Reis- en annuleringsverzekering FBAMEX GOLD

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Rem76, 11 nov 2015.

  1. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Goeiedag,
    Bij o.a. de FBAMEX Goldcard zit er automatisch een reis- en annuleringsverzekering inbegrepen. Je dient dan wel de reissom en/of vliegticket ect. met de card betaald te hebben.
    Zijn er hier members die ervaringen hebben met claims ingediend via de FBAMEX kaart? Kan dus gaan om claims van vertragingen, onvoorziene kosten, annuleringen ect.
    De voorwaarden heb ik reeds doorgenomen, maar kan geen grote verschillen vinden in vergelijking met andere aanbieders van reis- en annuleringsverzekeringen. Of kijk ik ergens overheen?

    Alvast dank.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    @Rem76 Allereerst welkom op het forum! Zelf heb ik het meegemaakt en andere forumleden ook. Bij elke claim die je indient, zit 100 euro eigen bijdrage.
     
    beuse242 en Rem76 vinden dit leuk.
  3. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    794
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb er ervaring mee, zowel met de reisongemakken- als de annuleringsverzekering. Feitelijk heeft Amex er geen betrokkenheid in. AMEX koopt de verzekering namelijk in bij AXA. Axa, op zijn beurt, heeft de afhandeling van claims uitbesteed aan Inter Partner Assistance (http://www.ipartner.es/).

    Ik heb vorig jaar een reis moeten cancellen omdat ik een sportblessure opliep. Eerst gebeld voor informatie over dekking en consequenties (op zaterdag!) en gebeld om beslissing door te geven (op zondag - dus bereikbaarheid is goed). Je krijgt een casenummer, een formuliertje en je moet alle documentatie (doktersverklaring, betaalbewijzen, tickets, etc.) per mail opsturen. Vervolgens, ongeveer een week later, belt een schade-expert om de documenten met je door te nemen. Een week later staat het geld op je rekening. Prima ervaring dus.

    Het zelfde gold voor een claim voor vertraagde bagage, eerder dit jaar. Keurig afgehandeld, zonder inhoudelijke vragen over de expenses (kleding, cosmetica, etc.).

    Feitelijk zijn de verschillen met 'normale' reisverzekeringen niet zo groot, behalve dat bij AMEX Gold de dekkingsbedragen m.i. wat hoger zijn. En tegelijkertijd zijn de eigen risico's ook ietsje hoger.

    Al met al kan ik de verzekering wel aanraden. Enig nadeel: je moet al je reizen met AMEX hebben geboekt. Niet alle reisaanbieders accepteren AMEX of PayPal, helaas.
     
    beuse242 en Rem76 vinden dit leuk.
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ook ervaring met ziekenhuisopname in buitenland en een annulering wegens familieomstandigheden en een keer een gepikte iPhone (ons hele gezin heeft een kaart, heb echt niet altijd zelf pech;)). Alles geregeld, alleen de extra reiskosten (taxi) bij ziekenhuisbezoek voor medereisgenoot werd niet vergoed.
    Wel eens contact met amex gehad aangezien niet altijd de amex wordt geaccepteerd, maar wat mogelijk is wel met amex betalen was voldoende.

    Een vraag nog, wat doen jullie bij vertragingen van vlucht of bagage als je al een vergoeding van de luchtvaartmij hebt? Heb het nog nooit dubbel geclaimd, doen jullie dat wel?
     
    beuse242 en Rem76 vinden dit leuk.
  5. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    794
    Trofeepunten:
    348
    Nee niet dubbel claimen! Amex-verzekering claimt zelf namelijk ook bij de luchtvaartmaatschappij, namens de passagier.
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2015
    beuse242 vindt dit leuk.
  6. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Dank voor alle antwoorden.

    Hoe zit dat als de vliegtickets wel zijn betaald met AMEX en de overnachtingen niet? Vergoedt de reis- of annuleringsverzekering alleen de vliegreis of dan toch beide?

    Iemand dit wel eens aan de hand gehad? AMEX werd niet geaccepteerd waar ik wil overnachten.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Was bij ons geen probleem, als je maar Amex gebruikt waar die geaccepteerd wordt
     
  8. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Wel belangrijk om te weten is dat de kaart alleen jou, partner en kinderen dekt. Als je met vrienden op pad gaat (en alles voorschiet met je amex) je vrienden niet gedekt zijn tenzij ze er ook eentje hebben (of partnerkaart van jou)
     
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Moet helaas onze tickets annuleren. Iemand ervaring met een claim waarbij een deel van de tickets betaald zijn met een EMD en de rest met amex?
     
  10. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb ooit nagevraagd hoe het zit met de reisverzekering als je met de auto op pad gaat en bij vrienden in het buitenland logeert. Het schijnt dat als je aan kan tonen dat de benzine onderweg met AMEX betaald is, dat dat gelijk is aan "reissom met AMEX betaald"
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  11. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    En wat nu als je een lease auto hebt met tandpas?
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  12. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Life sucks ;)
     
    beuse242, FlyRicky en Carel1 vinden dit leuk.
  13. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Goedenmorgen,

    Ik heb een Silver kaart en denk erover om te upgraden naar Gold. Zouden dan de KLM tickets welke ik geboekt heb (direct bij KLM) met de Silver kaart ook onder de Gold-annuleringsverzekering vallen? Ze zijn immers met AMEX aangeschaft. Of zou dit alleen gelden als ze met een Gold kaart zijn aangeschaft?
     
  14. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Als ze met silver zijn gekocht, vallen ze onder de voorwaardes en regels van de silver card.
     
  15. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb van AMEX juist iets anders vernomen. De kaart die je hebt, daarvan gelden de voorwaarden aldus de verzekeringstak die die verzorgt.
     
  16. Janssen82

    Janssen82 Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en heb voor een paar tientjes gewoon een doorlopende reisverzekering met alles erop en eraan ;)
     
  17. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Wellicht niet helemaal on-topic. Maar de kaart heeft ook een aankoop verzekering van 180 dagen. Vorige week een beroep op gedaan (op dag 178) toen het aangekochte product defect ging en een beroep op garantie niet succesvol was. Binnen een week stond het geld op de rekening, dus ik was erg happy met de service. Amex heeft de verzekering uitbesteed, dus de claim gaat via een 3e partij.
     
    Roberto vindt dit leuk.
  18. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Die aankoopverzekering is inderdaad heel netjes, en dekt vaak ook diefstal.
     
  19. Fly_Girl

    Fly_Girl Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Maar in feite kan je dus je reisverzekering opzeggen als je een Amex kaart hebt?
    Het is wel n lastige want niet al je tickets e.d. kan je natuurlijk met Amex betalen.
    Dius wellicht is het toch beter om mn reguliere verzekering aan te houden?
     
  20. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ja, lijkt me wel verstandig. Een weekendje centerparcs die je betaalt met iDeal is niet verzekerd met de FB Amex card... (als voorbeeld dan). Dus dan is je reguliere verzekering wel handig.
     

Deel Deze Pagina