IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

  1. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    Inmiddels ook een reactie van de General Manager van het hotel:

    Regarding the upgrade, we understand your disappointment, and we apologize for the confusion. You are absolutely right; an upgrade was indeed planned for your reservation. Unfortunately, due to unforeseen technical reasons, we were unable to fulfill that upgrade at the time of your check-in.

    However, rest assured that we did our best to make your stay as pleasant as possible. Instead of the initially planned upgrade, we offered one of our better rooms on the third floor. We hope this accommodation met your expectations in terms of comfort and amenities.
     
    vlieggraagverweg vindt dit leuk.
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Het lijkt er op dat de verlenging van Diamond status bij aanschaf/verlenging van Ambassador nu niet meer werkt. Bron: Flyertalk.
     
  3. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    In dat geval heb ik net geluk gehad. Ik heb medio juli mijn Ambassador status verlengd voor 40k punten. Ambassador is verlengd tot 1 augustus 2024 en Diamond status tot eind 2024.
     
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    IHG Ends Diamond Extensions Through InterContinental Ambassador Program
    by John Ollila

    IHG runs three partially separate loyalty and guest recognition programs:Ambassador for InterContinental hotels, Kimpton InnerCircle, and IHG One Rewards (chain-wide).

    [​IMG]

    There has been a silent feature of the program that you have been able to renew your IHG status, first Spire Elite and then Diamond, by merely signing up or renewing your InterContinental Ambassador membership for $200 or 40,000 points.

    You can access IHG’s page for the Ambassador program here.

    READ MORE: IHG One Rewards Rate & Bonus Points Offers

    We have now had several readers contacting us in the past week who have inquired if this feature has ended, as their status has not been extended through the end of 2024 when they have signed up or renewed their Ambassador membership. It seems that these extensions ended in early September, as they were still in place last month.

    We have been asked to confirm this with the IHG, but unfortunately, that is not possible. IHG has never officially confirmed that the status IS extended through this Ambassador feature, so there is nothing to announce.

    InterContinental Ambassador has always come with Platinum status, and first, the Spire Elite and, later, Diamond renewals have just happened.
     
  5. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    Weet iemand of je punten op punten kan krijgen door je voor meerdere promoties in kan schrijven?

    Ik krijg net een promotiemail van IHG voor 2k punten voor iedere twee nachten. Maar ik sta geregistreerd voor 10k punten bij 4 nachten. Als ik me nu voor de tweede promo inschrijf en 4 nachten verblijf, krijg ik dan 10k + 2k + 2k punten?
     
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    De nieuwe promotie is voor overnachtingen vanaf 12 oktober. De 10/K promo liep tot 31 augustus.
     
  7. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    Nee, die loopt (bij mij) nog door. Ik zie hem nog in mijn account staan. Kan alleen de einddatum niet zien. Maar ik weet zeker dat hij nog tijdens mijn verblijf geldig is. Ik meen tot en met 31 oktober.
     
  8. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63

    Correctie: eindigt 10 oktober 2024. Ik maak een screenshot en ga op de nieuwe aanbieding klikken. Kijken wat er gebeurd.

    *Edit: ik zie het al. In de aanbieding staat een andere datum dan in mijn T&C’s. Deze actie gaat dan in op 12 oktober. Dus geen overlap :(
     
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Dan is het een andere promotie als de promo van afgelopen zomer (2/K voor 2 nachten OF 10/K voor 4 nachten) want die liep echt af op 31/08.

    Zou dan de voorwaarden nog even opvragen, want die promotie waar jij voor staat ingeschreven is mij onbekend. Als daar het combineren van acties niet expliciet in wordt uitgesloten en je doet de stays binnen de geldigheidstermijn van beide promoties dan zijn ze stackable.
     
  10. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    De promotie van 10k punten bij 4 nachten is, zoals ik al aangaf, gewoon actief en geldig tot en met 10 oktober 2023. Niet alle promoties hoeven voor ‘iedereen’ te gelden, natuurlijk. Dat wordt uit dit voorbeeld wel duidelijk.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ruut vindt dit leuk.
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Nou, het was allemaal weer knap verwarrend hoor....:confused: Maar goed, je hebt inmiddels het antwoord waar je naar op zoek was.


     
  12. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    De verwarring zit in het feit dat IHG een promo mail stuurt met een actie die ingaat vanaf datum 2 oktober, terwijl in de algemene voorwaarden van die actie staat dat het 12 oktober is.

    Er is dan weliswaar geen sprake van overlappende acties, maar promoties hebben klaarblijkelijk accountafhankelijke voorwaarden die afwijken van hoe de acties geadverteerd worden. In mijn geval zitten er nu twee dagen tussen het aflopen van de 10k actie en de 2k actie. Ik ga vanaf nu altijd die voorwaarden (nog beter) lezen.

    Het goede nieuws is dat ik gewoon die 10k punten ga binnenharken :D
     
  13. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    Zoals hierboven te lezen heb ik inmiddels aardig wat punten bij elkaar geharkt. Genoeg voor een Reward Night. Daarvoor wil ik een bestaande boeking omboeken. Bij de kleine lettertjes viel mijn oog op de ‘bijkomende kosten’. Bijna 20% per nacht (10% + 9,9%), plus nog een service charge van 10%, waarvan ik aanneem dat deze eenmalig.

    Ik lees tegenstrijdige berichten over deze zogenaamde ‘junk fees’ op het internet. Enerzijds ‘waarschuwingen en verontwaardiging’ over deze junk fees. Anderzijds recente Reddit threads van mensen die zeggen dat ze nog nooit deze fees betaald hebben bij het boeken van Reward Nights.

    Wat zijn jullie ervaringen? Als er inderdaad 20% per nacht bijkomt, dan heeft het boeken van een Reward Night alleen doen als je de hele boeking net punten kunt betalen, lijkt me. Of slechts een laag bedrag moet bijbetalen (dus zoveel mogelijk punten moet inleggen), waardoor die 20% bijkomende kosten relatief laag zijn.

    Dank alvast!
     
  14. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Tot nu toe slechts één keer gehad en dat was in New York. Stond echter niet in de bevestigingsmail dus ik heb het uiteindelijk teruggekregen. Was "slechts" 45 USD destination fee, onder andere voor het zwembad wat tijdens mijn verblijf gesloten was.

    Verder nog nooit gehad op Reward Stays. Ook bij de Free Weekend Night Voucher worden de bijkomende kosten altijd van de tweede nacht afgehaald. YMMV
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  15. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    Dank je wel voor de info.

    Met de huidige promo voor 100% bonus op MR, kan ik door punten bij te kopen het hele verblijf met punten betalen en €857 besparen. Dat is een no brainier. Moet dan nog wel ontbijt erbij kopen. De kinderen eten en verblijven gratis.
     
  16. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    Update: de resterende punten bijgekocht en geprofiteerd van de 100% bonus. Het tarief van mijn reservering gewijzigd naar ‘betalen met punten’. Bij de bevestiging zijn de additionele kosten en belastingen ineens verdwenen. Heel vreemd. Blij met deze mooie besparing :cool:
     
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Had vorige week een reservering bij Crowne Plaza LHR T4. Geboekt met punten.

    Mijn vlucht met BA werd geannuleerd. Snel een nieuwe KL vlucht geboekt, maar helaas niet gehaald wegens te laat terugkrijgen van mijn bagage. Uiteindelijk dus een no show werd de conclusie rond 20.30.

    Ik was eerst verrast dat ik de punten terugkreeg. Later zag ik echter dat mijn cc belast is voor het op dat moment geldende tarief. En dat was overigens veel hoger dan toen ik geboekt had.

    Het is geheel conform de algemene voorwaarden. Dat wist ik niet, maar is dus wel iets om in het vervolg rekening mee te houden.
     
  18. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    Uurtje geleden hier (Holiday Inn Orchard City Centre) ingecheckt. Kreeg de gratis upgrade naar de suite aangeboden. De originele kamer met punten geboekt. Ben Platinum. Ontbijt ga ik morgenochtend ervaren.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2024
  19. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Momenteel een actie waarbij je 15 procent korting op reward stays krijgt. Voor Platinum en Diamond leden.

    Net een reservering voor begin juni geannuleerd en opnieuw geboekt. Binnen een minuut toch weer 6/K puntjes in the pocket.
     
    noppie en lloydje33 vinden dit leuk.
  20. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    De vorige promo voor bonuspunten bij x overnachtingen is 31 mei verlopen. Heeft iemand al een nieuwe promo gespot? Meestal

    Meestal volgen die elkaar op, maar de website vermeldt nog niets.
     

Deel Deze Pagina