InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Bij andere luchtvaartmaatschapijen zitten ze ook voorin bij internationale vluchten. Als je regelmatig dezelfde airline vliegt van/naar een bepaalde crewbase herken je regelmatig personeel, het seatplan en de upgrade lijsten maken het e.e.a. ook duidelijk.
    US airlines in ieder geval, bij Delta Air Lines, Air Baltic en Middle East Airlines dit jaar i.i.g. ground-agents, station managers en FA's herkend. Alleen wel vaak zoals al eerder aangegeven minder zichtbaar en alles veel meer volgens de regels .

Rij 1:
    Paar keer meegemaakt, meestal omdat een collega de FA mocht beoordelen en daarom in rij 1 moest plaatsnemen, tijdens de vlucht verdwijnen ze dan naar de de galley.
    Ook een enkele keer omdat een van de stoelen waar de FA normaal inzit defect was.

Laatst bewerkt: 21 nov 2021
  2. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Hee, daar was ik een paar uur terug nog...

3. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Weekendje Den Haag gedaan in 2 Accor hotels. Eerst vrijdag Novotel Den Haag City center. Aankomst om 20.30u: "Roomservice is beschikbaar tot 22uur, daarna kunt u alleen naar beneden komen om eventueel een drankje te komen halen uit de vitrine bij de receptie." Zaterdagavond 400 meter verderop in Ibis Styles Den Haag centrum, 21.30u: Ik zou graag een biertje willen bestellen voor op de kamer. "Nee dat mag niet na 20.00uur. Ik heb geen zin in 10.000 boete aan mijn laars. Helaas".

Wat klopt er wel, en wat niet vroeg ik me af?

4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Nee, dat was ik niet...

UnknownMember4379 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  5. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
  6. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Even wat compleet anders, ik heb laatst de case met daarin de kabels etc van mijn Sony NC koptelefoon laten liggen en binnenkort vlieg ik met de KLM 777-200 naar Johannesburg.
    Het verloopje+kabel dat bij de koptelefoon zat werkte altijd dikke prima in het vliegtuig maar nu moet ik naar wat anders op zoek. Of we EC of BC vliegen hangt nog even van de upgrade mogelijkheden af, als ik het me goed herinner zit in EC een enkel poortje voor koptelefoons en in BC toch een dubbele op de 777-200?
    Had vorig jaar een verloopje geregeld maar die werkte niet goed wat de vlucht toch wat minder plezierig maakte.

7. Javadest

Javadest Blue Tier

Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Ik dacht eerst dat dit een scampoging was, maar na een korte speurtocht op internet lijkt het legitiem. Iemand anders nog deze mail gekregen?

Bijgevoegde bestanden:

VinceG, ppt, TimH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Christian

Christian Administrator Captains

Leuk Bevonden:
    417
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb de mail toevallig ook gehad. Als je het subdomein intikt komt je inderdaad terecht op Flyingblue.com/nl dus lijkt inderdaad legitiem. De afzender vind ik wel wat onpersoonlijk :).

9. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik dacht dat je bij KLM altijd je handbagage gratis mocht inchecken. Het was zelfs een optie bij de incheckautomaten..maar op niet alle buitenstations blijkbaar. Ik moest hem per se meenemen " want ik had al een koffer" en bleek ik hem dan alsnog af te moeten geven bij de gate...grrr. Iemand zoiets meegemaakt of wet er meer van hoe dit werkt?

10. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.082
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb altijd enkel handbagage, maar zou me zo kunnen voorstellen op outstations dat men de pappenheimers wel kent en dat als je dit toestaat dat men bij de gate opduikt met een nieuw stuk handbagage, en dan boor je inlomsten door je neus.
    Ik snap dat jouw intentie goed was, maar op een Istanboel gaat zoiets zeker niet werken.

MollyMoon vindt dit leuk.
  11. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Mijn eerste reis als GOLD. Nu zie ik dat mijn vriendin als explorer ook zone 2 krijgt. Ik dacht dat de perks niet gelden voor de personen in je boeking. Of toch wel voor het boarden? Of zijn er maar 2 zones in cityhopper?
    upload_2021-11-27_9-28-1.png

Bijgevoegde bestanden:

MollyMoon, ErwinLansing en Ruut vinden dit leuk.
  12. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428

Bijgevoegde bestanden:

VinceG, MollyMoon, lloydje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Als ze hem bij de gate afnemen krijgt ie dan nog een priority label?

14. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.082
    Trofeepunten:
    358
    Geen idee, maar een beetje doorgewinterde ‘priority’ passagier laat het zover niet komen en zal in зона 1-2 boarden zodat die zijn handbagage zeker mag meenemen.
    Want vanaf bij de niet priority rijen worden de koffers ingenomen…

15. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Oww ..nu snap ik de reden ..inderdaad een manier om stiekem meer bagage mee te nemen..Misschien had de incheck meneer dat even kunnen uitleggen. Hoewel..als hij mij had gezegd "nee dat mag U niet want sommigen nemen daarna nog een handbagagestuk mee naar de gate" was ik ook weer boos en had hem gezegd "Denk je dat ik zo iemand ben?"

16. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Jawel hoor, personen uit je boeking mogen ook in de skypriority rij (behalve bij de security, daar moet je het netjes vragen en afhankelijk van de persoon mag ze mee of niet). Je kan haar ook gewoon meenemen naar de Skypriority incheck balie en de lounge (1 persoon)

MichaelNight vindt dit leuk.
  17. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Vanochtend 05.45u, startgebied van de 10k in het kader van de KLM Curaçao Marathon loopt vol. De omroeper kondigt aan dat de directeur van KLM het startschot gaat geven. Dus ik dacht ja, lokale manager. Niet dus, Pieter Elbers met startnummer 1. Liep 'm ook nog even zelf mee in ongeveer een uurtje.

https://results.sporthive.com/events/6868266113794770944/races/477602/bib/1

Daeni, Urbanjazz, Christian en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Was jij al zo vroeg wakker? Of liep je zelf mee?

arjen05 vindt dit leuk.
  19. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Liep zelf mee, en was derhalve zo vroeg wakker ;)

Niet op uitnodiging van KLM trouwens. Zouden ze best mogen doen, een paar kaarten uitdelen voor de marathons in Aruba, Curaçao en Bonaire die ze sponsoren. Het zijn de best renderende routes en er moeten zeker honderden platinums wonen, gezien hoe gebruikelijk het op de eilanden is om privé met de familie business te vliegen.

lloydje33, westi, Ambtenaruh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Even een schreeuw om hulp hier wat betreft online travel agencies en vluchten.

Een maat van mij heeft een vliegticket via cheaptickets geboekt van AMS - JRO (overstap NBO) en terugvlucht ZNZ - AMS (overstap NBO). Nu gaf als hij de PNR invulde in de Kenya app alleen de vlucht NBO - AMS aan. Ook als hij inlogde bij cheaptickets zag hij alleen die vlucht, maar op het e-ticket stond het wel nog goed.

Nu zegt Cheaptickets dat de vluchten door de airline gecanceld zijn en Cheaptickets hem een refund kan geven. Maar de vluchten zijn gewoon nog in het schema en Cheaptickets bied momenteel nog steeds precies dezelfde itinerary aan, alleen dan voor 190 euro meer. Cheaptickets blijft hem verwijzen naar de airline of een full refund. Nu reageert Kenya niet maar ook verwacht ik dat zij hem door zullen sturen naar de OTA.

Weet iemand wat je rechten zijn in deze situatie? Cheaptickets moet toch hem gewoon zijn originele route aanbieden of anders een andere vlucht voor hem vinden?

Deel Deze Pagina