Een vraag met misschien een voor de hand liggend antwoord. Ik heb Gold status bij Hilton. Nu gaat een familielid in Augustus met een vriend naar Amerika en willen ze graag verblijven in een Hilton hotel bij Sedona. Nu ben ik benieuwd of het mogelijk is om via mijn Hilton account met Gold status een boeking te maken op hun naam zodat zij de Gold voordelen (o.a. gratis ontbijt)?
In de VS heb je geen gratis ontbijt, maar krijg je een x aantal dollars om te besteden in het restaurant/bar. Ik weet niet of het helemaal netjes is, maar je kan de naam van een gast invullen bij je boeking zodat die persoon ook kan inchecken. Persoonlijk zou ik zoiets niet doen want status is natuurlijk voor jezelf. Je kan ze beter gewoon een Amex Plat met HH Gold aansmeren, dan hou jij er ook nog wat aan over
Officieel mag het niet (de voordelen zijn persoonsgebonden), maar je kan als tweede gast inderdaad een andere naam invullen. Je eigen naam zal altijd eerste gast vermeld staan, die kan je niet aanpassen. Vervolgens moet dan de tweede gast alleen inchecken in het hotel, na ontvangst van de sleutels kunnen de andere gasten het hotel in. De bedoeling is het niet, of er consequenties zijn als ze erachter komen, weet ik niet.
Bedankt voor jullie reacties! De chat van Hilton zegt dat je wel een boeking mag maken voor een familielid, maar of je dan ook de voordelen van je status hebt blijft onduidelijk.
Waar zie je de mogelijkheid om de naam van de hoofdgast aan te passen? In de app heb ik die in ieder geval niet. Of ben je niet ingelogd als HH member?
Klopt! Ik was iets te voorbarig, het kan niet. Als ik op 'edit' druk bij hoofdgast kan ik alles behalve de naam wijzigen. Heb mijn vorige post ook aangepast. Wel jammer dat het niet mogelijk is om voor iemand anders te boeken. Bij booking.com heb je deze mogelijkheid wel...
Booking is natuurlijk wel iets anders dan bij Hilton status hebben. bij Booking heb je al vrij snel "status", als ik Genius level 3 überhaupt status kan noemen..
Afgelopen nacht bij Hamton Inn Bath (Maine USA) verbleven. Was een top hotel, maar ondanks goede voorzieningen bij het ontbijt (ik heb ze deze vakantie slechter gehad), vond ik het toch wel matig dat het toastijzer versleten was (zei het personeel ook, zou al maanden zijn waardoor een toast 5 tot 10 minuten duurt en je dus een rij krijgt) en het bestek plastic wegwerpzooi is, je borden van karton, kommetjes ook karton en je bekers idem dito. Toen ik daar een opmerking over maakte was het zodat zij minder hoeven af te wassen. Voor een nacht van meer dan 200 euro voor de goedkoopste kamer (was geen upgrade beschikbaar met Gold) en overal ontbijt inbegrepen vond ik dat toch wel matig. Heb deze vakantie vaker ontbijt inbegrepen gehad bij andere hotels, nog geen 70 euro betaald en dan wel fatsoenlijk bestek en borden etc. Ben benieuwd wat het morgen is bij Hampton Inn & Suites in Saint John, NB, Canada.
Volgens mij is platic & karton redelijk gebruikelijk bij Hamptons in de VS. Bij vergelijkbare ketens van andere merken (Holiday Inn Express, Fairfield Inn) is dit ook het geval. Upgrades voor Gold en Diamond leden zijn niet van toepassing bij Hampton, Hilton Garden Inn en nog zes merken. In de praktijk doen ze het soms wel.
Ahja, dat plastic en karton is nieuw voor mij. Het ontbijt zelf was er niet minder door. De upgrade voor Gold hecht ik ook geen waarde aan verder, maar ze zeiden het zelf bij de receptie.
Door omstandigheden moet ik zaterdag al huiswaarts ipv dinsdag 30 mei. Gezien ik een non-refundable room had in Moncton bij Tapestry by Hilton, even gebeld. Kamer is kosteloos van datums veranderd en dezelfde prijs behouden. Had aangegeven eventueel bij te willen betalen mocht het nodig zijn, maar was niet nodig. Via de app ging het niet, maar het hotel was erg meewerkend.
Ik ben een "beginner"als diamond sinds januari..maar hoe zit het nu met die upgrade aanbiedingen. Als je er op ingaat krijg je dan een nog hogere upgrade of moet je deze aanbiedingen negeren en afwachten?
ja dat klopt ik krijg die mails vaker en dan alsnog bij inceck een upgrade. Maar ik bedoel te vragen :stel ik neem zo een upgrade..krijg ik dan bij incheck een nog hogere upgrade?
Je krijgt op basis van een Diamond-status al een upgrade naar de hoogst mogelijke kamer, tot een limiet van een junior suite/standard suite/one-bedroom suite, gebaseerd op de beschikbaarheid bij het inchecken. Het is mogelijk om op je betaalde upgrade nog een complementary upgrade te krijgen. Stel, een hotel heeft een Standard Room, Deluxe Room en Junior Suite, dan kan je een Standard Room boeken en een upgrade krijgen naar een Junior Suite. Je hoeft daarvoor niet te upgraden naar een Deluxe Room, maar als je dat doet, dan kan je bij het inchecken ook een upgrade krijgen naar een Junior. Dat kan je echter ook als je een Standard boekt, dus het is niet nodig om daarvoor te upgraden naar een Deluxe. Als je de betaalde upgrade naar een Deluxe neemt en je een upgrade krijgt naar een Junior, dan krijg je geen geld terug voor de betaalde upgrade naar de Deluxe.
Ik weet niks van vastgoed en hotelwereld e.d. maar dat kan dus? een failliet Hilton verkopen en dan Hilton blijven?
Je koopt het pand. Daarna kun je onderhandelen. Hotels wisselen wel vaker. Was het eerst een hyatt en daarna een marriott of hilton. Contract afsluiten met franchisegroep en klaar.