en floep...de vlucht in januari veranderd van een cityhopper embraer 190 naar een 737,,,goed dat ik keek,,,stoelkeuze met vriendin ..we zaten opeens niet naast elkaar! iemand hier zoiets al eens gezien?
Die spth/spaanse app moet je toch op basis van je vertrekluchthaven invullen? Dus niet origin AMS, maar CDG?
Ik had dit een keer in juli naar FCO toen 737-800 naar 900 werd gewisseld. Volgens mij het gevolg van verstoorde vraagpieken die nu lastig voorspelbaar zijn waar men dan toch genoeg capaciteit voor wil bieden?
Ik vlieg morgen met Ryanair (ja...) en daarin krijg ik wel gewoon alles netjes. Moest de bewijzen uploaden, maar nog voordat ik het geupload had, kon ik mijn boardingpass al afdrukken en downloaden...
Niks mis met Ryanair, ik gebruik deze vooral wel eens voor een heenreis naar Stansted als hun tickets van €5 of €10 hebben. Bij Ryanair controleert het grondpersoneel bij boarding over het algemeen de bewijsstukken, en daar begint men uiteraard al vooraf mee, dus voordat boarding begint en worden de boarding passen gemarkeerd, althans dat zag ik op enkele luchthavens waar ook Ryanair op vliegt. Persoonlijk hou ik daar niet zo van, want als men de bewijsstukken niet accepteert kan je op dat moment zo kort voor vertrek natuurlijk niets meer, in Kiev vond men iets niet geldig, terwijl ik aan de voorwaarden voldeed, ik was daar 2,5 uur voor vertrek, en kon dat op dat moment gewoon nog regelen, maar op het moment van boarding had dat niet meer mogelijk geweest omdat het vliegtuig dan gewoon weg moet. Het ging in dat geval om een antigen test, was echt niet nodig want ik had PCR binnen 24 uur afgenomen, maar voor € 15 wat ter plekke mogelijk was bij één van de vele aanbieders ga ik dan niet op mijn strepen staan op dat moment, dat komt later wel dat het grondpersoneel wordt geïnstrueerd, want de volgende keren was het wel goed, het is belangrijker dat ik mee kan, want vertraging kost wel wat meer dan € 15...
Voor morgen ook ingecheckt.... vluchten 2 tm 4 boardingpass ontvangen, 1e vlucht niet... Even langs de rustige balie in AMS... meteen mn boardingpassen tm zaterdagavond meegekregen... #edit: zonder QR code te laten zien overigens.... "Meneer.... werkt u aan boord ofzo? Heb nog nooit iemand zoveel vluchten zien maken....."
Als ik dat geld had om weg te geven dikke prima... ben alleen redelijk herkenbaar vanwege mn postuur dus weet niet hoe undercover ik zou zijn....
Uiteindelijk is iedereen wel herkenbaar, helemaal door de Corona tijd in de lounges, kwam ik er toch wel relatief vaak en dan herkent men je echt wel. Al ben ik bij voorkeur toch onzichtbaar, wat over het algemeen goed lukt, maar je ontkomt op vluchten met 1 frequentie per dag niet aan dezelfde personen, de deadheading KLM stewardess naar Amsterdam op Istanbul kom ik werkelijk waar elke vlucht tegen uit Istanbul, bijzonder is nooit naar Istanbul.
Lastige, want het is ook weer niet logisch dat cabinepersoneel in volledig outfit staat te wachten in de rij bij de 'normale' passagiers. Want in principe is het voor cabine personeel even snel paspoort tonen en doorlopen. Wat natuurlijk wel wrang is, dat als betalende passagier je geen upgrade krijgt, maar de deadheading crew wel, en dat is niet één keer maar vaker, en ik begrijp dat je moet betalen voor de klasse waarin je vliegt, en ik verwacht ook geen upgrade, maar als je het vaker ziet gebeuren heb ik daar toch een wat wrange smaak van.
Ach.. gewoon een van de perks als je voor KLM werkt. Zo hebben veel werkgevers voordeeltjes voor hun personeel. Niet te druk om maken zou mijn advies zijn
Alleen niet zo zichtbaar als bij KLM. In een restaurant zou het er ook slecht uitzien als het personeel aan de beste tafel gaat zitten om daar op kosten van de andere klanten een tournedos te gaan eten. Waarbij ze ook de beste service krijgen van alle aanwezigen.
Ik denk dat de zichtbaarheid hier zeker een rol in speelt, en ook als betalende business klasse passagier zou ik toch mijn bedenkingen hebben als de cabine wordt opgevuld met personeel en hierdoor een volle bak heeft, zeker als deze ook nog naast je wordt geplaatst. Want het gaat niet echt subtiel. Wat meer Hollandse nuchterheid. Wat wel goed is die Hollandse nuchterheid, KLM is een van de weinige maatschappijen die goed omgaat met het stoelriemen vast, als KLM piloten deze aanzetten dan heeft dat een reden, en als het kan gaat deze af. Ik vloog met maatschappijen waar deze aan gaat, een half uur geen vuiltje aan de lucht is, maar toch niet uit gaat, en als je naar de WC gaat personeel ongeveer doet alsof je met je leven speelt (Hallo Finnair). Of een Turkish Airlines, Pegasus of wat Aziatische en Amerikaanse maatschappijen die deze gemakshalve de vlucht aanlaten maar weer geen punt maken van opstaan, ja, dan gaat het nut van zoiets al snel weg, zeker als deze aangaat bij een eerste 'bump'
Bij andere airlines hoe zou het daar gaan? Iemand ervaringen? Ik heb eens bij Tarom meegemaakt dat ik van rij 1 weg moest naar 2. Bleek een Tarommer te zijn die op 1 moest zitten en vervolgens alsnog vrijwel de hele vlucht naast de stewardess ging zitten in de pantry. Lekker kwebbelen en ze kwam er niet meer uit voor de service. de businesspax moesten zelf naar de pantry om drinken te halen. Wat van gezegd ..maar hielp niks. Wel klacht ingediend en A la Tarom alleen de reactie "we gaan uitzoeken wat er is gebeurd" daarna nooit meer iets gehoord.