SKY / BC / KQ / AMS - ADD / va 408

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door jasperR, 19 sep 2019.

  1. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Hoe was het in Etihopië? Nog leuke tips?
    Is jouw terugreis ook zonder problemen verlopen en zijn de miles/xp's netjes bijgeschreven?
     
  2. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Bijzonder land met een interessante geschiedenis. De moeite waard om eens te zien, zeker met zo'n fare, maar er zijn plekken waar ik persoonlijk eerder nou zou terugkeren.

    Ik heb Addis, Bahir Dar, Gondar en Lalibela in de 5 volle dagen gedaan. Gaf een tof divers beeld. Simiens en Danakil schijnen heel mooi te zijn, maar dat is in zo'n korte tijd niet realistisch. Route was ADD-BJR-overland naar GDQ-LLI-ADD.
    Voor binnenlandse vluchten: je krijgt ongeveer 50-70% korting als je een internationaal segment vliegt op Ethiopian Airlines. Dat doen wij natuurlijk niet, maar simpele oplossing: random ticket op Priceline kopen, bevestiging laten zien in een ticket office van ET, binnenlandse vluchten met korting kopen, en random ticket weer annuleren (binnen 24 uur).

    Eten is goed en goedkoop, en de steden hebben prima kwaliteit hotels en guesthouses. Helaas weinig plekken om andere solo-reizigers te ontmoeten, dat vond ik zelf dan weer jammer. Nu was de gemiddelde leeftijd van toeristen sowieso wat ver boven mijn doelgroep.. :)
    Activiteiten en tours zijn naar verhouding erg duur, en men probeert echt overal een slaatje uit te slaan. Nooit iets doen zonder te onderhandelen, en nooit meegaan in verhalen waarbij je zogenaamd wat extra moet betalen. Allemaal common-sense voor de ervaren reiziger, maar in Ethiopië wat prevalenter dan waar ik tot dusver ben geweest.

    Als je kort gaat, zou ik zeker de cultuur en diverse geschiedenis opsnuiven. Ethiopiërs zijn hier met goed recht trots op, en dat laat zich zien in vele bijzonder goed bewaarde bouwwerken en tradities. Niet te lang in Addis blijven, een dag(deel) is genoeg voor de musea, bezienswaardigheden en lekker eten. Wat rondlopen rond de markten is de moeite waard. Verder waren de plekken die ik bezocht heb bijzonder en erg verschillend. Lalibela zou ik aanraden, verder gewoon naar de steden aan die goed aansluiten op een binnenlands vluchtenschema.

    Miles gingen niet automatisch, dus heb bij aankomst bij de bagageband FB maar even gebeld. Stond er hierna voor beide richtingen binnen een minuut op.

    Oh, snelle edit: ga in Addis zeker naar Tomoca Coffee, en neem wat zakken mee naar huis. Zal je zeker geen spijt van krijgen (thanks @Goldfly ;)) En: download snel de Taxi-app. Uber hebben ze niet, maar die app werkt top, zeker vanaf vliegveld, scheelt gezeur met taxi-chauffeurs.
     
    Melchior, Turn, MRB en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    “Voor binnenlandse vluchten: je krijgt ongeveer 50-70% korting als je een internationaal segment vliegt op Ethiopian Airlines. Dat doen wij natuurlijk niet, maar simpele oplossing: random ticket op Priceline kopen, bevestiging laten zien in een ticket office van ET, binnenlandse vluchten met korting kopen, en random ticket weer annuleren. En: download snel de Taxi-app. Uber hebben ze niet, maar die app werkt top, zeker vanaf vliegveld, scheelt gezeur met taxi-chauffeurs.”
    Dit maakt ons natuurlijk nieuwsgierig. Moet je op de weg Ethiopië in Ethiopian vliegen of mag het land uit een ticket hebben ook?
     
  4. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Nope, alleen het land uit is genoeg :) Scheelde mij flink; 145 euro voor drie vluchten ipv 325.
     
    Eagle en Flying doc vinden dit leuk.
  5. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    @danfl44 Klinkt goed!! Wij hebben een zelfde rondje voor ogen om in juni te gaan maken. De suggestie voor de koffie ga ik zeker onthouden :)
     
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Heb je nog aanraders qua tours en heb je die daar allemaal ter plekke geboekt?
    Ik heb een beetje op TripAdvisor zitten kijken maar dat is een grote scam met al die doorzichtige fakebeoordelingen. :D
     
  7. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Lekker ter plekke boeken. En gewoon heel hard onderhandelen. Scheelt je echt grof geld tov vooraf boeken.
    Iedere random persoon op straat heeft wel een neef/suikeroom/oma die pakketreisjes aanbied. Of ze gaan zelf mee. (Mooiste: gewapende officiële bewaker bij fort in Gondar die aanbood mee te gaan naar Danakil als guard. Hij zou wel even een weekje vrijnemen van werk :D)

    Gewoon beetje vergelijken en onderhandelen, kijken wat goed voelt, uiteindelijk is alles ongeveer hetzelfde.
     
    lloydje33, Vliegende_Keep en Thijsk vinden dit leuk.
  8. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Ja precies, dat is denk ik wel het handigste daar ja. :)
    Zit aan Simien Mountains te denken om daarheen te gaan, wil de Gelada baviaan wel eens spotten. Volgens mij krijg je daar ook een gewapende bewaker mee. :D
     
  9. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Klopt. Bij Simiens is het enige verplichte een gewapende 'scout' voor een paar euro per dag. Die weet de route, kan verder nauwelijks Engels. Is in theorie in je eentje te doen dus. Een gids/tour scheelt veel gedoe, maar kan echt best prijzig worden, aangezien daar echt zo'n kartel zit die prijzen kunstmatig hoog houdt hoorde ik van reizigers.
     
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Ik zit er aan te denken door te reizen naar Kaapstad vanuit ADD.
    @danfl44 heb jij toevallig ergens in ADD airport gezien of ze transit visa hebben? Het internet is daar een beetje vaag over namelijk. Ik heb gelezen over 20 dollar, maar weet niet of dat echt zo is.
    Dat scheelt me weer 2x 50 USD om alleen mijn koffer op te pikken achter customs.
     
  11. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Koffer? Zijn de wasmachines stuk in kaapstad?
     
    danfl44 vindt dit leuk.
  12. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Is het niet bijna net zo duur van Addis naar Kaapstad als van hier naar Kaapstad? Geweldige plek trouwens. Geen transit visum gezien, best kans dat ze het wel hebben. Ook best kans dat een of ander mannetje je wel helpt om een steriele transfer uit te voeren. In het ergste geval ben je geld kwijt voor een normaal visum. Maar ik zou inderdaad lekker kofferloos reizen als dit enigszins kan.
     
    Nvgfocus vindt dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Als het aan mij ligt gaat er alleen een klein koffertje mee ja, alleen m'n vrouw is het daar niet mee eens. ;)
     
    danfl44 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Nee, dat scheelt wel wat hoor. Maar daarom ben ik ook een beetje aan het kijken wat ik uiteindelijk nou extra kwijt ga zijn.
    Maar het zou die week dat ik ga ook wel erg goed uitkomen dat ik naar Kaapstad kan gaan.

    En ik had idd van die "fixers" gelezen ja! :D
     
  15. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Alweer tijdje geleden dat er een reactie was in deze thread. Toch wel benieuwd naar wat de ervaringen zijn van diegene die de vlucht gemaakt hebben.

    Is alles goed gegaan? Juiste stoelen etc?
     
  16. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Toevallig recentelijk gevlogen. Voor dit bedrag een absolute aanrader! We hebben op deze trip een olifanten weeshuis in Kenia, Djibouti en Ethiopië aangedaan. Een trip met 11 vluchten in 9 dagen maar zeer de moeite waard. In mei heb ik met dezelfde deal Khartoum staan. Wegens wijzigen in vluchtschema hebben we daarvan de heenvlucht op SAUDIA laten boeken met de 787 en A300 door een 1,5 uur durende overstap op JED.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MoonJ, Fripsmaster, Eagle en 7 anderen vinden dit leuk.
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Vandaag maar eens een poging doen om mijn trip te annuleren. Ik neem aan dat ik dit via de OTA (Travelgenio) moet doen en niet rechtstreeks via KQ?
     
  18. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Annuleren doe je waar je geboekt hebt.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  19. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Ben benieuwd of dit lukt, mijn eerder pogingen om contact te zoeken met Travelgenio zijn niet geslaagd.

    Ik heb deze staan voor eind juni. Sluit gezien de hele situatie niet uit dat ik deze ook moet gaan annuleren dus hoor graag of het je lukt bij Travelgenio.
     
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Ik hou er iig al rekening mee dat ik mn geld kwijt ben. Het handigste zou natuurlijk zijn als KQ de vlucht zelf annuleert.
    Ik hou je op de hoogte mocht ik succes hebben. :)
     
    Eagle vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina