Wij zaten op de zelfde vlucht van Catania gisteren. Het boarden begon vroeger dan angekondigt en toen wij van het (helemaal niet VIP!) VIP Lounge naar beneden kwamen was er al een rij tot aan het uitgang van de Lounge. In wist wel van vroeger dat er links nog Priority boarding was. Maar ze hadden geen Sky Priority boarden neer gezet. Toen wij langs de rij liepen was nog net voor onz ook een echtpaar met business tickets. Wij liepen dan gezamelijk door de al in het vingerdock wachtenden passagiers naar voor. Maar dat was weer echt een italiaans leerstuk. Aan board wel weer de beste service gekreegen inkl. drankje voor departure.
In Hamburg hebben ze sinds vorige maand bij KLM ook boarding per zone. Zone 1+2 in plaats van wat priority was, en vervolgens 3,4,5 in de normale rij. Zelf heb ik Flying blue petroleum, waarmee ik dus vroeger in de priority boarding mee mocht, en nu ingedeeld ben in zone 3. Doordat ze zone 3 dus niet apart boarden kan ik dus niet meer eerder aan boord. Heb KLM nog gecontacteerd op messenger, maar daar was het antwoord eigenlijk, tja.. nog even doorsparen dan ben je gold en mag je met zone 2 aan boord
Ben ook benieuwd waar ze zone 4 op selecteren. Vloog laatst terug vanuit BCN in economy en was zelf ingedeeld in zone 4, wat een hele korte rij was, en 5 was echt gigantisch lang (en verschillende rij van 4 & 5 ook) dus ik was na de SP passagiers zo het toestel in. Zelf geen status bij KLM en ticket was gewoon een light ticket.
En ouders met kleine kinderen daar nog voor. Nadeel is dat als je met iemand reist zonder status deze dus in een andere zone ingedeeld wordt.
Volgens mij is het zo dat voor alle vluchten met alleen business (europa) het is samengevoegd en voor vliegtuigen met first class (international) wordt het wel gesplitst
Tot nu toe geen problemen opgeleverd om de rest van de familie mee te nemen in zone 2 op Schengen reizen.
In CUR ook, eco met status moet wachten op BC. Dan komt het haantjesgedrag wel naar boven bij sommigen
Op ICA vluchten heb ik er geen problemen mee dat WBC voor SP en Petroleum mag boarden. Afgelopen week op AMS was het wel een zooitje. Er stond zoals vanouds een giga rij voor de priority boarding lane voor de vlucht naar GRU. Het boardingsproces werd via de omroepinstallatie in gang gezet met Sky Priority passagiers. Vervolgens werd er een junior agent voor voren gestuurd die (onversterkt) riep dat alleen business class eerst mocht boarden. Dat moet je als business class passagier dan ook maar weten! Het is onmogelijk om dat te horen als je helemaal achterin de rij staat.
Met andere maatschappijen dan AF of KLM is het toch wel zaak om op te letten of jouw FB nummer op je BP vermeld staat. AZ moet je erop wijzen bij de balie en vorige week Bij AM stond het er ook niet op. Ingedeeld in zone 3 (had niet veel bij me dus geen punt) en nu claimen voor de miles en XP’s. Onhandig!