Inchecken in zones bij KLM/AIRFRANCE

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Roberto, 3 mei 2019.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Heb nog nooit meegemaakt dat het niet mocht, bagage bij de balie doe je ook samen, mogen mee de lounge in (1 persoon), security is een luchthaven “ding” dat ligt anders.
     
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    @lloydje33 heeft gelijk. Als het wordt toegestaan is het een gunst, maar geen recht. In de lounge mag je een gast meenemen.
     
    lloydje33, arjen05 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  3. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Mooi he ! Fantastisch beest.
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Op Schiphol is er inderdaad onderscheid in Schengen en Non Schengen vluchten, maar de poortjes controleren voor de veiligheidscontrole controleren niet op priority. (Zo kan je mensen toch wat sneller door security krijgen als ze wat aan de late kant zijn bijvoorbeeld). Ondanks dat ik het merendeel met KLM vlieg komt af en toe een vlucht met Easyjet, Pegasus of Turkish Airlines ook nog wel voor en dan loop ik via de KLM ingang naar Non Schengen, alleen toen Silver opeens geen Skypriority meer was voor de veiligheidscontrole stond er de eerste maand een Schiphol medewerkster bij Non Schengen maar die is gauw weer bij de roltrap weggehaald en iets verder geplaatst. Bij Schengen wordt wel gecontroleerd of e.e.a. op je boarding pass staat maar dat is dus een visuele controle.

    In Brussel werkt het poortje voor Non Priority tickets ook gewoon, nadat je eerst al een ander poortje hebt gehad echter daarna staat een medewerkster van G4S die een handscanner heeft en die accepteert de Non Priority tickets weer niet en kan je alsnog naar een andere rij worden geleid.

    Het zou trouwens allemaal ingebouwd kunnen worden, echter dat heeft vooral het ongewenste effect dat je dan niemand meer via een alternatieve weg toegang kan geven wat soms wel noodzakelijk is. Of je moet dan tickets niet meer scannen, maar juist die informatie of iemand zich in de beveiligde zone begeeft is belangrijke informatie voor de luchtvaartmaatschappijen om te bepalen of er op een passagier gewacht moet worden.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  5. Bartholomeus

    Bartholomeus Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    28
    Klopt meestal in AMS geen probleem. In ZRH vorige week ging het poortje niet open voor mijn collega aangezien hij geen ST+ is, die moest gewoon wachten tot de rest v/d zones mocht boarden.
     
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dan worden ze daar toch strenger in, ik heb het nog niet meegemaakt. Of mazzel gehad. Wel vervelend als je samen reist, heb je nog niets aan de SP.
     
  7. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Bij mij nooit een probleem om een +1 mee te nemen
     
  8. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Op CDG is het inderdaad ook (zoals al eerder gerapporteerd), SP heeft zones 1&2 samen, daarna een zone 3 en daarna zones 4-5. De GA doet ook zijn werk, gisteren werd er nog een pax, na het checken bij het poortje, uitgehaald, omdat ze geen zone 1 of 2 had. Mocht door het hekje naar rechts terug de terminal in en achteraan sluiten bij zone 4-5 (ze kwam vervolgens ook echt als laatste het vliegtuig binnen). Wat mij betreft mag er wel een "time-out zone" komen, waarbij degene die verkeerd incheckt, daar mag blijven staan totdat de laatste passagier van die zone geweest is :p
     
    lloydje33, arjen05, westi en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Zojuist op Schiphol (Schengenvlucht) eens goed geluisterd naar wat ze omriepen, C-gates. De letterlijke tekst was:

    -Over enkele minuten beginnen we met boarden van vlucht kl1234 naar abc
    -Wij nodigen passagiers reizend met kinderen onder de 2 jaar uit om als eerste aan boord te gaan
    -gevolgd door onze SkyPriority passagiers
    -gevolgd door Skyteam elite passagiers
    -gevolgd door reizigers in economy class.

    Bij het boarden werd er verder weinig aandacht aan geschonken :)
     
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Omroeppraatje is standaard op Schiphol.
    Hoe ze ermee omgaan is verschillend. Laatste keer werd er keurig aan het begin van de rij gecontroleerd, maar Elite blijft gewoon in de rij en gaat niet naar het eind van rij SP.
     
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Mijn ervaring op Schiphol is ook dat van de passagiers in de SP line de boarding passes worden gecheckt. Wie geen SP heeft wordt verwezen naar de Economy line.
     
  12. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Mijn ervaring op echt heel veel luchthavens is dat mensen zichzelf maar in een rij proppen en dat ze eigenlijk nooit worden teruggestuurd. Wel terugsturen is een zeldzaamheid.

    Op sommige routes is het wel grappig. Op SIN airport is de helft SkyPriority ofzo op de KLM-vlucht. Tja, of je er dan nog veel aan hebt :p
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Het controleren op Skypriority zie ik de laatste tijd wel wat vaker.

    Ik kies persoonlijk altijd mijn eigen moment uit om te boarden, als het met bussen naar het vliegtuig is zorg ik ervoor dat ik in bus 2 zit. Die is vaak rustiger.

    Wat KLM wel heeft gedaan is op de outstations weer de instructie gegeven dat iedereen een gele of blauwe label om de tas moet hebben. Ik snap dat vluchten in de vakantieperiode wat drukker zijn en over een week of 3 zal men de instructie weer vergeten zijn, nu gaat men demonstratief een label om de tas plakken bij elke passagier wat het proces niet vergroot. En bij mij zal een label, welke kleur dan ook, nimmer het vliegtuig halen. Ik bepaal uiteindelijk echt zelf wel waar de bagage zal worden geplaatst. En dat er dan een hutkoffer niet past is niet mijn probleem, ik ben niet de oplossing voor het bagage beleid van KLM.
     
    VinceG en RickFlyer vinden dit leuk.
  14. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    JNB is er ook zo een op de AF vlucht :eek:
     
  15. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Iemand enig idee in welke groep je terecht komt als je op bluebiz reist. In HKG waren er wel aparte rijen voor zone 1-2-3 maar zone 1 (J) en overig SP werd niet gescheiden, althans het werd niet gehandhaafd.
     
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik vraag me af of handhaven van zone 1 (J) en overige Sky Priority bij lange afstandsvluchten ook echt zinvol is om te handhaven. Immers de mensen in J zullen naar die cabine gaan en kunnen daar hun bagage opbergen en de overige Sky Priority welke niet in J reizen zullen de andere kant op gaan en daar hun bagage gaan opbergen. Je zult elkaar niet in de weg lopen dus in mijn optiek heeft handhaven niet veel zin.

    Het heeft natuurlijk wel zin bij het uitstappen zodat je zeker bent als J passagier dat je als eerste bij de immigratie bent. Al doet men op Schiphol vaak uitstappen via 2 bruggen zodat de mensen voorin er ook relatief snel uit zijn.
     
  17. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Blue biz geeft geen SP
     
  18. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Klopt, Blue Biz punten zijn gewoon een vorm van betalen. Je status veranderd er niet door, hebt dus dezelfde status alsof je met een CC betaald zou hebben. Ook spaar je gewoon Flying Blue miles en XPs op vluchten die met BlueBiz betaald zijn.
     
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    Geen SP maar 'Als bluebiz-deelnemer heeft u tijdens het instappen toegang tot een priority zone, als u in Economy Class reist op vluchten uitgevoerd door KLM of Air France'.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  20. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag vanaf Catania naar Amsterdam gevlogen, was allemaal erg onoverzichtelijk. Er werd eerst omgeroepen dat de business class en SP passagiers konden boarden maar er was geen aparte rij voor, ook stond er nergens iets op een bord/scherm. Het gevolg was dat alle andere passagiers ook in deze rij gingen staan en niet werden teruggestuurd waardoor nu de meeste SP/business passagiers later in het vliegtuig waren dan de passagiers zonder status.
     
    VinceG vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina