Inchecken in zones bij KLM/AIRFRANCE

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Roberto, 3 mei 2019.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als je de app Paris Aeroport gebruikt, krijg je een pushbericht als het boarden begint. Van de lounge naar de gate ben je in 1 minuut.
     
    bedeve, William, Roberto en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Is dat niet de app voor Orly?
     
  3. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De app is voor CDG en ORY.
     
    Roberto en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  4. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Ow oke, ik dacht ik bekijk hem even (gebruik hem nog niet) en ik kan alleen vluchten vinden voor Orly (nog niet aangemeld als user). Ik zal eens een account aanmaken.
     
  5. PierreV

    PierreV Newbie

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Gisteren, KL 1845 VIE, Alleen Sky Priority, geen verdeling.
     
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik weet niet meer of ik mij heb aangemeld, maar moet ook lukken zonder account. Klik onderaan het scherm op “Flights” en vul je vluchtnummer in.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Did that, done that... not working.. misschien omdat de vluchten nog ver in de toekomst liggen?? Vandaar dat ik ter check zocht naar een vlucht naar AMS, kreeg daar alleen Orly vluchten te zien. Daarom mijn aanname dat deze app alleen voor Orly werkte....
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Bij mij werkt de app ook voor CDG. Zie bijlage. Probeer eens een vlucht voor morgen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Warren vindt dit leuk.
  9. PennyDreadful

    PennyDreadful Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Ze mogen FB silver voordelen tekst wel weghalen. Dat je als silver na SP en voor economy mag instappen klopt helemaal niet. Ik ben sinds kort silver en ik word overal als zone 3 ingedeeld en sta overal in een enorme rij met 3-4-5 ....niks voordelen..
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.849
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ben het met je eens, toen ik silver werd vond ik dat heel wat, maar na een paar vluchten bracht het meer teleurstelling dan een 'elite' gevoel - zoals het binnen Skyteam wel heet.
    Heb het donkerbruine vermoeden dat ze silver expres zo beperkt houden, om mensen te stimuleren om door te vliegen tot gold..
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Waar is overal? En ik nam aan dat Silver nog altijd via de SP rij kunnen boarden, alleen na de SP PAX zoals op AMS.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2019
  12. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Zone 1: J
    Zone 2: niet J SkyPriority
    Zone 3: Zilver + Petroleum
    Zone 4: Y
    Zone 5: Y Light ticket


    ze zijn al bezig om de splitsing van Zone 1 + Zone 2 als zijnde SkyPriority + de rest 3 t/m 5 te veranderen.


    op CDG heb je in 2F toch aparte rijen voor Zone 3, en heb het daar ook al meegemaakt dat ze eerst Zone 1 willen hebben en je dus als Y SkyPriority pax terug gestuurd wordt omdat je op zone 2 moet wachten :)


    in Helsinki en BHX ook al gezien dat ze Zone 1,2 Zone 3 en Zone 4,5 rijen hebben.


    op schiphol heb je het idd niet maar daar is het altijd een puinhoop met boarden omdat er een mega lange rij staat waarvan een flink gedeelte smokkelt in de SkyPriority lijn.
     
  13. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    In Hamburg hebben ze een aparte rij voor 1+2 en rest.

    Ze roepen de zone's een voor een om en dan mag je je door de mensen massa heen wurmen want ieder gaat altijd voor de ingang staan wachten
     
  14. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Gisteren op ALC zone 3, (Silver FB) samen met 3,4,5 in een lange rij. SP was al leeg dus ik dacht, ik mag nu langs SP. Maar: mijn vrouw en ik (beiden silver) werden gewoon terug naar rij 3,4,5 gestuurd. Dat FB silver na SP maar voor economy mocht " was niet waar" zei dametje. Vorige keren kon dat nog wel. Ik heb het wel gemeld inmiddels.
     
  15. PennyDreadful

    PennyDreadful Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Het is overal waar ze twee rijen hebben , 1+2 en 3,4,5 rij. Ik ben FB silver en gewoon in 3,4,5 blijven moest ik. Inderdaad AMS, CDG gaat wel goed.
     
  16. Flying_Roxy

    Flying_Roxy Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    3
    OTP>CDG , met AF zelfde verhaal, FB silver in rij 3,4,5 en niet meer via 1,2 SP rij. Gewoon weggestuurd als je probeert. Als dit zo doorgaat is eigenlijk de tekst " Silver mogen na SP maar voor de rest " een vorm van misleiding . Ga ook melden.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2019
  17. Thom

    Thom Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb het idee dat op long haul segmenten Groep 3 vaker separaat wordt geboard dan intra-Europees, en er meer waarde wordt gehecht aan het scheiden van de SkyPriority en Business class pax. Op Europese vluchten vanaf AMS gaat de SkyPriority rij ook heel vaak ‘gewoon’ op in de Economy rij.

    Ik heb al meerdere malen mijn onvrede laten blijken aan de KLM over de grondafhandeling en het personeel op Alicante. Volgensmij zijn ze daar niet echt gewend aan de Full service carriers, want als je met SkyPriority voordelen reist doen ze er voor de rest niks mee.
     
  18. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Op ALC is het sowieso een zooitje. Haha. Ik kom daar regelmatig en af en toe skippen ze Priority boarding helemaal. Dikwijls doen ze überhaupt geen aparte call for Sky Priority pax.

    Tot voor kort werd ik ook steevast weggestuurd bij de Fast Track als ik KLM vloog. Nu hebben ze een aparte scanner voor Fast Track security. Dus het wordt stukje bij beetje beter... :D
     
  19. PennyDreadful

    PennyDreadful Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Ik ben dan ook nog dat ik niet brutaal durf te zijn en gewoon naar SP rij te gaan. Omdat ik dan nog word weggestuurd ook en met een rood hoofd en onder hoongelach terug in de restrij te moeten gaan staan.
     
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Print van de silver perks op je telefoon meenemen zodat je die kan laten zien?
     
    PennyDreadful vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina