Of ik lees het verkeerd.. óf Priority Pass geeft nu ook toegang tot de British Airways lounge op Schiphol (link). De Aspire lounge was al vaak slecht toegankelijk; meestal 's morgens helemaal niet met Priority Pass. Dat is wel heel aangenaam voor Amex Platinum card holders.. die kunnen nu als ze een gast bij zich hebben (of met partnerkaart in totaal met 4 personen) tenminste een lounge in op Schiphol, want Privium is zonder introducé en KLM lounge is alleen voor statushouder +1, terwijl Priority Pass kaarthouder +1 en extra kaarthouder +1 is, dus stuk ruimer. In dezelfde categorie: op insideflyer.nl frontpage stond laatst een flink nieuwsartikel over de opening van een lounge op Eindhoven Airport "half november". Ben erg benieuwd of dat een overgetypt promotioneel persbericht was of dat die lounge ook echt is opengegaan.. Het is vervaarlijk stil daar.
Dat heb je helemaal goed gelezen, ik kreeg de email ook een paar uur terug. Erg positief nieuws voor alle Priority Pass houders. De BA-lounge is behoorlijk nieuw en heeft een fijn assortiment aan eten en drinken (ik gok wel dat ze de champagne verstoppen voor niet-BA vluchten). Tijd overigens dat de Non-Schengen Aspire lounge op de schop gaat, want die is ook redelijk schandalig voor alles wat *A vliegt. (stel dat je United Polaris vliegt en dan deze lounge krijgt ipv de eigen Polaris' lounges...) Een lounge op Eindhoven Airport zou geweldig zijn, maar meer dan 1 regel in een artikel over Eindhoven Airport van afgelopen Juli in het ED en de link die jij hierboven plaatst kan ik ook niet vinden. Lijkt wel op RTP-NL, af en toe roept iemand, maar verder gebeurt er weinig . Na wat extra zoeken, zou het inderdaad zomaar eens November 2019 kunnen zijn: Swissport zoekt personeel voor Eindhoven Artikel mbt het openen van de Eindhoven Lounge Via dat laatste artikel kun je zelfs al lounge toegang reserveren voor Eindhoven (lounge is open van 4:30-21:30, zo te zien aan de dropdown), vanaf morgen
Is dit onlangs verbeterd? Ik was hier de laatste keer in mei. Toen hadden ze alleen BIFI worstjes en goedkope prosecco. Qua spreiding trouwens wel positief dat je nu ook gebruik kunt maken van de BA Lounge.
Yes sinds juli is er een nieuwe uitbater van die lounge. Is sterk verbeterd ten opzichte van vroeger.
Ja klopt. Het is er nu erg druk (en rommelig). Afgelopen week sprak ik met de lounge dragon aldaar en volgens haar is de priority pass acceptatie nu tijdelijk tijdens de rustige periodes. De andere lounge dragon liep driftig rondjes door de lounge. Toen ik richting de gate vertrok werden er al priority pass vliegers geweigerd. Wel een verslechtering voor de BA vliegers want het was er altijd heerlijk rustig. Ik vlieg juist graag met BA naar Londen o.a. vanwege de rustige loungeomgeving t.o.v. de KL lounge. Dat is nu wel klaar helaas. De BA lounge ligt pal naast de Aspire lounge dus voor de spreiding is er geen verschil.
Ah Vandaar! Ik was er gisteren na een tijdje er niet geweest te zijn (vast voordat nieuwe uitbater er in kwam) en ik vond het een absolute verbetering. In ieder geval is wel de BA lounge de lounge met het beste uitzicht. Maar eten en drank keuze was zeker flink verbeterd. De apsire lounge vind ik helemaal niets. Daar zul je mij niet zien!
Hoi ik zoek me een ongeluk. Kent er iemand ergens binnen europa een accor hotel op loopafstand van de terminal (dus niet met pendel enzo)? Ik wil namenlijk die "butt in bed" 5XP nog innen in combi met een retourtje next day..
Misschien een gekke opmerking: enkele dagen geleden een erg ‘brede’ stewardess in ons gangpad. Ze paste echt niet door het gangpad zonder beide stoelen te raken. Meerdere keren heeft ze me wakker gemaakt door tegen me aan te lopen. Ik ga geen klacht indienen, want dat vind ik niet kunnen/raar, maar vond het wel opvallend. Iemand hier ervaring mee gehad? Hoe gaan luchtvaartmaatschappijen hiermee om? Lijkt me voor alle partijen namelijk niet wenselijk.
Bij Delta een keer een steward die zo breed was, echter was dat door heel veel sportschool. Het blijft irritant maar als er iemand naast je zit die er heel de vlucht lang langs moet heb je hetzelfde. Beetje pech en hopelijk volgende keren beter..?!
Er liep verder niemand langs (economy Comfort, eerste rij, wc’s achter;-)). Ik zat ook te denken aan het veiligheidsaspect. Kan me voorstellen dat ze wat lastiger kan assisteren in die omstandigheden.
Misschien gaat KLM er vanuit dat haar vluchten zo veilig zijn dat dat geen issue is Het blijft lastig wat je er verder mee moet, als het echt te is lijkt het mij dat er bij een evaluatie ook naar gekeken wordt. Het klinkt snel judgemental, terwijl dat niet de insteek is. Bij Emirates had ze er waarschijnlijk niet meer mogen lopen, van vrienden daar hoor ik dat ze iets strenger zijn wanneer het om de cabin crew gaat, daar kunnen rimpels je al bijna je baan kosten
Het probleem voor KLM is dat je cabinepersoneel niet zomaar kunt ontslaan en dus maar moet zorgen dat de kleding ook in grote maten verkrijgbaar is.... Je kunt er vanuit gaan dat de persoon in kwestie niet in die maat begonnen is. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor het wat oudere personeel, zeker op longhaul vluchten zie ik ouder personeel wat prima in staat is om taken uit te voeren en je ziet er ook een aantal die echt moeite hebben om het tempo van boardservice uit te houden. En ik heb persoonlijk natuurlijk ook liever dat mijn drankje en eten ongeschonden wordt uitgeserveerd dan dat het over je heen komt dus dan is langzamer beter, maar het lijkt me als medewerker ook niet fijn om te zien dat je zelf halverwege het gangpad bent en de andere al klaar...
Iemand ervaring met overstappen in Jakarta (CGK)? Ik kom aan uit Abu Dhabi en connect internationaal naar Kuala Lumpur. Heb geen bagage en heb 2 uur de tijd..dat zou voldoende moeten zijn toch?
Met twee losse vluchten is dat wel redelijk risicovol. Los daarvan zou 2 uren te doen moeten zijn, er vanuit gaande dat je met Etihad en Malaysian vliegt. Deze opereren beide vanuit T3. Dit is een moderne terminal. De MCT (Minimum Connection Time) op CGK I/I is 1 uur.
Jep zijn losse vluchten, met EY en MH. Kom in business aan, dus als een van de eersten uit het vliegtuig, door de security...dan lijkt 't me toch dat ik het binnen een uur moet redden, toch?