Zat relocaters toch? Laat je spul door hun inpakken, verschepen en uitpakken. Vrienden hebben daarin een budget keus gemaakt, bleek hun gedeelde container eerst naar een ander land te gaan voordat die op de nieuwe locatie aankwam
Rick, Wat ik me al een tijdje afvraag, hoe komt het het dat je zo groot bent in Azië? In Nederland zie ik je amper optredens geven, wat locatie technisch toch een logische keus lijkt te zijn. Paar festivalletjes hier en daar is makkelijk in plannen. En vanwaar de naam DJ Armin?
Wow das minder... Gelukkig doen wij niet de meest noodzakelijke spullen in de container. Maar blijft altijd een risico
Oortjes? Vroeger, toen ik af en toe nog eens een setje draaide op studentenfeestjes, gebruikte ik altijd deze: Heeft al eens in een volle spoelbak van een kroeg gelegen, maar doet het na 15 jaar nog prima! Lekker volle akoestiek ook. Maar allicht is zoiets als dj gebruiken nu hopeloos ouderwets intussen?
In Azië worden (vooral) Nederlandse DJ'S erg gewaardeerd. Of je nu bekend bent of niet. In Nederland moet je tegenwoordig een hitje hebben gehad eer ze je willen boeken. Jammer, maar de Dance Scene is erg negatief veranderd in Nederland.. te verwend publiek! (dit alles zeg ik uit mijn beleving en ervaring)
"A culture in which artists, basically, releasing commercials for themselves. You've got to maintain your own celebrity."
Zijn er IF ers die al eens naar Panama zijn gevlogen? Wat zijn jullie ervaringen? Wij denken erover om daar naartoe te gaan komende zomer.
Yes, Panama is wel tof, San Blas, hotel Bocas del Mar in Boca Chica is echt heel relaxed, Boquete ook leuk, raften bijvoorbeeld en Bocas del Toro is heel ontspannen. Verder, vrij Amerikaans, Panama City is 2/3 dagen meer dan voldoende, lekker eten in Casco Viejo. Weet niet hoe het weer er in de zomer is.
Groetjes uit de SAS lounge in OSL. Zou vandaag met BT via RIX vaar Vilnius vliegen, maar helaas viel die overstap in het water. Uiteindelijk overgeboekt op SK via OSL. Wel met een forse vertraging (~6 uur), maar beter dan vast komen te zitten op RIX. De eerste vlucht van RIX naar Vilnius zou pas rknd middernacht (!) vertrekken. Morgenmiddag weer terug op een ander ticket (wel rechtstreeks gelukkig), dus ben al wat blij dat ik daarvoor nog op tijd in VNO ben (hoop ik) . @beuse242 Panama is inderdaad leuk, maar zoals @Godenzoon14 al zegt is het in 3-4 dagen te doen. Je kunt overwegen om nog wat meer van Latijns-Amerika te ontdekken want er zijn goede connecties vanuit PTY.
San Blas paar nachtjes op een postzegeleiland bij een familie overnachten. Bocas del Toro is fijn, gezellig plaatsje met lekkere restaurants en o.a. kleine gekleurde kikkertjes zoeken. Panama city zou ik niet langer blijven als 1-2 dagen. Je kan trouwens ook met een zeilboot via San Blas naar Carthagena Colombia zeilen in naar ik meen 2-3 dagen.
Wat hierboven al gezegd word. In Nederland is het heel erg gemakkelijk om je 'DJ' te noemen. Organisators kijken vooral naar je bereik en je gevolg, niet van de kwaliteit. Met alle respect, als ik zie wat voor artiesten hier in NL soms volle zalen trekken (de tv reality sterren die ineens DJ zijn....uitzonderingen daargelaten)...dan heb ik mijn serieuze bedenkingen daarover. Ze boeken liever of zo iemand, of iemand die praktisch voor niks komt draaien dan dat ze een paar euro meer over hebben....in het buitenland is dat heel anders (gelukkig voor mij). Daar kijken ze naar referenties en CV. Dat spreekt in mijn voordeel. Op persoonlijke noot draai ik meestal niet graag in Nederland omdat het publiek hier vaak de baas van de dansvloer meent te zijn. Als ik in Azie sta krijg ik (misschien ook wel door de grootte van het podium) echt nooit een verzoekje. Daar denken ze ''hij is de DJ, hij zal het wel weten''. Hier in Nederland.....tja.... Voor de rest moet ik zeggen dat het nachtleven, met name in het zuiden van het land, compleet uitgestorven is. Bijna alle discotheken dicht (daar kan ik wel een betoog over houden, doe ik niet)....en ook dat is in het buitenland nog heeeel veel anders (daar stappen ze nog meerdere dagen per week). Nee, veel DJs' gebruiken nog koptelefoons, maar ik heb op maat gemaakte oortjes 3 jaar geleden laten maken. Erg duur, maar een perfecte investering. Geen last meer van piepende oren, magnifiek geluid en heerlijk tijdens het vliegen. Side note : ik reis ook veel liever naar warme oorden dan hier in Nederland te blijven haha....!!
Die ervaring herken ik. Echte goed feesten zijn ver te zoeken, en al helemaal met een leuk publiek in NL. Veel mensen die alleen maar een beetje staan te hangen, en DJs die een identieke set draaien als je op Soundcloud van ze kan vinden. Denk nog met weemoed terug aan de betere tijden, Studio80 in Amsterdam anybody?
Hehhehe.. 41 schat ik zo?? Kan er 6 dagen naast zitten Powderzone vond ik altijd iets te massaal. Dat was het lekkere aan de 80, klein intiem donker hol met al het publiek gefocust op muziek en DJ i.p.v. zien en gezien worden. Uiteindelijk maakt voor mij het publiek toch minstens 50% van een goed feest. Kom je op een festival als “A Day at the Park”’ en dan staat iedereen alleen maar een beetje te hangen. Loveland festival was iets beter in het verleden.
Iedereen hier een mooie kerst toegewenst! Hele fijne dagen groeten vanuit de executive lounge van het Hilton Cairns! proost!