Ita-matrix vlucht boeken

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Ipponmaster, 28 mei 2015.

  1. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Hee @zaanam probeer die link in een andere browser. Bij firefox gaf hij mij vaker een error. Klik op de link, vervolgens naar betalen via bank transfer, dan ideal, dan betaal je, krijg je een foutmelding maar je vlucht zit al bevestigd en al in je klm app. Vervolgens een kwestie van stoelen selecteren. :)

    Succes!
     
  2. Denny69

    Denny69 Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik las onderstaande tekst op jullie website, klinkt top, maar hoe boek je dat?

    Momenteel is er een interessante status run beschikbaar bij Flying Blue. Hier vlieg je van Stavenger naar onder andere Irkoetsk, Istanboel en Tel Aviv in Business Class voor € 857,24. Aan het eind van de rit heb je (naast zo’n 40.000 award miles) Flying Blue Gold gehaald! Dit komt vooral omdat je voor de meeste vluchten maar liefst 250% miles over de gevlogen afstand krijgt.
     
  3. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt! Ik ga ermee bezig in Chrome.
     
  4. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18

    Heb geboekt, maar wel voor in december zodat ik met die level-miles volgens het schema dit jaar nog platinum word tezamen met de level-miles die ik al heb.
    Ik kreeg inderdaad een foutmelding na betaling met iDeal maar de vluchten stonden gelijk in KLM.
    Als ik bij de reisgegevens kijk geeft ie wel een heel laag aantal miles aan dat ik zou sparen,
    • U spaart: 31892 Award Miles
      24530 Level Miles
      0 XP
    en bij narekenen via de flying blue calculator kom ik toch op 59.676 level miles en 77.960 award miles, dus misschien moet ik even gaan navragen hoe dit nu komt want ik heb wel die volle level miles nodig voor PLAT, dat is de enige reden dat ik ga vliegen. Het moet niet zo zijn dat ik zo weinig miles krijg want dan is het wel wat zonde van het geld.
    Wellicht dat die brakke KLM-site hier ook fouten maakt (ik heb geregeld issues dat het daar niet goed werkt maar kan ook aan Firefox liggen wellicht)

    Heb wel heel wat zitten puzzelen met de data in de link (gewoon in notepad data en vluchten beetje aangepast) en kwam steeds rond de 1.000 euro uit. en overnachting in Parijs waar ik geen zin in heb.

    Nuheb ik er iets van gemaakt met een nachtje IST (wel ff leuk daar rond te lopen) en 2 nachten IKT bij mijn 2e keer bezoek. (Hoefde niet perse maar leek me wel leuk want ik zal wel nooit meer in Irkutsk komen in mijn leven) en zag die vlucht toen voor 750 euro. nachtje over geslapen en weg was die prijs. Uiteindelijk voor 880 geboekt. Tja, ik weet al langer dat als je een goede prijs ziet je gelijk moet boeken. Maar moeilijk om te leren blijkbaar, is me wel vaker gebeurd dat ik even wilde twijfelen en dat kost gewoon geld :-(

    Ik heb de reis wel wat opgedeeld om niet zoveel dagen achter elkaar te moeten vliegen, na de eerste keer IKT ben ik 4 dagen thuis voordat ik naar IST ga, na IST ff kort nachtje thuis en dan de rest van de segmenten. Lijkt me heel leuk en moet nu wel even een visum gaan regelen maar ik verwacht dat dit wel gladjes zou moeten verlopen. (hoop ik dan maar)

    Ik heb trouwens het laatste segment naar GDN in maart geplaatst (Wilde liever mei, maar na maart lukte het niet dat te boeken) en een positieretour gekocht met vertrek begin dec en eind maart terug. zodat ik dan in maart een city tripje heb van 3 dagen in GDN, nog nooit geweest dus ook weer leuk.

    NB. Net met Flying Blue service center gebeld. De KLM website kijkt alleen maar naar de eerste 6 vluchten en geeft daarvan de miles aan. hun systemen kunnen dus een boeking met 16 vluchten niet correct weergeven maar heb telefonisch de geruststelling gekregen dat ik de miles krijg die ik heb uitgerekend.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2017
  5. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    En wat zeiden ze verder over je reisje? ;)
     
  6. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Nou, ze was helemaal enthousiast, dit zag ze niet heel erg vaak en ze was blij dat ik zo geëngageerd ben.

