Hilton Honors (Hilton, Double Tree, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 14 jul 2014.

  1. Rakesh

    Rakesh Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    heb je nu waarschijnlijk niks meer aan, maar als je een beetje doorvraagt en ze complimenten geeft voor het mooie nieuwe resort willen ze je hotel kaartje wel autoriseren voor bijvoorbeeld de lounge.

    wij verbleven in die periode na oud en nieuw in het nieuwe hotel in Abu Dhabi. Vond hun “upgrade/service” wel goed (is hetzelfde management als de hotels in Dubai). Ik had drie kamers geboekt, en als cadeautje hadden ze terwijl dat niet hoeft elke kamer geactiveerd voor de lounge en gratis ontbijt. Terwijl alleen ikzelf een gold status hebt. daarnaast waren ze redelijk coulant, we hadden onze reisschema aangepast waardoor we een extra nacht zouden overnachten in het Abu Dhabi. Per ongeluk de verkeerde nacht geselecteerd (non refundable room) hebben ze ter plekke hersteld hoefde alleen het verschil bij te betalen in rate difference.

    Wat voor ons altijd werkt is geen upgrade vragen maar gewoon met de staff praten en dan langzaam praten over wat voor mooie kamer ze voor je hebben geselecteerd. Eigenlijk nog nooit meegemaakt dat we geen betere kamer kregen en ook altijd toegang tot de lounge gekregen als die er was.
     
    RickJansen vindt dit leuk.
  2. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    Ik had een refundable kamer geboekt in een Hampton by Hilton. Een paar weken voor aankomst werd de eerste nacht (van 2) al afgeschreven van mijn creditcard.
    Uiteindelijk de reserving geannuleerd en nu konden ze het geld alleen doormiddel van een banktransfer naar mij overmaken. Dit wilde ik niet omdat het alleen al aan bankfees geld kost. Het hele punt van kunnen annuleren is dat het mij geen geld kost.
    Ze weigerden om het terug te boeken op mijn creditcard. Uiteindelijk via een vriend die in dat land woont het geld laten terugstorten op zijn rekening. Dit duurde echter bijna 4 weken dus kon ik het ook niet meer opnemen toen ik daar was.
    Uiteindelijk heeft het mij dus nog steeds geld gekost.
    Wat is jullie ervaring hiermee? Ik heb nu een klacht ingediend bij Hilton zelf, dat loopt nog.
     
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.314
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Zou een volgende keer je creditcard maatschappij bellen om de betaling te betwisten. Als het goed is staat in de bevestigingsmail dat er geen deposit verschuldigd is, dus dan heb je een valide reden om te betwisten. Bedrag wordt meestal gelijk gecrediteerd, de merchant mag dan het tegendeel bewijzen.
     
  4. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    Dat doe ik zeker. Gezien de snelle reacties van het hotel hoopte ik het met hun op te kunnen lossen.
    Het bleek pas nadat terugbetaling in gang was gezet dat het zo lang zou duren.
    Wat betreft klagen bij Hilton, wat zijn de ervaringen hier?
     
  5. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Dreigde gold-status te verliezen: kwam 1 nacht tekort afgelopen jaar. Maar toch netjes dat ik de kans krijg om het alsnog te verlengen indien ik 1 nacht verblijf voor 31 maart.
     
  6. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Indien het nog niet opgelost is zou ik even schakelen met Hilton op Twitter. Zijn behoorlijk snel in hun respons.
     
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb nu de afgelopen twee keer een dubbele upgrade gehad omdat ik vantevoren contact had gehad met het desbetreffende hotel.

    Met de Hilton Prague mailde ik om te vragen voor een vroege check-in. Na een mail te hebben ontvangen over check-in op Executive Floor werd mijn kamer geüpgraded naar Executive King. Twee dagen voor mijn check-in werd ik geüpgraded naar een suite. Is een EK maar dan met een connected woonkamer.

    En met Hilton Sofia mailde ik om te vragen voor een verlenging van mijn verblijf. Ook toen werd mijn kamer geüpgraded naar Executive King. Nu zag ik vandaag dat mijn kamer geüpgraded was naar Park Suite. :)
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2023
    charry, Amsterdam, ErwinLansing en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Vertrek binnenkort weer naar Azie, wat bijna een jaar geleden is. Zat op de Hilton site te kijken naar wat overnachtingen op punten en ik schrik me rot. Misschien zijn we wat verwend geweest, maar even wat voorbeelden:

    Conrad en Milennium Bangkok waren vorig jaar nog 17-20k, nu minstens 37k.
    Doubletree Phuket was 20-23k, nu 45k.
    HGI Bali Airport was 5k, nu minimaal 12k
    DoubleTree Penang was altijd 10-12k, nu 33k.

    Dit moet een recente verandering zijn geweest, want toen ik twee weken geleden naar HGI op Bali keek, was het nog gewoon 5k.. Het hele puntensysteem wordt hierdoor echt een stuk minder aantrekkelijk en bij de standaard hotels wordt het bijna onmogelijk om een nacht op punten te boeken waarbij je meer dan $0,005 voor een overnachting krijgt.. En sommige prijzen 2,5x verhoogd, behoorlijk absurd als je het mij vraagt.
     
