Reis- en annuleringsverzekering FBAMEX GOLD

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Rem76, 11 nov 2015.

  1. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Mijn ervaring met de reis ongemakken verzekering van FB Amex (toen nog) gold. Wij hadden deze zomer op onze vlucht van KL naar SIN 13 uur vertraging omdat er vlak na het opstijgen rook in de cabine was. Alle extra kosten die wij hebben gemaakt (hotel, eten etc) mochten wij declareren. Geen enkel probleem. De reactie van Malaysia Airlines heb ik als bijlage nog even toegevoegd, daar had ik ook een claim ingediend maar dan krijg je dus helemaal niets behalve deze reactie na twee maanden wachten....
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Iemand ervaring met de ziektekosten verzekering in het buitenland met de AMEX Gold card?
     
  3. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Zelfs dit afschrikwekkende voorbeeld kan gewoon met de AMEX betaald worden.
     
    Roberto, MRB, VinceG en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Tsja, en dan rest de vraag of psychische hulpverlening en nazorg in het pakket zit
     
    VinceG, Flying doc, Daan3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb gelezen als je een uitnodiging krijg de Amex Gold het eerste jaar gratis is.
    Om hem te proberen naast mijn Master Card Black ben ik op zoek naar iemand de een uitnodiging kan sturen als dit klopt.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Sure, zie je PM.
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Je kunt op de referral links in de diverse handtekeningen klikken. Als die voor andere kaartniveaus zijn, kun je een andere kaart selecteren op de pagina.

    Ik denk dat iedereen erg blij zal zijn om je te helpen, niet geheel zonder eigenbelang. ;)
     
    Carel1 en Daan3 vinden dit leuk.
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ja, wat wil je weten?
     
  9. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    In hoeverre is het noodzakelijk hiervoor een andere verzekering te hebben (bijv via ziektekosten verzekering). Als voorbeeld: stel je beland op de intensive care in Amerika, kosten $100.000, bij een reis geboekt middels Amex, is dit dan gedekt?
     
  10. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Bij AMEX FB gold zijn noodzakelijke medische kosten tot 1.500.000 euro gedekt (goedkeuring door medisch adviseur van verzekeraar). Je kunt deze info overigens gewoon teruglezen in de verzekeringsvoorwaarden op de website: https://www.americanexpress.com/nl/...-gold-card.html#iCTab-Verzekeringsvoorwaarden.
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    https://www.americanexpress.com/con...nsurance/Verzekeringsvoorwaarden-FB_Gold1.pdf
    Lees goed de voorwaarden of je dit voldoende vindt. Heb hier een keer gebruik van moeten maken ivm ziekenhuisopname. Werd door amex en de eigen ziektekostenverzekering geregeld. Alleen, wat je gewend bent bij andere reisverzekering zoals vervoer voor bezoek ed, dat is magertjes.
     
    Jelle vindt dit leuk.
  12. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Welke creditcard biedt een (erg) goede reisverzekering?
    Wat zijn jullie ervaringen met Amex Gold / Platinum, VISA Gold / Platinum en Mastercard Black? Bijvoorbeeld m.b.t. autohuur, wintersport dekking en medische kosten in het buitenland.

    Ik twijfel tussen VISA Platinum/ AMEX Platinum en MC Black.
    Vooral VISA platinum en MC Black ontloopt elkaar niet veel qua jaarbijdrage.
    Ik ben na een aantal jaren AMEX Platinum 1,5 jaar geleden overgestapt op VISA Plat.

    Heeft iemand de verzekeringsvoorwaarden van deze kaarten al eens vergeleken?
    Ik heb veel negatieve verhalen gehoord m.b.t. de verzekeringen die aan de AMEX-kaarten zijn gekoppeld. (voorwaarde dat de reis met de betreffende kaart betaald moet zijn vind geen groot probleem. Wel belangrijk om te weten voordat je boekt. Geldt dit ook voor VISA en MC Black?)
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2019
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Qua verzekeringsvoorwaarden weet ik dat van de Amex kaarten alléen de beide Platinum kaarten (classic + Flying Blue) een autohuurverzekering hebben. Wat betreft de reisverzekering heb ik één keer een beroep gedaan op de reisverzekering van de Amex FB Gold, maar dat was erg teleurstellend. Ik moest vanwege vluchtvertraging een extra nacht in Singapore verblijven en de kosten die toen vergoed zijn, lagen ver onder de gangbare prijs voor een last-minute hotel in die stad. Taxi luchthaven hotel vv en maaltijd zijn ook niet vergoed, heb daar al met al een kleine 200 euro zelf bij moeten leggen. Was daar toen teleurgesteld over, maar de ervaring is van een jaar geleden.

    De verzekeringen van de Amex zijn verspreid over verschillende verzekeraars, maar er is nu wel een handige claimsite waarop je kunt inloggen en een claim kunt indienen, zonder individueel contact met de verzekeraars op te nemen. Voor Mastercard Black word je in ieder geval wel doorverwezen naar de betreffende verzekeraar, in hun geval via een tussenpersoon met een postbus in Belgie naar Axa Assistance in Dublin. MC Black heeft wel gunstige voorwaarden voor de CDW voor huurauto's in hun normale reisverzekering.
    MC Black heeft voor de aankoopbescherming (van producten) en autohuur als expliciete voorwaarde dat 100% betaald moet zijn met de MC Black, maar voor bijv. reisverzekering kon ik dat niet 1-2-3 terugvinden.
     
    FlyingDutchman vindt dit leuk.
  14. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Door vluchtvertraging bijna 300 euro aan extra kosten gemaakt in Kuala Lumpur. We hadden een FB Gold card toen (nu Platinum). Wel heul veul werk om alles in te voeren (telefonisch), hele reisschema werd gecontroleerd van drie weken en of het gros wel met AMEX betaald was, maar daarna binnen drie dagen het geld op de rekening. Prima! Voordeel van Amex is ook de instant gold status bij Hertz alhoewel dat doorgaans geen goedkope verhuurder is maar toch leuk ;-).
     
  15. LTGuide

    LTGuide Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik heb een schade aan de huurauto van Hertz opgelopen. Had deze niet gezien bij het afhalen, een kras op de velg. Hertz rekent nu Sfr 780,- (?!). Dat op zich is al een issue, maar ik heb betaald met m'n Amex Gold, als ik de voorwaarden lees, lijkt het of deze schade gedekt is. Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  16. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik wil je geen zorgen aanjagen, maar volgens mij is de enige card die deze schade verzekerd, de Platinum kaart, maar bel ze morgen vooral op.
     
  17. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    En welkom op het forum, stel jezelf vooral voor als je van plan bent hier wat langer te blijven.. ;-)
     
    Ruut, Flying doc en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Zit geen verzekering voor schade aan huurauto's bij de gold kaart. Ik heb speciaal hiervoor een upgrade naar platinum gedaan.
     
  19. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Ik boek mijn huurauto daarom altijd met de Mastercard Black. Daar zit 't wel bij. Maar een upgrade naar Amex Platinum is wellicht ook wel iets (als er nou ook nog Priority Pass bij komt helemaal winnen!)
     
  20. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Ik vind 700 euro schade voor een kras wel een heftige. Ik zou daar niet zomaar voor tekenen.
     

Deel Deze Pagina