    Echter, de hele reis gaat niet door.

    Ik had vooraf een beetje uitgezocht hoe dat nu moest met een visum en volgens die info die online vond moest een double entry geen probleem zijn.
    Dus gistermiddag het visumbureau gebeld en toen kwam het slechte nieuws. Daar dit geen transit visum is ( ik doe een paar inner Russia flights tenslotte) kan het alleen met 2 losse enkele toeristen visa.

    Nu is dat geen probleem om aan te vragen ware het niet dat na terugkomst van het eerste bezoek aan Rusland er maar een paar dagen tussen zit voor ik er weer heen zou gaan, en voor een visum hebben ze tussen de 5-8 dagen nodig en moeten het paspoort fysiek hebben. Dat gaat dus niet lukken.

    Een optie was nog om een zakenvisum aan te vragen maar ik heb daar zakelijk niet echt wat te zoeken al zou ik het wel kunnen "verkopen" op basis van mijn beroep. Maar het risico is dan wel dat het niet wordt geaccepteert.
    Ik ben heel uitvoerig door die medewerker geinformeerd, heel aardig dat ie de tijd er voor nam aan de telefoon maar ik ben wel behoorlijk teleurgesteld.

    Gelukkig kon ik het ticket binnen 24 uur cancellen dus dat maar gedaan. Nadeel is trouwens wel dat ik met iDeal heb betaald en het kan dan 2 a 3 weken duren voordat het geld terug is, bij een creditcard betaling schijnt dat instant te zijn dus ben benieuwd of dat allemaal goed komt.

    Helaas kan ik mijn positioning flight niet cancellen want gewoon in Y geboekt zonder flex....dus ik zit nu met een retour GDN opgescheept (heen 6DEC, terug 25MAR) en zit te broeden of ik daar nog iets om heen zou kunnen bouwen. Maar mijn doel was minimaal 54.500 level miles te halen zodat ik met mijn huidige miles de 70K zou halen voor PLAT.
    Ik heb nog overwogen de vlucht wel te nemen, 1 toeristenvisum te nemen en het 2e deel te skippen, maar dan had ik maar 34K level miles of zo en das niet meer dan GOLD, en dat was de uitgave mij niet waard.

    Dus als iemand nog tips heeft voor een soortgelijke trip (dit jaar nog) met minimaal 54,5K level miles voor onder de 1.000 euro?

    Nu had ik ook trouwnes wel nog de pech dat ik mijn ticket zo had verbouwd dat het unchangeable/nonrefundable was geworden in tegenstelling tot de oorspronkelijke vlucht zoals hier gepubliceerd, die changeable was, anders had ik meer mogelijkheden gehad om nog wat te schuiven met data al was het sowieso niet makkelijk om op de site van Delta zulke vluchten te fabriceren.

    Mochten er meer mensen zijn die zulke vluchten naar Rusland overwegen met double entry etc. Pas op want je kunt dus lelijk op de koffie komen. Doe met mijn ervaring je voordeel zou ik zeggen.
     
  7. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Wat vreemd, ik heb mijn trip geboekt en kon prima door de visumcentrale geassisteerd worden, ze gaven aan dat mijn tickets als bewijs gezien worden en dat daarin een dubbele in-reis transit / toeristen visum geen probleem zou zijn. Ik loop langs het consulaat binnenkort en rapporteer terug.
     
  8. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Tja, ik was ook perplex maar heb geen ervaring met Rusland visa etc dus ik moest het maar aannemen van een "kenner" wiens beroep het tenslotte is, durf het niet te riskeren. Jij hebt wat meer tijd om alles te regelen. Het is wel behoorlijk balen in mijn geval en zeker als jij andere info hebt. Hou me svp op de hoogte al zal het voo rmij lastig zijn het alsnog te gaan doen daar ik het dit jar afgerond moet hebben en ik bij Delta niks anders kon vinden dan de huidige constructie. Zoeken op die site lukte me niet du sheb jouw link in een textfile gezet en steeds met de data gespeeld om vluchten te vinden, maar die zijn niet op elke dag beschikbaar en de tweede keer naar IKT binnen het pakket kon ik niet 2 weken later plaatsen bijvoorbeeld, anders had ik e.e.a. wel kunnen regelen denk ik. Dan had ik die dubbele visumkosten ook wel geslikt uiteindelijk.
     
