Ita-matrix vlucht boeken

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Ipponmaster, 28 mei 2015.

1. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik loop al een tijdje met de IKT run in mijn hoofd en de wijzigingen in FB hebben mij over de streep getrokken om volgend jaar Platinum te houden. Het gaat mij dus om de level miles voor 2018. Bedankt @WorldTraveller voor de sample itinerary.

Op dit moment heb ik de trip in ITA staan via 2x IKT die bijna 60k level miles oplevert. Visum gedoe hou ik in de gaten en zal morgen zelf ook contact opnemen met de visum centrale. Als ik hem via FRU laat routen ipv IKT dan krijg je er maar 42k miles voor, dus het visum in orde krijgen is wel echt een groot voordeel.

@danfl44: heb je uiteindelijk veel segmenten flexibel weten te boeken? Als ik ze in I of D wil boeken schiet de prijs van 717 euro richting de 1000 euro wat op zich logisch is omdat deze klasse duurder is dan Z.

2. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Als ik het me goed herinner ongeveer 50/50 tussen Z en I, waarbij de CDG-MOW-IKT sector in I boekte. Het maakte mij niet veel uit omdat het vrij zeker is dat ik de vluchten ga nemen, dus heb ik alleen O ontweken. Af en toe kreeg ik wel een itinerary met alleen maar I vluchten, maar dat zal een beetje spelen met data zijn.

3. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Eerder een reden om een fles bubbels open te trekken en er nog 2000 bij te doen. :)

Carel1 vindt dit leuk.
  4. zaanam

zaanam Newbie

Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb vandaag met 2 visumbemiddelaars contact gehad en beide zeiden dat double entry visum moet lukken daar er te weinig tijd tussen beide binnenkomsten zit om 2 x een single aan te vragen. Dus morgen gaat paspoort op pad en ga ik toch weer boeken. Alles in Z. Voor de punten maakt dat niks uit I, D of Z. Voor de prijs wel. Ik kan ook voor 715euro maar dan heb ik langere wachttijden hier en daar en wat ongunstige overstappen. Met wat puzzelen heb ik ticket gevonden voor 730euro die mij past. Dan ben ik een nachtje in gdansk om mij te positioneren, 1 nacht in ikt en 1 nacht istanbul omdat ik niet alleen in een vliegtuig wil slapen want dat sloopt mij. Op het eind stap in ams uit en vlieg het laatste segment naar gdn in maart om er dan nog een citytrip van te maken want die level miles heb ik voor dit jaar niet nodig dus dat is een kleine bonus voor mij.

Oh, en 7 vluchten door KLM uitgevoerd, dat zijn dus ook nog 7 huisjes?

Laatst bewerkt: 13 nov 2017
    lloydje33, Carel1, MartinR en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Dat is alleen in WBC naar ik meen.

6. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Klopt, huisjes krijg je alleen in WBC.

7. zaanam

zaanam Newbie

Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    @Carel1, @Sandor, Das jammer, was wel leuk geweest. Maar ach, het gaat om de miles.

8. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Heb met 3 visum aanbieders gesproken vandaag en alle drie geven aan dat een double entry visum niet mogelijk is voor deze trip en dat ik 2x een los visum moet aanvragen met de bijbehorende kosten. Tussen mijn IKT tickets zijn 5 weken.

Welke Visum aanbieder heb jij gesproken die aangeeft dat het wel op een double entry moet lukken? De eis is dat je alleen naar een buurland van Rusland zou gaan en niet terug naar Nederland.

9. zaanam

zaanam Newbie

Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18

Zoals ik het heb begrepen is een double entry maximaal mogelijk voor 30 dagen, dus daarom moet je 2x een gewoon visum aanvragen, daarin hebben ze wel gelijk.

Maar met die visumaanbieders ben ik verder wel klaar, zit veel kaf onder het koren en is uiteindelijk ook nog veel duurder dan zelf de moeite doen.
    Ik heb dus uiteindelijk zelf geregeld. Ik heb zelf een uitnodiging aangevraagd bij (http://hotels-pro.ru/order/hotelspro) voor 17,31 euro (wel mijn geboekte hotels aangegeven, via booking.com en gratis annuleren mogelijk tot dag ervoor, kan dus gewoon wat anders boeken, wordt verder niet naar gekeken) en een afspraak bij VFS (http://www.vfsglobal.com/russia/netherlands/) gemaakt, kon de volgende dag al terecht.

Toen ik daar was werd mij duidelijk dat alles niet zo moeilijk is. Ik had de tourist invitation, de aanvraag ingevuld op internet (https://visa.kdmid.ru/) en uitgeprint, paspoort en foto. Meer hadden ze niet nodig, niet eens een reisschema dus ze weten niet eens of ik terug naar NL ga en ze sturen het paspoort per koerier naar mij toe voor 27 euro. Goedkoper voor mij dan nog eens heen en weer rijden. Als het goed is ontvang ik het vrijdag de 24e. (7 dagen plus 1 dag voor de koerier)
    Vroeg nog of consulaat moeilijk zou doen, volgens hen absoluut niet....

Maar in jouw geval zit er te veel tijd tussen voor double entry dus. kan je je vlucht nog aanpassen? Scheelt toch minimaal 82 euro voor dat extra visum.
    Er was trouwens een aanbieder die 2x een toerist uitnodiging wilde aanvragen à 29,95.....vanwege double entry, is dus helemaal niet nodig en zo zouden ze in totaal 60 euro vragen voor iets van 17 euro hetgeen je op internet zelf kunt regelen. zie de links in mijn antwoord.

In mijn geval verloopt tot nog toe alles goed dus, even a.s. vrijdag afwachten en dan 6 december naar Gdansk, 7 december begint het eerste deel van de reis, dan paar dagen thuis en dan het tweede deel. Zag trouwens wel dat dikke kleding geen overbodige luxe wordt. In Irkutsk kan het in december soms wel min 50 worden. Brrrrrrrrrr.

SvnKngs, Carel1 en MartinR vinden dit leuk.
  10. zaanam

zaanam Newbie

Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Zooooo, ondanks alle bangmakerij en foutieve info door http://www.visumservice.nl is het visum vandaag zoals toegezegd door VFS door de koerier afgeleverd met e-mail en track&trace vooraf. (en uiteindelijk nog heel wat goedkoper ook dan een bemiddelaar te gebruiken)
    Dus kan mij nu op 16 vluchten en winterse temperaturen gaan voorbereiden. Zin in het tripje!

Erwin, DirkOnTour, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. JeroenZeg

JeroenZeg Blue Tier

Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Ik ga me ook maar eens wagen aan een trip richting onder andere Irkoetsk. Onderstaand mijn beoogde schema (krijg hem netjes geprijsd bij Delta). Heeft iemand enig idee wat dit bij BlueBiz oplevert? Ik vind het maar een lastig programma. Voor een intercontinentale vlucht met overstap in Europa (bijvoorbeeld DUS - AMS - NYC) worden wel credits voor beide segmenten bijgeschreven, maar een Europese vlucht met overstap binnen Europa (bijvoorbeeld AMS - LYS - CDG) wordt bijgeschreven als AMS - CDG. Volgens die berekening levert dit hele schema dan maar 90 BC op (6 enkeltjes intra-Europa voor 15 per stuk).

Schermafbeelding 2017-12-06 om 18.47.12 1.png

12. Vakantieman

Vakantieman Newbie

Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Ik probeer een dergelijke route ook te bouwen. Gaat me nog niet zo goed af. Gebruik je hiervoor alleen ITA? En bouw je hem per vlucht op? Want bij mij loopt het allemaal niet zo lekker.

Ik wil eigenlijk wat langer naar Tel Aviv, vertrekken op 07/03 en terug op 11/03
    En 1 dag langer in Irkutst, even kijken daar.

Zou iemand mij daar eens mee kunnen helpen?

13. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Je begint met dagen zoeken voor GDN-IST, dan probeer je stopovers stopovers toe te voegen. Dit deed ik allemaal in Matrix. Het is een kwestie van aardig wat trial and error. Nog een herhaling van wat tips van vorige pagina:

"Ha, ik zat ook even te worstelen, ter aanvulling nog een paar tips:
    - in Matrix kun je werken met 5 segmenten, ik heb ze onderverdeeld als volgt: GDN -> IKT, IKT -> AMS, (maandje later) AMS -> IST, IST -> TLV, TLV -> GDN.
    - Selecteer advanced routing, en vul PRECIES de tussenstops in. Als ik deze route invul zonder de stops te selecteren prijst hij hem als 6000 euro bij Aeroflot. Als ik specificeer GDN AMS CDG MOW IKT, IKT MOW CDG AMS, AMS IST, IST CDG TLV, TLV CDG AMS GDN dan krijgt hij wel de goede prijs (even met data gespeeld en geboekt voor 688 euro).
    - Speel een beetje met data die handig lijken en doe de optie +- 2 dagen. Volgens mij is meestal een zaterdag naar zondag in IST vereist.
    - Boeken met Powertools: https://www.flyertalk.com/forum/tra...ipt-orbitz-dl-ua-aa-ba-cz-ib-la-lh-lx-tk.html
    Delta multibooking lukt mij nooit, Powertools bespaart je tijd en werkt iedere keer.
    - Let er tenslotte op dat je AF of KL gecodeerde vluchten krijgt met boekingsklasse I, Z, J of D. GEEN O en ook GEEN Aeroflot vluchten (wel codeshare met Aeroflot). Alleen KL/AF in J, Z, I en D geven 250% mijlen.

En voor een enigszins echte Business Class; Aeroflot en Atlasglobal vluchten hebben een soort domestic first uit Amerika. Succes!"

Probeer als de prijs omhoog schiet ipv routingscodes ook eens 'c:af+' in te voegen.
    Hopelijk helpt dit iets.

14. JeroenZeg

JeroenZeg Blue Tier

Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Ik wilde precies hetzelfde, wat langer blijven in Tel Aviv, maar kon geen beschikbaarheid vinden in die periode. Langer blijven dreef de prijs op tot €950-€1000.

15. Vakantieman

Vakantieman Newbie

Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Thanks voor je advies. Hoewel ik er ruim 3 uur mee bezig ben geweest krijg ik uberhaupt geen routing meer uit de ITA, zelfs niet nadat ik al je stappen heb opgevolgd ;-)
    Balen! Wellicht toch nog iemand die voor mij zn handen uit de mouwen wil steken?

16. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    PB maar wat mogelijke data door, ik wil wel even kijken of mij wat lukt :) Kans is er dat er gewoon geen inventory meer is in de goedkope buckets op jouw data.

17. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Wat jammer dat je gaat! Jij bent een 'asset' op dit forum. Je kunt niet weg. Kan gewoon niet. Uitgesloten! ;-)

vlieggraagverweg, Carel1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Ik ben het ook aan het proberen maar krijg er niets uit helaas... Zou jij eens willen kijken of je iets kunt vinden tussen 25 januari en 6 februari, 20 februari en 6 maart of 15 en 31 maart?

19. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Klopt, deze fare is expired helaas en niet meer te boeken.

pieter-sa vindt dit leuk.
  20. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Dan wordt het zeuren helaas :)

Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina