IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

  1. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    DirkOnTour, Carel1 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    IC Davos verlaat IHG vanaf 1 juni volgens bronnen op Flyertalk.
     
  3. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    IC Los Angeles (Century City) definitief gesloten las ik.
     
  4. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
    je kan je al aanmelden vanaf 5 mei, zie ook artikel op deze site. Zojuist gedaan. Dank voor de tip !
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  5. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren eens even geinformeerd naar een upgrade. Als spire ambassador heb ik 2 overnachtingen geboekt in het IC SF voor september en oktober. Contact gehad met hotelmanagement. Ik had een 1 bedroom suite geboekt. Uiteindelijk upgrade aangeboden gekregen naar Terrace Suite, Club Lounge toegang en gratis parkeren. Netjes imo. Hopelijk zet deze trend door en gaat IHG haar trouwe klanten meer belonen.
     
  6. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Maar om daar nou zelf achteraan te moeten gaan?
     
  7. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Mijn ervaring is dat het veel beter is om dat vooraf te regelen dan pas bij de check in. Vaak kan er dan minder dan als je het tijdig zelf regelt.
     
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Dat is heel netjes. De Club Lounge was toen ik hier destijds was fantastisch. Dat je dit nu er bij hebt gekregen is super, want voor club toegang moest je destijds ook vrij veel bijbetalen.
     
  9. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ik had mij aangemeld voor bovengenoemde promo-actie, maar ik snap niets van de berekening en vraag mij nu af of ik de actie verkeerd begrepen heb. Voordat ik de klantenservice bel; is er iemand die hier zijn licht op kan laten schijnen?

    We hebben voor onze recente Portugal-reis in een aantal Holiday Inn's verbleven, plus net na het ingaan van deze promo-actie in Hotel Indigo Den Haag. Die telt dus al eerste stay.
    • 1st stay --- Hotel Indigo Den Haag, 1 nacht --- 1.243 punten
    • 2nd stay --- IHG Holiday Inn Algarve, 1 nacht --- 2.500 punten (=1.250 basispunten + 1.250 promopunten) → 3X Bonus Points (2X on 2nd Stay)
    • 3rd stay --- IHG Holiday Inn Lisbon, 1 nacht --- 2.280 punten (=736 basispunten + 73 Elite-bonuspunten + 1.471 promopunten) → 3X on 3+ Stays
    • 4th stay --- IHG Holiday Inn Algarve, 2 nachten --- 7.370 punten (=2.378 basispunten + 273 Elite-bonuspunten + 4.755 promopunten) → 3X on 3+ Stays
    • 5th stay --- IHG Holiday Inn Lisbon, 1 nacht --- 6.551 punten (=1.146 basispunten + 114 Elite-bonuspunten + 2.291 promopunten) → 3X on 3+ Stays
    Had ik voor de laatste 3 stays niet 3x het aantal basispunten als bonuspunten moeten ontvangen? Dat is nu nl. steeds 2x. En bij de 2nd stay is het 1x het aantal bonuspunten, terwijl ik daar x2 lees. Ook in de voorwaarden lees ik dat zo.




     
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    De berekening klopt wel.

    Je krijgt vanaf je tweede stay dubbele punten en vanaf je derde stay driedubbele punten. In totaal.

    Ben met je eens dat de formulering wat ongelukkig is, maar als je dus drie keer het aantal bonuspunten zou ontvangen dan zou je eigenlijk vierdubbele punten krijgen vanaf je derde stay.
     
  11. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Thanks. Het is nu duidelijk. Het is vooral verwarrend door de "3X on 3+ Stays" toelichting bij de puntenberekening, maar ik zie nu de denkfout :)

    Ik dacht overigens aanvankelijk ook dat ik hierdoor sneller op een volgend niveau zou uitkomen, maar dat wordt ook alleen gerekend op basis van de basispunten :-(
    Ben halverwege, dus hopelijk haal ik het nog. Maar focus vooral op Accor, want daar is de kans op Platinum voor mij nu het grootst.
     
    lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  12. Nixxin

    Nixxin Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Kimpton heeft actie voor 10.000 punten per nacht, boeken tussen 27 July en 9 augustus. Amsterdam valt er ook onder.
     
    Thijsk en Carel1 vinden dit leuk.
  13. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Even ter verduidelijking: je KRIJGT 10.000 per nacht, niet dat je het Kimpton voor 10k per nacht kunt boeken (helaas). Boeken tussen 27/7 en 9/8, voor een verblijf t/m 30/12/2021.

    • Stay any day of the week now through December 30, 2021
    • Earn 10,000 IHG® Rewards Bonus Points every night of the week
    • Save up to 15% off our Best Flexible Rate (on Sundays – Thursdays)
    • Book from July 27 – August 9, 2021
    • Cancel any time up to three days prior to arrival with no penalty
    • Rates & discounts vary by hotel
    • Subject to availability 
    • Blackout dates may apply   
     
    Bijzonderetickets en Carel1 vinden dit leuk.
  14. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Afgelopen weekend overnacht in IC Dusseldorf. 2 suites geboekt. Helaas is de clublounge en bar gesloten. Uiterst vreemd want de restaurants en cafes zijn daar gewoon open, zowel binnen als op terrassen. Weliswaar een tegoed gekregen voor F&B maar de keuze is dan toch beperkt. Als Spire Ambassador wel de welkomstpunten gehad en een welkomstversnapering.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  15. Nixxin

    Nixxin Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor de verduidelijking
     
  16. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Nog een aanvulling hierop. Je moet dus een "Kimpton Summer Sale" tarief boeken. Deze is toch een paar tientjes per nacht duurder, wat die 10/K bonus een beetje in een ander perspectief zet.
     
    Thijsk en DirkOnTour vinden dit leuk.
  17. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Hoi allemaal!
    Ik zou over vier dagen overnachten in een nieuw Holiday Inn Express hotel. Ik krijg zojuist een bericht dat de opening uitgesteld is, en m'n boeking geannuleerd is. Succes ermee. Voor hulp kon ik het +44 nummer bellen.

    Ik heb gelijk gebeld, en werd er na 10 minuten uitgegooid. De tweede keer na 5 minuten iemand aan de telefoon. Die kon me alleen 5000 credits als compensatie aanbieden; en verder een ander IHG hotel in de stad boeken tegen nieuw publiek tarief. Ik had m'n hotel vroeg geboekt voor 50 euro inclusief ontbijt. Andere hotels rond het station zijn 90-250 euro.

    Vraag: wat kan ik nu het beste doen? Lijkt me niet netjes om een reservering zo kort van tevoren te annuleren en dan als enige alternatief een nieuwe reservering te maken voor het volle pond?
     
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Wat een vervelende situatie!

    Dit soort dingen gebeuren helaas en officieel is er weinig geregeld. De meeste hotels hebben een "walk policy" als bij aankomst blijkt dat ze je geen kamer kunnen bieden. Dan regelen ze meestal een ander hotel voor je.

    Als het hotel je vooraf in kennis stelt dan moeten ze gewoon terugbetalen. Gelet op de korte termijn zou het echter wel netjes zijn om een vervangend hotel te regelen. Veel hotels doen dat ook wel, dus je hebt het niet echt getroffen. Zeker nu het hotel dat vaak wel tegen een iets gereduceerd tarief voor elkaar kan krijgen (bijvoorbeeld omdat de eigenaar toevallig nog een hotel heeft in dezelfde stad of omdat een hotel van dezelfde keten in de stad zit).

    Wat je nog kunt doen is via Twitter contact zoeken met IHG Service. En dan aangeven dat je verwacht dat het hotel een vervangende slaapplaats regelt. Garantie heb je dan echter niet.

    Succes!
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  19. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Nou, vanmorgen weer een half uur gebeld.

    Het hotel zelf was steeds niet bereikbaar, maar vanmorgen wel. Ze kunnen me omboeken naar een ander hotel in de buurt, wat kamers met dezelfde prijs heeft. Dat is echter geen IHG hotel en daarom ontvang ik geen statusnacht.
    Dat is onhandig; want ik ben juist in de fasttrack naar Platinum.

    Daarna weer de IHG lijn gebeld. Zelfde verhaal als gisteren: alleen overboeken naar een ander IHG mogelijk als zijnde 'nieuwe reservering'. Dan moet ik 90 ipv 50 betalen.

    Toen doorverbonden met de IHG Rewards lijn of ze de statusnacht handmatig kunnen aanpassen. Nee; want de boeking is geannuleerd. Kreeg toen zelfs te horen dat het mijn eigen schuld was dat ik een nieuw hotel boekte in de pre-sale voordat ze officieel open zijn. Toen ik aangaf dat ik het een belabberde service vond werd de verbinding verbroken.

    Sta op het punt om alle IHG boekingen maar te annuleren en verder te gaan bij Accor. Wat een klantenservice. :(
     
  20. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Wat een verhaal. Vreselijk.
    Heb je ook gekeken naar het ambassador programma voor 200 dollar? Dan heb je toch dezelfde voordelen als via de fasttrack?
     

Deel Deze Pagina