SKY / BC / KQ / AMS - ADD / va 408

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door jasperR, 19 sep 2019.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb m ook geboekt voor 9 t/m 18 april, mooi avontuur dit, zit al lekker te kijken wat ik daar allemaal wil gaan doen. Ik twijfel tussen het zuiden of noorden, mijn voorkeur gaat uit naar Noord Ethiopië, ziet er mooi uit op de foto's.
    Nog bedankt voor de tip @jasperR :)
     
    Melchior en JustinCase vinden dit leuk.
  2. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ik vlieg al op 9 november, eerste hier?
     
    zaratoga en Melchior vinden dit leuk.
  3. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Naar aanleiding van een bericht op FT ook even opnieuw naar mijn boeking gekeken op de website van KQ. Boeking staat nog steeds op confirmed, maar de ticketprijs die er eerder nog stond is nu ineens verdwenen.

    Op FT is er iemand die over een weekje al vliegt.
     
    Melchior vindt dit leuk.
  4. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Je gaf "de geheime optie" weg. Die niet echt geheim was aangezien iedereen die ook maar een beetje heeft lopen puzzelen en op zoek was naar OJ opties ook KRT heeft kunnen vinden.

    Mensen zijn van mening dat leechers hier niet thuishoren. Wel lezen en profiteren maar niet mee willen doen. Ik moedig participatie aan, meedoen is leuk, voor iedereen!

    Maar dan moet je je wel welkom voelen ;-)
     
    bishop vindt dit leuk.
  5. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Dank voor de verduidelijking. Mij leek het evident te vermelden wat ik gevonden had zodat iedereen er van kan profiteren.
    Verschillende manieren van benaderen denk ik :)
     
    bishop en Rutger vinden dit leuk.
  6. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Ik vind het allemaal prima en leuk. Het is alleen zonde als deals die hier worden gepost direct worden opgepikt door 'de massa'. Cryptische omschrijving met een hint naar het verlopen van je ESTA is naar mijn idee duidelijk genoeg ;)
     
  7. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Ik was mij daar niet van bewust. Wellicht is het in dat geval een idee om alleen toegang te geven tot deze sectie van het forum als er voorafgaand actieve participatie geweest is? Meetbaar in een bepaalde hoeveelheid posts bijvoorbeeld.

    Ik heb overigens bij 1 van de admins nagevraagd of wat ik gedaan heb fout was echter heb ik daar een ontkennend antwoord op gekregen.
    Los daarvan zal ik er in de toekomst rekening mee houden.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2019
    Vakantieman vindt dit leuk.
  8. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Het is in dit wereldje altijd dezelfde afweging - delen of voor een selecte groep houden. De Addis deal is voor het eerst hier gemeld, bleef verbazingwekkend genoeg bestaan en werd ingetrokken kort nadat die op FT werd overgenomen.
    De soortgelijke deal, die niet verspreid werd, naast persoonlijke groepen en wat cryptische hints op dit forum, bleef bestaan.
    Wat is dan beter, delen met de wereld of voor onszelf (actieve Insideflyerleden/welke andere groep dan ook) houden?
    Ik heb daar geen antwoord op. De hints die ik en anderen hier gaven lijken mij toereikend, maar aan de andere kant moeten deals ook de wereld in komen. Zonder OMAAT/FT zou ik mijn vele error fares tot nu toe niet gevlogen hebben.

    Ik ben wel een groot voorstander van forumdelen (zo ook FT) afschermen. Ik heb er geen enkele moeite mee deals te delen met actieve forum/hobbygenoten. Die 2000 mensen die een deal boeken via grote blogs, zelf niks inbrengen en nog geen bedankje achterlaten, daar zou ik persoonlijk niks mee delen.
     
    ppt, Flying doc, TheoS en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Ik kan me goed vinden in je positie en ben het deels met je eens.

    Misschien is het iets dat we hier op kunnen gooien waarbij ik wel wil aantekenen dat het geen gesloten bastion voor buitenstaanders moet worden dan.

    Wat betreft speciale groepen, hoe krijg ik een uitnodiging? ;-)
     
    Melchior vindt dit leuk.
  10. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Probleem is echter dat de mensen achter blogs als F4F en SF zich ook in dit soort private groepen begeven en er daardoor nogal wantrouwen ontstaat. Feit blijft dat er slechts weinig mensen plezier halen uit het vinden van goedkope tickets naar een random bestemming, dumpmethodieken, etc. Dan kom je al snel in een online omgeving terecht waar je gelijkgestemden ontmoet, maar die je verder persoonlijk niet kent.