  9. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Hoe heb jij eigenlijk die vlucht gevonden, en hoe heb je hem geboekt, op wat voor manier? via de Delta site > multi city? dat lukt mij iig niet.
     
  10. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Maar waarom kon je nou geen double entry visum aanvragen?
     
  11. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
  12. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Tja, ik begin me dat nu ook af te vragen want ik heb nog wat meer sites bezocht en ik lees overal dat het wel kan, maar de man van http://www.visumservice.nl/visum-rusland-toeristen vertelde mij dat het niet meer kon, wel een kwartier aan de telefoon geweest, dus ik vraag mij nu af of ik een incompetent persoon heb gesproken. Ga maandag toch nog even een ander bellen en evt weer boeken.
     
  13. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Dat had ik wel gezien, ik ben niet zo goed in ITA al gebruik het wel op waarschijnlijk een simpele manier maar daar kan ik je niet boekene, en op de site van Delta als ik e.e.a. ingaf kreeg ik steeds error. Het lukte mij alleen door de link te kopiëren naar een txt-file en in daarin de data te veranderen en die weer te plakken in de adresbalk. Maar via de boekingspagina van Delta lukte het dus niet.
     
  14. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Ik denk dat je of een incompetent persoon aan de lijn had of dat hij gewoon meer kon verdienen door jou twee keer een enkel visum aan te smeren. Ik heb in ieder geval een double entry visum voor Rusland in mijn paspoort zitten!
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  15. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Ja, ben ik nu ook bang voor, het zal één van beide zijn. Ik ga maandag een ander visumbureau bellen en de vlucht is nog steeds te boeken, heb nog genoeg tijd voordat ik weg moet (6DEC) dus wellicht komt alles nog goed. Jij hebt doubly entry for tourist en nniet zakelijk toch?
     
  16. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Bij het nazoeken kwam ik nu wat tegen, zoiets zei de medewerker mij wel.

    "
    Er zijn toeristische visa met eenmalige of tweemalige toegang in Rusland.

    Een toeristisch visum met dubbele toegang wordt aan buitenlandse burgers alleen afgegeven in het geval dat, volgens de documenten, tijdens het verblijf in Rusland een bezoek is voorzien aan staten buiten Rusland (buurlanden (GOS, Baltische staten)) of landen, waaruit wordt teruggekeerd via Russisch grondgebied (bv. China, Mongolië). Daarbij moet de route aangegeven worden in het toeristisch pakket (of in de bevestiging van de ontvangst van de buitenlandse toerist, die afgegeven is door de uitnodigende Russische organisatie)."

    Wat is nu mijn geval?

    Dit is mijn beoogde reisschema:

    [0]=0:I:GDN:AMS:KL:1916DEC:07:2017
    [1]=0:I:AMS:CDG:AF:1241DEC:07:2017
    [2]=0:I:CDG:SVO:AF:4426DEC:07:2017
    [3]=0:I:SVO:IKT:AF:4614DEC:07:2017
    [4]=1:I:IKT:SVO:AF:4619DEC:08:2017
    [5]=1:I:SVO:CDG:AF:4921DEC:08:2017
    [6]=1:I:CDG:AMS:AF:8242DEC:08:2017
    [7]=1:I:AMS:IST:KL:1613DEC:12:2017
    [8]=2:Z:IST:AMS:KL:1614DEC:13:2017
    [9]=2:Z:AMS:CDG:AF:8223DEC:14:2017
    [10]=2:Z:CDG:SVO:AF:4426DEC:14:2017
    [11]=2:Z:SVO:IKT:AF:4614DEC:14:2017
    [12]=3:Z:IKT:SVO:AF:4885DEC:17:2017
    [13]=3:Z:SVO:CDG:AF:1045DEC:17:2017
    [14]=3:Z:CDG:AMS:AF:8242DEC:17:2017
    [15]=3:Z:AMS:GDN:KL:1921MAR:22:2018

