SKYTEAM: BUD-USA vanaf 550 euro

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door Nvgfocus, 14 mrt 2020.

1. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    628
    Trofeepunten:
    348
    als je niet perse met Delta wil kun je ook F ..I2FFHU gebruiken.
    Bij Delta komen echter niet al die alternatieven op als je wil wijzigen.

2. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Dat zou ook kunnen idd.
    Maar je kan nu iig wel zien wat er mogelijk is en het via facebook/chat/telefoon proberen. Die mogelijkheden die ik nu via ITA zie kreeg ik eerst idd ook niet via de DL website.

Toch? :)

Mijn voornemen is om een stopover in Boston te krijgen, maar moet hiervoor contact opnemen, dus wacht er nog even mee.

3. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ik had dit inderdaad ook gelezen maar ik snapte niet precies hoe ik kan zien welke opties eventueel mogelijk zijn zonder de hoge reprice. Zijn dit de vluchten die ik op het scherm krijg nadat ik mijn orginele vluchten heb ingevoerd in matrix met de extension code?

Matthijs1311 en petert vinden dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Volgens mij wel, maar zeker weten doe ik het niet.

Ik ga het als de Corona ellende een beetje over is eens proberen via de Delta-chat o.i.d. :)

petert en loualex1399 vinden dit leuk.
  5. solofarie

solofarie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    Voor de mensen die deze zomer al vliegen, stel de vlucht gaat niet door vanwege het virus. Kan je deze vlucht dan verplaatsen zonder het tariefverschil te betalen?

6. jesse01

jesse01 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Nee, de eenmalige wijzigingskosten vervallen maar het tariefverschil zal blijven.

solofarie vindt dit leuk.
  7. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Als de vluchten niet worden geannuleerd dan waarschijnlijk niet gezien de huidige voorwaarden. Maar deze kunnen nog eventueel veranderen voor in de zomer. Een vriend van mij had een vlucht die was geannuleerd (LAX-DTW). Gratis een andere vlucht mogen kiezen en zonder meerprijs data van andere vluchten mogen wijzigen.

volledige route was: BUD-AMS-LAX LAX-DTW-AMS-BUD

Matthijs1311, DirkOnTour en solofarie vinden dit leuk.
  8. Maan

Maan Newbie

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Bij iberia (zie error fare lin-bog) geldt er geen tariefverschil bij wijzigingen. :O

solofarie vindt dit leuk.
  9. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Je kunt alleen je terugvlucht wijzigen zonder prijsverschil, mits alle vluchten in de I klasse plaatsvinden.

De heenvlucht kan je pas wijzigen als je de eerste leg gevlogen hebt, anders moet je het prijsverschil betalen.

Je hebt inderdaad twee keer de mogelijkheid om online te wijzigen. So save your two bullets ;).

Flyer1981, DirkOnTour en Jan van Putten vinden dit leuk.
  10. solofarie

solofarie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    Dus als ik het goed begrijp kan ik Bud-Ams vliegen en dan vervolgens terplekke op Schiphol mijn volgende vlucht zonder het prijsverschil te betalen wijzigen naar een datum later dat jaar?

11. petert

petert Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Als ik de flyertalk thread moet geloven wel ja. Gek genoeg zeggen ze daar dat inbound gewoon gewijzigd moet kunnen worden maar die kan ik ook niet wijzigen :-(

12. Pedro1989

Pedro1989 Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    120
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb de deal geboekt BUD-AMS-SFO-SEA-AMS-BUD voor eind juni. De AMS-SFO leg is geannuleerd, de rest staat nog open. Ik twijfel of ik het wil verplaatsen naar een later moment in het jaar of het helemaal wil annuleren.
    Stel dat ik ZELF annuleer, waar heb ik dan recht op? Moet ik akkoord gaan met een voucher of kan ik gewoon mijn geld terugeisen? In de voorwaarden van dit ticket stond dat het volledig refundable was. Dan moet ik er toch gewoon van uit kunnen gaan dat ik mijn geld terug krijg?
    Ik begrijp de huidige situatie, dus het maakt me niks uit als ik vervolgens nog een paar maanden moet wachten alvorens ze het uitkeren, echter wil ik eerst de garantie hebben dat ik daadwerkelijk het geld terugkrijg en niet een voucher welke na 1 jaar vervalt.

13. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Ik had hetzelfde. Heb alles geannuleerd. Met wat hulp van Amex uiteindelijk alles teruggekregen.

Pedro1989 vindt dit leuk.
  14. jasperR

jasperR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Je hebt in principe recht op een herboeking of je geld terug. Gezien deze top deal zou ik voor een herboeking kiezen.

Als je voor geld terug kiest krijg je gezien de unieke situatie volgens mij een voucher welke na 12 maanden om te ruilen is in geld (voorwaarde van de EU om vouchers te mogen geven).

Daarnaast zijn ze volgens mij bezig met een europees garantiefonds voor deze vouchers mocht er nog een partij omkukelen.

Pedro1989, MVA20 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  15. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Je krijgt gewoon je geld terug, want is fully refundable. Ging prima bij me (via KLM)

16. Thanh

Thanh Blue Tier

Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Er kunnen andere regels gelden wanneer je deze bijvoorbeeld via DELTA hebt geboekt.

17. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Wat is voor jullie de motivatie om hem te cancellen? Het is een flexibel ticket en beter ga je voor deze prijs niet vinden toch?

18. Pedro1989

Pedro1989 Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    120
    Trofeepunten:
    33
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb het ticket gekocht via Delta.com

Ik wil ook niet direct cancellen, ik vroeg me met name af of ik mijn geld terug zou krijgen of een voucher.
    Anderzijds: wanneer is het weer relaxed om te vliegen? In principe kun je het ticket alleen (zonder meerkosten) omboeken indien de vluchtdatum voor 30 november a.s. ligt. Ik vraag me af in hoeverre er dit jaar daadwerkelijk weer volop intercontinentaal gevlogen kan worden ... Daar zit dus mijn twijfel over wat te doen.

19. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Bij Delta krijg je momenteel gewoon je geld terug.

a. Je vlucht is geannuleerd (bij AF- KLM krijg je momenteel in dit soort gevallen helaas wel een voucher)
    b. fare is bovendien flexible/refundable

Laatst bewerkt: 30 apr 2020
  20. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Aangezien je de heenvlucht pas kunt wijzigen als je de eerste leg hebt gevlogen, zou je van je recht op herboeking gebruik moeten maken indien ze hem cancellen ivm de reisrestricties. Misschien gaat dat niet zo heel soepel (tariefverschil)?

Deel Deze Pagina