Ik kom altijd met de trein naar WAW, neem de roltrap naar boven en loop dan langs de reguliere security. Inchecken doe ik online.
ah..ik snap het..ik heb echter samen altijd een koffer bij me..mijn vriendin heeft altijd een koffer nodig... al is het maar voor 1 nacht!
Maar vanaf Warsawa kan je naar sommige bestemmingen niet online inchecken en het air france gepeupel voor de 16.10 vlucht staan voor je in de rij voor de geplande 17.10 KLM maar nog nooit eerder daadwerkelijk om 18.10 vertrokken vlucht. En dan bij de balie neemt de medewerker geen moeite om mijn ‘aanvullende’ documenten te controleren…
Naar AMS en CDG kon ik altijd online inchecken, maar de laatste keer is voor mij 18 maanden geleden. Ik nam altijd een vlucht rond 12 uur.
Datapunt van vanochtend: 06:15 op Schiphol 06:35 in Lounge 52 Priority checkin stond er maximaal 1 persoon in de rij per balie. Daarna via de roltrap omhoog, SkyPriority werd linksaf naar het filter boven Departures 1 gestuurd en via 2 security lanes airside geloodst. Geen rij bij KMAR
Naar Nederland kan het inderdaad, naar Duitsland wisselend en naar Brussel niet. Naar CDG kon het vanaf Amsterdam inderdaad wel ook toen er aanvullende documenten nodig waren in de corona periode, zonder uitzondering de boarding pass, maar vanaf WAW vaker niet dan wel. En WAW staat qua bestemming maar net onder Boekarest, maar ik heb niet veel keus…
Door drukte in de lounge en de lange(re) rijen voor SP security toch maar besloten om voor VIP Centre te kiezen. Maar, iemand enig idee hoelang het duurt voordat VIP Centre je reservering bevestigd? Ruim een week geleden reserveringsformulier ingevuld, maar nog geen reactie... Paar keer gebeld, maar of in gesprek, of wordt niet opgenomen...
Heb recent van iemand begrepen dat er 500+ aanmeldingen binnen zijn gekomen in korte tijd. Op veel data zit het VIP center dan ook al vol. Durf je niet te zeggen hoe lang een reactie zal duren, maar met deze data kun je wellicht een iets betere inschatting maken op je kansen.
Ik ben net in HAJ aangekomen in de lounge. Was in 5/10 minuten door security met SP. Ik denk dat reguliere pax er ook maar 15/20 minuten over zouden doen. Nu naar CDG en dan AMS, morgenochtend AMS-LBA. Ben benieuwd hoe het gaat. Ik ga namelijk landsite in AMS naar een hotel.
Vandaag om 11:30 via taxi gedropt en 11:45 in de privium non-schengen lounge. Lekker rustig. Net doorgelopen naar Schengen zonder problemen, wel wat wachtenden bij de KMAR. Schengen zijde is privium express lounge gesloten en Aspire lounge ook vanwege te weining personeel. Zit nu hutjemutje in de KLM lounge....
Weet dat het niet helemaal de bedoeling is, maar weet iemand of de SP security poortjes boven de KLM SP incheckbalies werken met een niet priority boarding card? Ben binnenkort genoodzaakt met Transavia te vliegen en meestal is het genoeg om de gold card te laten zien beneden om door te kunnen lopen. Leek mij een goede optie om evt. securtity wachtrijen te omzeilen.
Die poortjes doen het zolang de boardingpass geldig is. Priority erin verwerken dat doen ze op AMS niet.
Zie ook hier : (Is daar ook het een en ander over gezegd.) InsideFlyer Café | Pagina 244 | InsideFlyer NL Ik ben heel lang brave Hendrik geweest door als ik samen met mijn vriendin die geen SP heeft na het afgeven van de koffer bij business/SP desk in de gewone lange rij te gaan staan..
Nee toch, vrijdag zou ik toch graag gebruik willen maken van aspire lounge :-( Star lounge is namelijk ook nog steeds dicht..
Sinds corona gebruiken ze een andere lounge, veel te klein, geen ramen, waardeloos. In mei zei men per 1 juni weer naar boven te gaan, maar helaas.
De Preludium lounge die ik mocht gebruiken op WAW vond ik inderdaad matig. Weinig zitplaatsen, weinig stopcontacten en het aanbod van voedsel ook erg karig. Volgens mijn vriendin heeft een wachtkamer in een ziekenhuis meer sfeer...
Oh leuk, ik ga morgen via CDG, 1:15 overstap van 2F naar 2G... :-/ Vandaag om 6:25 op schiphol binnengelopen. Ik zat om 6:48 in de non-schengen lounge. SP lijnen waren open. Normale pax rijen waren ook rustig, maar ik had het idee dat de medewerkers nog wel drukte verwachten.
Ja ik mag toch hopen dat die lounge boven weer open gaat, heb je in ieder geval daglicht, het excuus covid is wel voorbij, sterker nog boven is juist ruimer dus veel veiliger.