    Groepen waar ik in het verleden (en nog steeds) bij zit vallen op die manier telkens stil. Ik ben er voorstander van om deals te delen, zo lang het technisch maar niet al te duidelijk is voor de vliegmaatschappij wat er fout gaat.

    Vandaar ook mijn afkeer van websites als SecretFlying die zonder blikken of blozen hele dumpconstructies publiceren, waardoor fouten die al jarenlang spelen ineens overnight verholpen worden. Laten we elkaar vooral helpen en tippen, maar blijf ook discreet. Geef hints naar leuke deals (en dat hoeft echt niet zo super cryptisch als op het FT trick it draadje) - maar loop niet van de daken af te schreeuwen welke fantastische deals er te boeken zijn zodat blogs daarvan mee profiteren.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2019
    ppt, MRB, Jurian en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Eens. Dat soort sites doen dit natuurlijk ook niet voor de lol of liefde voor "het vak", die hebben er gewoon commercieel belang bij i.v.m. reclameinkomsten en commissies.
     
    Frankb en Melchior vinden dit leuk.
  12. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Je kunt alleen succesvol worden met een dergelijk concept als er een bepaalde mate van liefde achter zit.
    Ik kan het weten want ik zit achter meerdere travel/vliegen/reizen sites die je ongetwijfeld kent (maar waarvan ik de namen niet ga noemen).

    Hebben we ooit een deal van dit (of andere) fora gedeeld? Nope! Andere doelgroep, andere focus, andere insteek en dus totaal geen noodzaak toe.

    De meeste gasten met een website/app-groep/platform over goedkoop reizen/vliegen begrijpen de noodzaak van een "gentlemens agreement" dan ook wel geloof ik. Maar idd. een aantal niet en die verpesten het voor de rest.
     
  13. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    dus zullen we een WhattsApp groep maken dan?
    ik had ADD ook wel willen boeken.

    aangaande 90XP runs heb ik zeker 12 routes maar ook die houd ik nog even voor me. puur uit angst dat de run gekilled wordt. want het is nu een publiek geheim dat je BLL kan doen.
     
    Ambtenaruh en Frankb vinden dit leuk.
  14. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Doen we dan wel dezelfde regels als een buurtapp?
     
    MRB en Flying doc vinden dit leuk.
  15. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    natuurlijk :)
     
  16. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Er is volgens mij al een WhatsApp groep. Volgens mij is het beter om de krachten te bundelen.
     
    DirkOnTour, lloydje33 en dutchskies vinden dit leuk.
  17. wilcoboel

    wilcoboel Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Een heel goed plan de goede fares die een forum lid van Insideflyer.nl mischien twee keer per jaar als eerste ontdekt lekker besloten te houden tussen mensen die denken dat ze het voor zich zelf moeten houden, maar wel van andere websites profiteren Insideflyer is al aardig achteruit gegaan met de berichtgeving veel berichten postings worden geplaatst omdat de auteur een XX aantal berichten moet plaatsen om zijn vergoeding te krijgen, voor mooie deals ben je sowieso op andere websites aangewezen, ik zal het wel niet begrijpen maar komt het forum een keer met een interessante deal moeten ze het besloten houden..... bravo.....
     
  18. wilcoboel

    wilcoboel Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Ik vlieg regelmatig een een prachtige fare naar Bali voor € 1600,— compleet in de business en zelfs nog in een flexibel fare !! en maar liefst 180 XP heb deze fare nog nergens voorbij zien komen ha ha veel plezier met je besloten groep, @ soms heb je goede berichten nodig om je website een beetje interessant te houden
     
  19. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Grappig dat de mensen die hiervoor pleiten over het algemeen zelf echt waardevolle bijdrages aan de community hebben geleverd.
    Daarnaast lijkt me de noodzaak om fares in redelijk besloten kringen te houden behoorlijk evident, deze Addis fare is daar werkelijk een schoolvoorbeeld van.
     
    Bijzonderetickets en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  20. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    @wilcoboel Zou je alsjeblieft interpunctie willen gebruiken, je posts zijn zo echt bijzonder slecht te lezen...
     
    TimKL_90, Ambtenaruh en danfl44 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina