Boedapest. Maar het lukt me nog niet om een stopover toe te voegen via de site van Delta.
     
  5. Stuif

    Stuif Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb een vlucht via KLM geboekt naar Chicago. Ik kan wijzigen via de app. Maar ik krijg alleen opties om een airport in de USA toe te voegen. Levert heen en terug potentieel 12 extra XP's toe.
     
  6. Peterr82

    Peterr82 Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Hallo,
    Zijn deze vluchten nog ergens te vinden. Kan niks vinden.

    Gr.
     
  7. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Nee deze tarieven zijn niet meer beschikbaar helaas.
     
  8. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Lang verhaal kort:

    LAX HNL was gecancelled omdat dat segment geen AF codeshare meer was.

    Goldlijn gebeld, want de platinumlijn is overbelast (en die vroeg op het bandje niet om later terug te bellen, anders had ik dat gedaan).

    LAX HNL is nu onder een DL nummer teruggezet en zegt de app ineens 7500 miles ipv 2500.

    Nu is mijn vraag: als alles eenmaal is overgewaait, heeft het dan zin ze nogmaals te bellen om te kijken of alles op DL code kan voor de miles? Gezien het een 057 ticketnr betreft dacht ik dat dat leidend was of heb ik dat mis?
     
  9. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Volgens mij is dit inderdaad leidend voor FB en krijg je gewoon ticketprijs (ex taxes & fees) * level multiplier aan miles toegekend onafhankelijk van wie de vlucht uitvoert.
     
  10. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Denk niet dat ze dat willen doen. Sowieso is dat extra aandacht voor je itinerary die je liever niet wilt. Geen slapende honden wakker maken en de volgende keer gewoon op een DL code boeken.
    Ticketnummer maakt niets uit, alleen het vluchtnummer bepaalt de berekening van het aantal miles.
     
  11. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Dat sowieso, hoe minder contact hoe beter. Mocht er toch nog iets aan het itinerary wijzigen dan is het wel goed om in het achterhoofd te houden de reroute op delta nummers uit te zoeken.
     
  12. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Zeker slim om te doen. Met jouw route op DL nummers had je 43.500 miles kunnen verdienen.
     
  13. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Dat weet ik, maar was net te laat met DL boeken en AF cancellen.. gelukkig nu al 6000 miles extra gekregen en 126xp is ook niet verkeerd.
     
    dutchskies vindt dit leuk.
  14. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Dat is gek. Ik ben vorig jaar AMS - SEA - SFO gevlogen op een KLM issued ticket 074XXX. De oorspronkelijke boeking was een KL-vluchtnummer maar door wijziging in de plannen werd dit DL-nummer. Resultaat: (ticketprijs + surcharge) * multiplier aan miles. Als ik jou goed begrijp had dit dus anders berekend moeten worden?
     
  15. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Nee. Dat heeft ermee te maken dat je door een INVOL REROUTE gewoon je original routing credit hebt gekregen. Gebeurt wel vaker bij AF-KLM.
     
    petert vindt dit leuk.
  16. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Ik probeer mijn itinerary nog wat aan te passen. Nu heb ik de optie om YVR-AMS met de B777 of A330 te vliegen van KLM. Welke business class stoel heeft jullie voorkeur?
    De A330 stoelen lijken mij wat smaller. Klopt dat?
     
  17. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    43

    Mijn voorkeur heeft de B777 stoel. Deze is volgens mij inderdaad wat breder. Wat mij betreft ook een nadeel is, is dat in de A330 de piloot op langere vluchten in de cabine moet rusten, ik zat in de stoel voor hem en hij was enorm aan het snurken. Op de B777 heb je dit probleem in ieder geval niet. ;)
     
    lloydje33, Wammes_NL, danfl44 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Lukt dat jou überhaupt dan? Ik kan echt niets aanpassen :/
     
  19. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Er zijn niet veel opties, maar kan nog wat schuiven qua datum en AMS-BUD via CDG (tegen lagere prijs). Meeste aangeboden alternatieven zijn echter extreem duur. Volgens FT kun je echter maar 1 keer zelf wijzigen en daarna alleen door te bellen e.d.
     
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb twee keer kunnen wijzigen en nu lukt helemaal niks meer idd.
    Als ik het goed heb begrepen op FT, kun je, als je F dl.bud+hnl.I2FFHU (of i.p.v. hnl bijv. sfo) in je extention code zet in ITA Matrix, je vlucht nabootsen en kijken welke mogelijkheden je hebt.
     
    MVA20 en DirkOnTour vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina