SKY / BC / KQ / AMS - ADD / va 408

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door jasperR, 19 sep 2019.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Mijn tickets naar ADD en KRT staan nu al bijna een week en heb nog geen enkele annulering gezien. Op basis van 4 sample data lijkt de BC ook verre van uitverkocht. Heb er vertrouwen in dat KQ ook deze laat staan.
     
    JustinCase, Daan3, Eagle en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Helaas...



    Kenya Airways regrets to inform you that the tickets sold to you were erroneously quoted due to a fare filing error. For this reason, we shall unfortunately not be able to honor your ticket as currently booked in business class.

    We have since rebooked you in economy class and we will offer you a USD 100 travel voucher which you can use for your next ticket purchase, as gesture of our apology.

    We sincerely apologize for the inconvenience caused. Should you not be satisfied with the above option, you may either top up the difference totaling EUR 1000 to retain your class of travel in business class or get a full refund from your point of purchase.

    Please get in touch with us or your travel agent as soon as possible to avoid inconvenience at the airport on the day of travel.


    Sincerely,
    Valery wasike
     
  3. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Ik las op FT dat er al iemand in Afrika zit... wordt een gezellige terugreis haha.

    Beetje late reactie van KQ ook wel, spijtig!
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Nu m'n geld terugkrijgen via Travelgenio, zal ook wel een avontuur worden gezien al de "goede" recensies. ;-)
     
    Eagle vindt dit leuk.
  5. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Ik heb nog niks gehoord, maar zou ook pas in juni 2020 gaan. Mailtje zal een dezer dagen helaas wel volgen en dan mag ik ook aansluiten in de rij van travelgenio.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  6. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Mag hopen dat je geboekt hebt met je creditcard? Moet op zich niet al te lastig zijn om de fare terug te claimen in dat geval.
     
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Ja uiteraard, dus dat gaat allemaal wel goed komen!
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Travelgenio, daar heb ik 3x iets terug moeten vragen. Allemaal vanwege vluchtannuleringen of omboekingen, waarover ik overigens niet eens door Travelgenio geinformeerd was. Ze beantwoorden wel netjes emails dat geld terugkomt, maar na 2 maanden en 29 dagen (net binnen de Amex claim termijn) toch maar een Amex terugboeking aangevraagd. Was er binnen een dag.
     
    Vliegende_Keep en Grouchy vinden dit leuk.
  9. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Mijn booking staat er nog, ik moet wss gaan terugvragen bij lastminute.com.. het terugvragen van de flex fare ging heel goed, maar de recensies zijn ruk..

    Iemand ervaring?
     
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Nou, het gezeik gaat beginnen hoor. Travelgenio zegt dat ze contact hebben gehad met Kenya Airways en dat ik nog steeds BC vlieg. Gezien de recenties geloof ik daar dus helemaal niks van.
    Het helpt ook allemaal niet echt mee dat ik op de KQ site nog steeds als BC confirmed sta natuurlijk.
     
  11. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ik zou geen contact met de OTA's zoeken. Je krijgt echt wel geld terug als het ticket wordt gedowngrade, maar zie het nog best gebeuren dat er niks mee gebeurd.
     
  12. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Heeft iemand überhaupt naast het mailtje al iets van KQ gehoord? Downgrade, seat relocation, nieuw ticket of iets?
     
  13. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Na het mailtje van KQ geeft de KLM app bij mij nu aan dat ik 22048 miles krijg voor deze vlucht, in plaats van de 12250 die er eerst stond. Verder is alles ongewijzigd.
     
    DirkOnTour en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  14. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Wij staan ook nog steeds op BC confirmed. We zien het wel..
     
  15. wilcoboel

    wilcoboel Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Heb gebeld met Schipholtickets.nl daar heb ik de tickets geboekt, die hebben gezegd dat ze geen bijzondere dingen cq. aantekeningen zien in het ticket. Bij de KLM staat mijn ticket ook nog goed in het systeem, heb zojuist voor de zekerheid gebeld met Kenya Airways die hebben mij nogmaals bevestigd dat het ticket confirmed is en bevestigd in de BC, tja zolang ik geen aansluitende vluchten hoef te boeken, laat ik het lekker staan zo en plannen ik een week Ethiopië....
     
  16. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    een vergelijkbare reactie gaf je ook met de DUS-FLR Alitalia error: “is niet nodig heb gebeld met de KLM ticket is bevestigd dit is een actie van Alitalia :)

    en later moest je hier ook op terugkomen...
     
    Ambtenaruh, Grouchy en Flying doc vinden dit leuk.
  17. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    error fares, regel nr. 5:
    Do not call the airline
     
    Ambtenaruh, Daan3, danfl44 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Nee @wilcoboel weet het allemaal wel...
     
  19. wilcoboel

    wilcoboel Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Ja echter het grote verschil met toen is dat ik toen twee vluchten had geboekt met Alitalia, omdat ik één vlucht geboekt had zonder een hotel kon het reisbureau de vlucht annuleren, de tweede vlucht had ik echter via de Deutsche Expedia geboekt met één hotel overnachting, die vlucht is echter na een klacht wel als business uitgevoerd omdat een vlucht inclusief een hotel een package is, heb nu een mailtje van de klantenservice van Kenya Airways dat de vlucht wordt uitgevoerd in de Business geen downgrade in de eco en uiteraard krijg ik de voucher van 100 USD niet.......
     
  20. wilcoboel

    wilcoboel Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    dankje als je een vlucht boekt via de DUITSE expedia met een adres in Duitsland en je boekt er direkt een hotel bij al is het maar een hostel voor 10 euro, heb je een package geboekt en niet uitsluitend een vlucht en moet expedia een alternatief voor je zoeken.....
    Do not call the airline dat klopt als de fare nog online is, maar een bevestiging dat de vlucht plaats vind in de BC en niet in de ECO, is beter en kan altijd nog van te pas komen. Schipholtickets (travelgenio) is in dit geval het reisbureau als de tickets via expedia waren te boeken had ik het wel gedaan inclusief een hotel overnachting, volgens verschillende forums hebben in verhouding al genoeg mensen hun vluchten geannuleerd en KQ heeft iedereen al een mailtje gestuurd dat je gedowngraded naar de eco, dus daar kan je per mail op reageren en als KQ n.a.v. je mailtje een persoonlijk mailtje terugsturen, waarin mij ook werd meegedeeld dat ik nu geen voucher krijg van 100 dollar, dus dit mailtje was geen automatisch antwoord...
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2019

Deel Deze Pagina