InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    767
    Trofeepunten:
    123
    Geen probleem hier (iPhone 16 pro max / iOS 18.3.2)

2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  3. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.454
    Trofeepunten:
    203
    Nederland is kampioen zichzelf in de voet schieten met bizarre regels. Omliggende landen lachen zich de ballen uit de broek, die vliegtuigen zullen gewoon blijven gaan maar dan vanaf België of Duitsland.

VinceG en Dan1 vinden dit leuk.
  4. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Ben al een tijdje aan het nadenken over een goede alternatieve vertrekluchthaven voor Schiphol. Zaventem ligt komende week weer plat door stakingen. De Duitsers hebben de taxes ooo flink omhoog gegooid. Blijft weinig over zo.

In het verlengde van Nederland regelland: ook in EU-verband blinken we uit in regeltjes bedenken. We slopen onze industrie en economie omdat dat beter is voor het milieu. Speel al langer met de gedachte om een tijd in Zuidoost Azië te gaan wonen. Singapore, bijvoorbeeld. De kinderen zijn nog jong. Ik heb dan maar een enkeltje nodig qua ticket :D

5. Somchai

Somchai Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    3
    Zou zeker emigreren nu t nog kan/mag. In Zuidoost Azië is t leven in allerlei opzichten veel prettiger, goedkoper, veiliger en comfortabeler. Niet te zeggen veel minder (of geen) belastingen.

Dan1 vindt dit leuk.
  6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Als ik de kans krijg, dan ben ik weg. Nu nog die kans krijgen. Of maken ;-)

Pff, ja belastingen. Don’t get me started, haha.

7. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    28
    Een heel mager aanbod van QR........

Bij Emirates krijg je als vrijwilliger bij overboeking een latere vlucht, gratis retourticket te gebruiken binnen 12 maanden en maaltijden / hotel tijdens het wachten. Als de nood heel hoog is ook een upgrade naar business erbij.

8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Een gratis retourticket? Hoe werkt dat precies?

9. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    De kraan is gemaakt! Ik heb hem net gebruikt en het was een fantastische ervaring.

Ruut vindt dit leuk.
  10. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    328
    Trofeepunten:
    63
    Neee, gisteren was hij nog stuk!!

Dan1 vindt dit leuk.
  11. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Bij de Luchthaven Schiphol N.V is er veel mogelijk binnen een dag!

12. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    28
    Bij het inchecken vraagt men vrijwilligers om later te vliegen. Je krijgt dan een standby-boarding pass en moet wachten totdat de check-in is gesloten. Als er no-shows zijn en je toch mee kunt vliegen mag je rennen naar de gate en krijg je een Dubai duty-free voucher als dank voor het wachten (100 AED voor Y of 200 AED voor J/F).
    Als er geen plaatsen meer vrij zijn krijg je een stoel op de volgende EK-vlucht. Bovendien een gratis retourticket naar vergelijkbare bestemmingen en dezelfde reisklasse zoals oorspronkelijk geboekt (geldig één jaar, beschikbaarheid voor de gratis vlucht in een normale Flex tariefklasse dus zo goed als altijd inwisselbaar).
    Tijdens het wachten ook bonnen voor maaltijden, drankjes en hotel indien noodzakelijk.

https://www.emirates.com/nl/english/before-you-fly/travel/denied-boarding-compensation-voucher/

13. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Wow, voor een gratis (nieuwe) vakantie zou ik me wel aanmelden als vrijwilliger :D

14. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    157
    Trofeepunten:
    43
    Zit er een prijslogica of gedachte achter bij WizzAir?
    Ik wilde weer eens terug naar Albanië (oké, sinds 2015 zou dit mn 13e keer worden) en wilde EIN-TIA-EIN met WizzAir doen. Gister moest ik nog even eea uitzoeken mbt de exacte planning/verblijf en of ik de vlucht heen kan halen en terug op tijd zou zijn voor werk. Dat alles is geslaagd. Wil ik begin middag boeken, is dezelfde vlucht meer dan 100 euro duurder geworden, en als ik ga boeken is meer dan 80% van de stoelen nog keuzevrij. Niet dat dat alles zegt, maar toch.
    Nu vind ik voor een snel bezoekje aan Tirana en Dürres deze prijsstijging net iets te gortig, dus laat ik het gaan.
    Maar hoe kan er op amper 15 uur ruim 100 euro verschil zitten?
    Heenreis is van €49,99 naar €149,99 gegaan en de terugreis van €19,99 naar €24,99 (prijzen zonder extra luxe zoals bagage etc).

15. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    635
    Trofeepunten:
    348
    Over het algemeen zit er geen "logica" in ticketprijzen. Prijs kan zomaar wijzigen (als bijvoorbeeld een boekingsklasse vol is).
    Mogelijke geruststelling: prijzen kunnen ook de andere kant op wijzigen, dus zou het in de gaten blijven houden.

16. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    328
    Trofeepunten:
    63
    Weet niet zeker of het klopt maar heb wel eens gelezen dat "het systeem" exact weet wanneer geboekt wordt. Bijvoorbeeld de tweede of derde keer vanaf dezelfde computer/laptop/mobiel. Dan heb je de beslissing genomen na een aantal keer zoeken en wil je alleen nog boeken - pronto! hogere prijs! Zo schijnt er ook een verschil te zijn tussen prijzen gezocht met een Iphone ( duurder) of een goeikope niet iphone. Weet iemand of dit klopt?

17. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    157
    Trofeepunten:
    43
    Heb het net even getest via mijn werktelefoon via mobiele data, geen verschil. Ook Incognito-modus op Chrome helpt niet. Dus lijkt dat het nu écht duurder is geworden over één nacht heen. Hetzelfde als ik boek via een OTA, daar is die prijsverhoging ook aanwezig.

18. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.161
    Trofeepunten:
    358
    Er was laatst een onderzoek dat boekers via een iphone het duurst uit waren, desktop gebruikers het minst.
    Zit wat in, over het algemeen krijgen de mensen op de betere posities, lees meer salaris, een iphone van de zaak en boeken die dus ook vaker zakelijk waar vertrektijden belangrijker zijn dan prijs.

Bij het voorbeeld van Wizz Air lijkt het erop of ze de stoelen even niet in de verkoop willen hebben, kan zijn dat ze in de huidige voorverkoop te weinig animo zien en vluchten willen samenvoegen, dat wil je dan weer niet doen door passagiers met die goedkope tickets dan gratis een alternatieve vlucht te laten kiezen waar ze ook bijvoorbeeld een vlucht hebben die wel goed verkoopt.
    Of er is simpelweg heel veel vraag geweest zodat ze even de prijs omhoog gooien om de nieuwe yield te bepalen.

19. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.008
    Trofeepunten:
    333
    Heb gisteren voor het eerst de nieuwe "service" van KLM mogen ervaren aan boord. Gratis kreeg je een bekertje koffie, thee of appelsap en een stroopwafel. Wilde je meer dan kon je van een menu bestellen.
    Het menu was erg teleurstellend. Dat had wel wat interessanter gemogen. Een wrap met ei, een broodje bal :eek: en nog een sandwich was wat er echt substantieel qua eten op stond. Voor 6 of 7 euro.
    verder wat snacks zoals candybars en wat ships. Wijn, bier, water en frisdranken en een aanbieding voor een sterke drank en fridsdrank als combi voor 9,50.
    Prijzen redelijk acceptabel, maar de keuze is niet reuze. Heb niet veel mensen gezien die er gebruik van maakten.

20. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.627
    Trofeepunten:
    478
    Is er een app waarin je alle vluchten die je geboekt hebt bij kan houden en vervolgens ook kan migreren naar je agenda (google)? Ik boek bij veel verschillende maatschappijen, bij de ene kan je hem vrij eenvoudig migreren naar je agenda, bij de andere niet. Ik zoek een app (weet echt niet of die er is) waar ik alle vluchten in kan zetten en dan een overzicht heb. Ik gebruik al myflightradar overigens, maar dat is vooral om bij te houden wat ik gevlogen heb (en deze heeft geloof ik ook geen migratie naar agenda.)

Deel Deze Pagina