    Dus, volgens die medewerker is het nu zo dat ik volgens zijn interpretatie hier niet aan voldoe, daar ik de 1e keer maar 90 minuten in Irkutsk ben, dezelfde route terugvlieg en een paar dagen later weer kom, maar dan voor een verblijf van een paar dagen in Irkutsk. En dus geen toerist ben de eerste keer in Irkutsk en een side-trip maak naar een ander land en dan weer VIA rusland terug vlieg. Een en ander is wellicht voor meerdere uitleg vatbaar en kan discutabel zijn.
    Dus in de visie van die medewerker zou een double entry toerist visum niet mogen maar moeten 2 aparte visa zijn, en vanwege het schema lukt dat niet om aanvragen etc.
    Maar ik zal dit dus a.s. maandag bij een andere bemiddelaar gaan checken. ik zal mijn vorderingen melden.

    De pest is dat ik dit jaar die levelmiles nodig heb daar het mij niet lukt om tussen 1 januari en 1 april 70K level miles te vliegen (of überhaupt 300Xp te halen in 2018). Heb er voor dit jaar 15,5k staan en kom dus over de 70K in 2017. Ik ben nu Gold t/m 31-3-2018 en zou mocht ik dit doen begin 2018 dus slechts Gold blijven ipv soft landing naar Silver per 1 april, en zou dan teveel level mils moeten halen om PLAT te worden in 2018 daar als ik het goed heb begrepen volgens de nieuwe regels de eerste 180xp weggehaald wordt op 1 april (want heb mij in 2017 niet ge herkwalificeerd voor GOLD) dus zou ik nog eens een boel XP moeten gaan halen.
    Voor de zekerheid leek het mij beter om in 2017 nog PLAT te worden. binnen is binnen.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  17. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ha, ik zat ook even te worstelen, ter aanvulling nog een paar tips:
    - in Matrix kun je werken met 5 segmenten, ik heb ze onderverdeeld als volgt: GDN -> IKT, IKT -> AMS, (maandje later) AMS -> IST, IST -> TLV, TLV -> GDN.
    - Selecteer advanced routing, en vul PRECIES de tussenstops in. Als ik deze route invul zonder de stops te selecteren prijst hij hem als 6000 euro bij Aeroflot. Als ik specificeer GDN AMS CDG MOW IKT, IKT MOW CDG AMS, AMS IST, IST CDG TLV, TLV CDG AMS GDN dan krijgt hij wel de goede prijs (even met data gespeeld en geboekt voor 688 euro).
    - Speel een beetje met data die handig lijken en doe de optie +- 2 dagen. Volgens mij is meestal een zaterdag naar zondag in IST vereist.
    - Boeken met Powertools: https://www.flyertalk.com/forum/tra...ipt-orbitz-dl-ua-aa-ba-cz-ib-la-lh-lx-tk.html
    Delta multibooking lukt mij nooit, Powertools bespaart je tijd en werkt iedere keer.
    - Let er tenslotte op dat je AF of KL gecodeerde vluchten krijgt met boekingsklasse I, Z, J of D. GEEN O en ook GEEN Aeroflot vluchten (wel codeshare met Aeroflot). Alleen KL/AF in J, Z, I en D geven 250% mijlen.

    En voor een enigszins echte Business Class; Aeroflot en Atlasglobal vluchten hebben een soort domestic first uit Amerika. Succes!
     
  18. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Wie o wie kan mij helpen met het optimaliseren van de AMS-SVO-GYD route met ST. Heb nu voor pasen een retourtje gevonden voor 255 euro. Heel schappelijk maar zou er graag nog een segementje aan toevoegen. Wie weet hoe dit te doen?
     
  19. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Wow, je verrast me! Waar kunnen we je blijven volgen?
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  20. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18


    Heel erg bedankt, ik ga er vandaag mee stoeien!
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina