Inchecken in zones bij KLM/AIRFRANCE

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Roberto, 3 mei 2019.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    DXB: aparte rijen voor elke zone.
     
  2. Roberto

    Roberto Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Op CDG is er inderdaad een scheiding tussen business en SP. Afgelopen week eerste de Businessclass opgeroepen (zone1), iedereen met SP zonder business-class moest wachten tot Zone 1 klaar was. Domper voor velen want CDG-AMS is heeft altijd een grote groep met SP Zone 2.
    AMS-CDG is weer anders, chaos!
    Ulitmate pax heeft de hele rij geskipt omdat meneer niet achteraan wilde aansluiten. Raar! Schijnbaar mag je met U-Plat dus onbeschoft zijn want zelfs de grondstewardes gaf aan dat meneer achteraan moest aansluiten dus een excuus van 'ik wist het niet' gaat niet op.
     
  3. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33
    Op dit moment boarden in Shanghai. Alles keurig netjes verspreid bij de gate, medewerkers met bordjes voor Zone 1 tm 5. Verloopt een stuk minder chaotisch dan de vorige keren waar iedereen probeerde voor te dringen. Goede ontwikkeling wanneer het goed wordt uitgevoerd.
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ultimate hoort absolute prioriteit te krijgen en mag dus ook SP rij skippen.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Lijkt me niet anders dan als elite + de rij voorbij lopen en voor de eco boarden.
     
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Die scheiding wordt soms gemaakt, maar naar mijn ervaring meestal niet. Ik ben dit jaar 8 keer van CDG vertrokken en 1 keer werd Business eerst omgeroepen.
     
    Roberto vindt dit leuk.
  7. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Ik loop altijd de rij voorbij. Toch raar, want met een wandelstok lijkt het ineens wel te mogen :D
     
    MRB en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  8. PierreV

    PierreV Newbie

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Wij reisden Bc van Shanghai naar Ams, iedereen werd door elkaar in bussen gepropt. Tyfusbende. Niet eerst BC enz.
     
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Pre-boarding eigenlijk zelfs toch net als VIP pax?

    Zijn er ulti's op dit forum?
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Ze horen de keuze voor pre-boarding te krijgen idd.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  11. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Dit weekend was dat op DXB ook het geval. Dame van KLM paste het beleid streng toe en wees een familie die eco vloog door van zone 1 naar zone 2. Meneer maakte behoorlijke stampij, met ondersteuning van iemand verderop in de rij die ook al 'zijn hele leven platinum for life is en erg veel centjes naar KLM bracht', en beweerde dat FB plat's altijd in zone 1 mogen boarden. Dame van KLM moest uiteindelijk dreigen met inschakelen van security om de familie uit de rij van zone 1 te doen bewegen. Al met al verloopt het instappen als BC passagier hier niet sneller door.
     
    Thijsk en lloydje33 vinden dit leuk.
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Daar had betere informatie wel een rol in kunnen spelen. Over het algemeen worden wijzigingen gebracht als verbeteringen en de achteruitgang verstopt in een nieuwsbrief, die weinig mensen lezen of niet voor zijn aangemeld. Dan kun je irritatie verwachten.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  13. Roberto

    Roberto Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Duidelijk! De Ultimate hebben dan waarschijnlijk standaard zone 1 of niet?
     
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Yes, ongeacht de boekingsklasse. Volledige uitleg met hard en soft benefits van Ulti staan in de wiki van Flyertalk (de SkyPriority voor boarding en security + loungetoegang gelden bijvoorbeeld voor 9 extra personen als de Ulti meereist)
     
    Roberto vindt dit leuk.
  15. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Wellicht dat iemand hier het antwoord weet, de helpdesk van flying blue gaf in ieder geval het foute antwoord (de skypriority is persoonlijk). Ik ben flying blue gold en heb daardoor skypriority voordelen. Als ik gelijktijdig een ticket boek voor mijzelf en mijn vriendin dan krijgt zij ook priority voor instappen (zone 2).

    Ik ga binnenkort met mijn familie op reis, als ik 6 tickets gelijktijdig boek, krijgt iedereen dan zone 2? En kan ik met de hele groep in de skypriority koffer dropoff gaan staan?
     
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Als het 1 boeking is, ja.
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Nee, je hebt alleen zelf recht op zone 2. Als wordt toegestaan dat je vriendin samen met jou in zone 2 mag boarden is het een gunst, maar geen recht.
     
    Roberto en arjen05 vinden dit leuk.
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Precies wat @Carel1 zegt, alle voordelen gelden bij KLM en Air France voor slechts één persoon. Dat geldt voor SkyPriority, bagagevrijstelling, stoelkeuze et cetera et cetera. Er zijn enkele uitzonderingen:

    • Lounge. Je medereizigers hebben zelf geen loungetoegang, maar jij kunt één iemand introduceren, mits je (kort samengevat) beiden op dezelfde dag een internationale Skyteamvlucht maakt.
    • Stoelkeuze. Medereizigers in dezelfde boeking hoeven geen kosten te betalen voor het selecteren van een standaardstoel aan boord vóór online check-in. Na online check-in is dit voor iedereen gratis natuurlijk. Maar ze krijgen geen zelfstandige stoelvoordelen zoals korting (gold) of gratis stoelen in economy comfort of bij nooduitgang (platinum). Je kunt dus niet gratis naast elkaar zitten op premium seats.
    • Inchecken. Je medepassagiers kunnen niet zelfstandig naar de SkyPriority check-in balie, maar als jij voorop loopt en je goldkaart of SkyPriority boarding pass laat zien, kan de rest meestal meelopen.
    En dan is er nog een buitencategorie: Delta Airlines. Met een Skyteam Elite Plus passagier in de boeking, krijgen ook anderen gratis ruimbagage en SkyPriority. Geruchten gaan dat dit geldt voor max. 9 personen in dezelfde boeking en hoewel ik er zelf wel gebruik van heb gemaakt, kan ik zo niet 1-2-3 zeggen in hoeverre Delta-operated voldoende is, of het ook Delta-marketed of -ticketed moet zijn.

    De informatie die je van Flying Blue kreeg klopt dus gewoon.
     
  19. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Zie bijgevoegd de boardingpas van mijn vriendin. Zij is zoals je ziet explorer maar omdat ik de tickets samen geboekt heb krijgt zij ook zone 2. Als ze zelfstandig een ticket boekt krijgt ze de normale zone. Lijkt er dus toch op dat het systeem de zone-voordelen kopieert
     

    Bijgevoegde bestanden:

    bedeve vindt dit leuk.
  20. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Was dit toevallig een awardticket?
     

Deel Deze Pagina