Ik had deze deal ook geboekt via KLM.com maar ik wil deze weer annuleren, omdat ik een ander ticket met andere route heb geboekt op andere data. Daarop het formulier ingevuld om geld terug te krijgen voor eerste ticket. Binnen hoeveel tijd wordt zoiets normaal verwerkt en ontvang je je geld terug? Ik heb ook geen bevestiging van mijn aanvraag in mijn mailbox ontvangen. Thanx alvast als iemand meer info heeft.
Ik heb er slechts een maal eerder gebruik van gemaakt en toen werd mijn boeking binnen een dag geannuleerd en stond het geld een paar dagen later weer op de rekening. Het zal nu vast wel goed komen maar het is 'iets' drukker dan normaal. Overigens kreeg ik toen ook geen bevestiging per mail maar je had wel de mogelijkheid om op de laatste pagina een pdf af te bewaren.
Geld terug bij de KLM onder normale omstandigheden kost al zeker een maand, dus ik zou er voorlopig niet op rekenen. Alleen een creditcardbetaling wordt meteen gerestitueerd, maar daar heb je dan ook 65 euro extra voor betaald...
Behalve bij een van de boekingen bij Delta... Nu Amex maar gevraagd om het bedrag terug te halen, want bij Delta krijg ik (compleet logisch) niemand aan de lijn
Nee, voor een niet AmEx-boeking worden extra kosten in rekening gebracht. Ik dacht dat dit een vast bedrag van 65 euro was, maar het blijkt 3% van de reissom te zijn.
Ik heb echt werkelijk waar nog nooit extra betaald voor een creditcard boeking bij KLM. Zowel Nederlandse als Amerikaanse creditcards.
Ik vond het een schandalig verschil met een iDeal betaling, dus er niet voor gekozen. Daarna ging er echter van alles mis met de boeking waardoor deze uiteindelijk maar ongedaan gemaakt is. Het duurde uiteindelijk twee maanden tot dat alles terugbetaald was...
Interesting. Sinds de nieuwe CC policy heb ik nog nooit bijbetaald met mijn reguliere American Express.
De PSD2 wetgeving die in februari 2019 in is gegaan regelt dat er voor particuliere kaarten geen toeslag meer mag worden berekend. Voor zakelijke kaarten is er een uitzondering en hiervoor mogen nog wel extra kosten berekend worden. Ligt er dus maar net aan met wat voor een kaart je boekt.
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb zelf ook nog nooit met toeslagen te maken gehad indien ik betaalde met CC bij KLM.com, wel als je via OTA boekt. Ik ga er van uit dat alles binnen een aantal dagen / weken in orde gaat komen. Maar laten we nu weer verder gaan on-topic
Amex valt buiten deze regeling (info). Daarom berekenen veel OTAs ook nog gewoon een toeslag als je met Amex betaalt. Vanwege het partnership van KLM en Amex berekent KLM bij vertrek vanuit NL (en wellicht BE) geen toeslag als je met de FB Amex betaalt. Maar boek maar eens een KLM-ticket op klm.com met vertrek in bijv. Curaçao, dan betaal je zo 20 euro extra om met de Flying Blue Amex te betalen.
Ook geen toeslag met vertrek uit Denemarken. Het probleem daar is dan wel weer, dat de prijzen in Deense kronen zijn. Kun je kiezen om de wisselkoers (met toeslag) van AMEX of van KLM te betalen.
Ik zie trouwens nu hoeveel AMEX aan provisie(wisselkoers) heeft verdient voor mijn vlucht BUD-LAX... € 18,63
Daarom gebruik ik mijn Amex nooit voor transacties in andere valuta's. Genoeg kaarten die géén ongunstige koersen gebruiken. Even terug on topic; het lijkt alsof er toch nogal wat verschillende ticketvoorwaarden zijn. Ik zie op FT een aantal berichten voorbij komen van mensen die segmenten hebben kunnen wijzigen. Ik kan wel doorklikken tot het wijzigen van segmenten maar krijg daarna een foutcode. Ook staat onder tariefvoorwaarden bij Air France nu dat mijn ticket non-changeable is. Bij Delta staat er niet zo heel veelzeggend "This ticket is non-refundable unless issued at a fully refundable fare".