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.314
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Tsja, de gehele industrie lijkt een beetje "last' te hebben van high-demand. Kijk maar eens naar ticket prijzen en award beschikbaarheid met vluchten. De prijzen van 17 á 20/K voor Conrad BKK waren natuurlijk ook niet echt normaal laag.

    Ten aanzien van HGI DPS: deze was nog altijd voor 5/K te boeken, maar dan wel last minute. Men zet daar de inventory dicht voor de goedkoopste kamers en deze openden ze last minute weer. Dat doen ze nu nog steeds maar inderdaad is de 5/K per nacht verleden tijd. Jammer, dan zijn overnachtingen daar voor mij ook verleden tijd: leuk hotel maar het is geen 12/K waard.
     
    Peter02 vindt dit leuk.
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Weten jullie hoe dit werkt. Ik wordt een aantal dagen voor ik kom bestookt met mails om een upgrade te kopen. Dan twee dagen van te voren krijg ik die upgrade alsnog. Maar stel ik ga daar op in. Krijg ik dan daarna een upgrade nog "hoger" er over heen?
     
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Afgelopen weekend in Hilton Rotterdam verbleven. Had 4 suites geboekt en dacht dat in de T&C van Hilton stond dat je voor max 2 kamers op 1 boeking punten ontvangt. Tot m'n verbazing voor alle 4 de kamers incl promo's punten gekregen.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2023
    noppie, Amsterdam, MoonJ en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Stonden alle 4 de suites ook echt op jouw naam als gast, of puur geboekt onder jouw account?
     
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja, bij het inchecken ook gecheckt op de formulieren die ondertekend moesten worden.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  14. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    Wie weet hoe zit als je een kamer hebt geboekt met punten? Krijg je nog steeds de punten van de promo's?
     
  15. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Ligt aan de promo, als het een promo is zoal nu met dubbele punten dan krijg je die uiteraard niet, (wel de 1000 pts als eerste keer merk is en de myway pts krijg je ook). Is de promo bijvoorbeeld dat je 2.500 pts krijgt per stay dan krijg je die gewoon.

    upload_2023-2-26_18-40-44.png .
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  16. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Sinds een tijdje ben ik Gold Member bij Hilton d.m.v. Mijn AmEx platinum kaart. Normaal gesproken boekte ik altijd mijn hotels bij Booking.com of HotelsForMiles vanwege de FB-Miles die je daar spaart. Nu ben ik benieuwd naar de afweging die jullie maken in het volgende scenario:

    Voor onze rondreis naar Amerika kunnen wij bij HotelsForMiles of direct bij Hilton met onze status voor dezelfde prijs. Echter kunnen we bij sommigen boekingen tegen de 3.700 FB-Miles sparen als we bij HotelsForMiles boeken, alleen dan kunnen we geen gebruik maken van de Gold voordelen.

    Welke keuze zouden jullie hierin maken? Voor de Gold voordelen of voor de FB-Miles?

    Ik moet nog een beetje mijn weg vinden in al die Miles en statussen hihi
     
  17. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Altijd voor de Hilton punten gaan, ze sleept zo 10k per stay binnen met de promo's die Hilton heeft. Hiermee heb je dan gespaard voor gratis nachten en dat is ook fijn. Wees je er van bewust dat ontbijt bij Hilton in de VS niet zoveel voorstelt tov Europa en Azië.

    FB miles kun je beter sparen met vliegen/amex/acoor/earnonline en zo nog een paar.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2023
    Amsterdam, ErwinLansing en Jorni vinden dit leuk.
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.314
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Je hebt er niet bij verteld wat je voor zo'n overnachting moet betalen, maar vermoedelijk kun je ook heel veel Hilton punten verdienen, zoals @lloydje33 aangeeft. Vooral dankzij de Gold elite bonus en de dubbele punten bonus.

    Als je dit via Topcashback boekt kun je ook nog een beetje van je boeking terugkrijgen.
     
    ErwinLansing, Jorni en lloydje33 vinden dit leuk.
  19. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    @lloydje33 @Bijzonderetickets Dank voor jullie reacties. In het bovenstaande voorbeeld gaat het om een boeking voor 2 nachten met een totale prijs van $350,-. Bij HotelsForMiles krijg ik hiervoor 3.700 FB-Miles, ik kan op de website van Hilton niet zo snel zien hoeveel Hilton punten ik hiervoor krijg.

    Ik dacht zelf dat FB-Miles meer waard zijn omdat je bij promo Rewards soms voor +/- 15.000 Miles naar Amerika kan vliegen. En een overnachting bij Hilton gauw 50.000 punten is…Maar nogmaals ik ben lerende dus kan er ook totaal naast zitten haha
     
    Amsterdam en lloydje33 vinden dit leuk.
  20. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Hmm 350 dollar is 3500 basepoints + gold bonus van 80% 2800 + evt dubbel punten actie 3500 = totaal bijna 10K punten =+/-50 euro waard (0.005 per punt). Goede Hiltons kosten idd rond de 40-50k per nacht. Er bestaan echter genoeg Hiltons die minder kosten qua punten.

    FB Miles in dit voorbeeld 3700* 0.01 per mile = 37 euro. Kortom 37 euro aan fb of 50 euro aan Hilton

    (Dit zijn grove schattingen op basis van mijn eigen ervaringen met deze punten). Het kan zijn dat je hoger/lager uit komt maar dat is het leuke van deze wereld :)
     
    Jorni vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina