Mijn tickets naar ADD en KRT staan nu al bijna een week en heb nog geen enkele annulering gezien. Op basis van 4 sample data lijkt de BC ook verre van uitverkocht. Heb er vertrouwen in dat KQ ook deze laat staan.
Helaas... Kenya Airways regrets to inform you that the tickets sold to you were erroneously quoted due to a fare filing error. For this reason, we shall unfortunately not be able to honor your ticket as currently booked in business class. We have since rebooked you in economy class and we will offer you a USD 100 travel voucher which you can use for your next ticket purchase, as gesture of our apology. We sincerely apologize for the inconvenience caused. Should you not be satisfied with the above option, you may either top up the difference totaling EUR 1000 to retain your class of travel in business class or get a full refund from your point of purchase. Please get in touch with us or your travel agent as soon as possible to avoid inconvenience at the airport on the day of travel. Sincerely, Valery wasike
Ik las op FT dat er al iemand in Afrika zit... wordt een gezellige terugreis haha. Beetje late reactie van KQ ook wel, spijtig!
Nu m'n geld terugkrijgen via Travelgenio, zal ook wel een avontuur worden gezien al de "goede" recensies. ;-)
Ik heb nog niks gehoord, maar zou ook pas in juni 2020 gaan. Mailtje zal een dezer dagen helaas wel volgen en dan mag ik ook aansluiten in de rij van travelgenio.
Mag hopen dat je geboekt hebt met je creditcard? Moet op zich niet al te lastig zijn om de fare terug te claimen in dat geval.
Travelgenio, daar heb ik 3x iets terug moeten vragen. Allemaal vanwege vluchtannuleringen of omboekingen, waarover ik overigens niet eens door Travelgenio geinformeerd was. Ze beantwoorden wel netjes emails dat geld terugkomt, maar na 2 maanden en 29 dagen (net binnen de Amex claim termijn) toch maar een Amex terugboeking aangevraagd. Was er binnen een dag.
Mijn booking staat er nog, ik moet wss gaan terugvragen bij lastminute.com.. het terugvragen van de flex fare ging heel goed, maar de recensies zijn ruk.. Iemand ervaring?
Nou, het gezeik gaat beginnen hoor. Travelgenio zegt dat ze contact hebben gehad met Kenya Airways en dat ik nog steeds BC vlieg. Gezien de recenties geloof ik daar dus helemaal niks van. Het helpt ook allemaal niet echt mee dat ik op de KQ site nog steeds als BC confirmed sta natuurlijk.
Ik zou geen contact met de OTA's zoeken. Je krijgt echt wel geld terug als het ticket wordt gedowngrade, maar zie het nog best gebeuren dat er niks mee gebeurd.
Heeft iemand überhaupt naast het mailtje al iets van KQ gehoord? Downgrade, seat relocation, nieuw ticket of iets?
Na het mailtje van KQ geeft de KLM app bij mij nu aan dat ik 22048 miles krijg voor deze vlucht, in plaats van de 12250 die er eerst stond. Verder is alles ongewijzigd.
Heb gebeld met Schipholtickets.nl daar heb ik de tickets geboekt, die hebben gezegd dat ze geen bijzondere dingen cq. aantekeningen zien in het ticket. Bij de KLM staat mijn ticket ook nog goed in het systeem, heb zojuist voor de zekerheid gebeld met Kenya Airways die hebben mij nogmaals bevestigd dat het ticket confirmed is en bevestigd in de BC, tja zolang ik geen aansluitende vluchten hoef te boeken, laat ik het lekker staan zo en plannen ik een week Ethiopië....
een vergelijkbare reactie gaf je ook met de DUS-FLR Alitalia error: “is niet nodig heb gebeld met de KLM ticket is bevestigd dit is een actie van Alitalia “ en later moest je hier ook op terugkomen...
Ja echter het grote verschil met toen is dat ik toen twee vluchten had geboekt met Alitalia, omdat ik één vlucht geboekt had zonder een hotel kon het reisbureau de vlucht annuleren, de tweede vlucht had ik echter via de Deutsche Expedia geboekt met één hotel overnachting, die vlucht is echter na een klacht wel als business uitgevoerd omdat een vlucht inclusief een hotel een package is, heb nu een mailtje van de klantenservice van Kenya Airways dat de vlucht wordt uitgevoerd in de Business geen downgrade in de eco en uiteraard krijg ik de voucher van 100 USD niet.......
dankje als je een vlucht boekt via de DUITSE expedia met een adres in Duitsland en je boekt er direkt een hotel bij al is het maar een hostel voor 10 euro, heb je een package geboekt en niet uitsluitend een vlucht en moet expedia een alternatief voor je zoeken..... Do not call the airline dat klopt als de fare nog online is, maar een bevestiging dat de vlucht plaats vind in de BC en niet in de ECO, is beter en kan altijd nog van te pas komen. Schipholtickets (travelgenio) is in dit geval het reisbureau als de tickets via expedia waren te boeken had ik het wel gedaan inclusief een hotel overnachting, volgens verschillende forums hebben in verhouding al genoeg mensen hun vluchten geannuleerd en KQ heeft iedereen al een mailtje gestuurd dat je gedowngraded naar de eco, dus daar kan je per mail op reageren en als KQ n.a.v. je mailtje een persoonlijk mailtje terugsturen, waarin mij ook werd meegedeeld dat ik nu geen voucher krijg van 100 dollar, dus dit mailtje was geen automatisch antwoord...