InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Of ik lees het verkeerd.. óf Priority Pass geeft nu ook toegang tot de British Airways lounge op Schiphol (link).
    De Aspire lounge was al vaak slecht toegankelijk; meestal 's morgens helemaal niet met Priority Pass.

    Dat is wel heel aangenaam voor Amex Platinum card holders.. die kunnen nu als ze een gast bij zich hebben (of met partnerkaart in totaal met 4 personen) tenminste een lounge in op Schiphol, want Privium is zonder introducé en KLM lounge is alleen voor statushouder +1, terwijl Priority Pass kaarthouder +1 en extra kaarthouder +1 is, dus stuk ruimer.

    In dezelfde categorie: op insideflyer.nl frontpage stond laatst een flink nieuwsartikel over de opening van een lounge op Eindhoven Airport "half november". Ben erg benieuwd of dat een overgetypt promotioneel persbericht was of dat die lounge ook echt is opengegaan.. Het is vervaarlijk stil daar.
     
  2. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Dat heb je helemaal goed gelezen, ik kreeg de email ook een paar uur terug. Erg positief nieuws voor alle Priority Pass houders. De BA-lounge is behoorlijk nieuw en heeft een fijn assortiment aan eten en drinken (ik gok wel dat ze de champagne verstoppen voor niet-BA vluchten).
    Tijd overigens dat de Non-Schengen Aspire lounge op de schop gaat, want die is ook redelijk schandalig voor alles wat *A vliegt. (stel dat je United Polaris vliegt en dan deze lounge krijgt ipv de eigen Polaris' lounges...)

    Een lounge op Eindhoven Airport zou geweldig zijn, maar meer dan 1 regel in een artikel over Eindhoven Airport van afgelopen Juli in het ED en de link die jij hierboven plaatst kan ik ook niet vinden. Lijkt wel op RTP-NL, af en toe roept iemand, maar verder gebeurt er weinig :p.

    Na wat extra zoeken, zou het inderdaad zomaar eens November 2019 kunnen zijn:
    Swissport zoekt personeel voor Eindhoven
    Artikel mbt het openen van de Eindhoven Lounge
    Via dat laatste artikel kun je zelfs al lounge toegang reserveren voor Eindhoven (lounge is open van 4:30-21:30, zo te zien aan de dropdown), vanaf morgen :p
     
    FlyingFonz en arjen05 vinden dit leuk.
  3. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33
    ik werk op Eindhoven Airport en heb nog geen lounge open zien gaan.
     
    FlyingFonz en arjen05 vinden dit leuk.
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.314
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Is dit onlangs verbeterd? Ik was hier de laatste keer in mei. Toen hadden ze alleen BIFI worstjes en goedkope prosecco.

    Qua spreiding trouwens wel positief dat je nu ook gebruik kunt maken van de BA Lounge.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Yes sinds juli is er een nieuwe uitbater van die lounge. Is sterk verbeterd ten opzichte van vroeger.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  6. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Ja klopt. Het is er nu erg druk (en rommelig). Afgelopen week sprak ik met de lounge dragon aldaar en volgens haar is de priority pass acceptatie nu tijdelijk tijdens de rustige periodes. De andere lounge dragon liep driftig rondjes door de lounge. Toen ik richting de gate vertrok werden er al priority pass vliegers geweigerd.

    Wel een verslechtering voor de BA vliegers want het was er altijd heerlijk rustig. Ik vlieg juist graag met BA naar Londen o.a. vanwege de rustige loungeomgeving t.o.v. de KL lounge. Dat is nu wel klaar helaas.
    De BA lounge ligt pal naast de Aspire lounge dus voor de spreiding is er geen verschil.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ah Vandaar! Ik was er gisteren na een tijdje er niet geweest te zijn (vast voordat nieuwe uitbater er in kwam) en ik vond het een absolute verbetering.
    In ieder geval is wel de BA lounge de lounge met het beste uitzicht.
    Maar eten en drank keuze was zeker flink verbeterd.

    De apsire lounge vind ik helemaal niets. Daar zul je mij niet zien!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  8. PennyDreadful

    PennyDreadful Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Hoi ik zoek me een ongeluk. Kent er iemand ergens binnen europa een accor hotel op loopafstand van de terminal (dus niet met pendel enzo)? Ik wil namenlijk die "butt in bed" 5XP nog innen in combi met een retourtje next day..
     
  9. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Sofitel LGW.
     
    PennyDreadful vindt dit leuk.
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.314
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Sofitel LHR T5
     
    PennyDreadful vindt dit leuk.
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Mercure op CDG.
     
    PennyDreadful vindt dit leuk.
  12. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Of Pullman of Ibis (Styles).
     
    PennyDreadful vindt dit leuk.
  13. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Misschien een gekke opmerking: enkele dagen geleden een erg ‘brede’ stewardess in ons gangpad. Ze paste echt niet door het gangpad zonder beide stoelen te raken. Meerdere keren heeft ze me wakker gemaakt door tegen me aan te lopen.

    Ik ga geen klacht indienen, want dat vind ik niet kunnen/raar, maar vond het wel opvallend. Iemand hier ervaring mee gehad?
    Hoe gaan luchtvaartmaatschappijen hiermee om? Lijkt me voor alle partijen namelijk niet wenselijk.
     
  14. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Bij Delta een keer een steward die zo breed was, echter was dat door heel veel sportschool. Het blijft irritant maar als er iemand naast je zit die er heel de vlucht lang langs moet heb je hetzelfde. Beetje pech en hopelijk volgende keren beter..?!
     
  15. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Er liep verder niemand langs (economy Comfort, eerste rij, wc’s achter;-)).
    Ik zat ook te denken aan het veiligheidsaspect. Kan me voorstellen dat ze wat lastiger kan assisteren in die omstandigheden.
     
  16. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Misschien gaat KLM er vanuit dat haar vluchten zo veilig zijn dat dat geen issue is;) Het blijft lastig wat je er verder mee moet, als het echt te is lijkt het mij dat er bij een evaluatie ook naar gekeken wordt. Het klinkt snel judgemental, terwijl dat niet de insteek is.

    Bij Emirates had ze er waarschijnlijk niet meer mogen lopen, van vrienden daar hoor ik dat ze iets strenger zijn wanneer het om de cabin crew gaat, daar kunnen rimpels je al bijna je baan kosten o_O
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Het probleem voor KLM is dat je cabinepersoneel niet zomaar kunt ontslaan en dus maar moet zorgen dat de kleding ook in grote maten verkrijgbaar is....
    Je kunt er vanuit gaan dat de persoon in kwestie niet in die maat begonnen is.

    Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor het wat oudere personeel, zeker op longhaul vluchten zie ik ouder personeel wat prima in staat is om taken uit te voeren en je ziet er ook een aantal die echt moeite hebben om het tempo van boardservice uit te houden. En ik heb persoonlijk natuurlijk ook liever dat mijn drankje en eten ongeschonden wordt uitgeserveerd dan dat het over je heen komt dus dan is langzamer beter, maar het lijkt me als medewerker ook niet fijn om te zien dat je zelf halverwege het gangpad bent en de andere al klaar...
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  18. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    1.466
    Trofeepunten:
    428
    Iemand ervaring met overstappen in Jakarta (CGK)? Ik kom aan uit Abu Dhabi en connect internationaal naar Kuala Lumpur. Heb geen bagage en heb 2 uur de tijd..dat zou voldoende moeten zijn toch?
     
  19. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.314
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Met twee losse vluchten is dat wel redelijk risicovol. Los daarvan zou 2 uren te doen moeten zijn, er vanuit gaande dat je met Etihad en Malaysian vliegt. Deze opereren beide vanuit T3. Dit is een moderne terminal. De MCT (Minimum Connection Time) op CGK I/I is 1 uur.
     
  20. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    1.466
    Trofeepunten:
    428
    Jep zijn losse vluchten, met EY en MH. Kom in business aan, dus als een van de eersten uit het vliegtuig, door de security...dan lijkt 't me toch dat ik het binnen een uur moet redden, toch?
     

Deel Deze Pagina