Hilton Honors (Hilton, Double Tree, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 14 jul 2014.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    2.439
    Trofeepunten:
    358
    Ja klopt weet ik, maar vind dat een beetje aparte manier om achter je datum te moeten komen. :)
     
    MichaelNight en lloydje33 vinden dit leuk.
  2. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Bij mij ook aangevinkt maar ik krijg ze ook niet. Wel malle nogal wiedes-mailtjes na iedere stay dat ik punten heb verdiend.
     
  3. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    En de fysieke hhonors cards doen ze ook niet meer, toch?
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Nop helaas. Bijna geen hotels/airlines die nog fysieke kaarten sturen
     
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.311
    Leuk Bevonden:
    3.203
    Trofeepunten:
    483
    Volgens mij is de enige uitzondering Lifetime Diamond.
     
  6. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
  7. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Nu ben ik Gold. Maar ik snap iets niet.
    1) Ik meen op te maken uit de regeltjes dat een Diamond verplicht in de Lounge moet ontbijten als er een lounge is.
    2) Nu lees ik op diverse reviews en Fora dat het ontbijt in zo'n lounge karig is vergeleken met het echte ontbijt "beneden".

    Is dat echt zo? Het is lijkt me absurd dat een Gold dan een beter ontbijt beneden heeft dan een Diamond boven?
    Wat weten jullie hierover/wat zijn jullie evaringen?
     
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    In de lounge ontbijten is een keuze, ik doe het persoonlijk niet want de restaurants hebben meer en betere keuze. Vaak is de lounge inderdaad kariger maar het is wat je prefereert.
     
    MollyMoon vindt dit leuk.
  9. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik denk dat je je vergist in wat er staat. Er staat dat als er een lounge is en je in de lounge kan ontbijten je dan geen F&B voucher krijgt. In die gevallen is zo'n lounge de enige optie. Een Gold die niet in de lounge mag zou dan wel een F&B voucher krijgen en kan dus beneden eten. OP zich nog wel raar dat een Gold dus beter ontbijt heeft dan een Diamond. De Gold zal echter wel meestal moeten bijbetalen...
     
    MollyMoon vindt dit leuk.
  10. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.305
    Trofeepunten:
    558
    1) Diamond is niet verplicht om in de lounge te ontbijten. Het is vaak rustiger daar als je voorkeur daar naar staat. Ikzelf ontbijt als Diamond altijd in het restaurant.
    2) Ik zou het niet weten want ik ontbijt altijd in het restaurant maar het lijkt me haast van wel.
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2022
    MollyMoon en ppt vinden dit leuk.
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    2.439
    Trofeepunten:
    358
    Ligt er ook wel aan of je a la carte kan ontbijten in de lounge natuurlijk. Meestal als ik ergens een paar nachten ben wissel ik het een beetje af.
     
    MollyMoon vindt dit leuk.
  12. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Lounge is meestal rustiger, maar ''standaard'' aanbod is mijn ervaring. Restaurant heeft meestal wel speciale dingen (eieren, pannekoeken, etc) dus ik kies eigenlijk ook altijd daarvoor.
     
    MollyMoon vindt dit leuk.
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Toen ik nog Gold was en bij het Conrad Dubai een upgrade kreeg naar een Executive kamer konden we ontbijten in de lounge, maar indien we in het restaurant wilde ontbijten moest ik het als MyWay benefit selecteren (ipv welkomstpunten). Als Diamond maakt dat niet meer uit want je krijgt zowel de punten als ontbijt.
     
    MollyMoon en Daan3 vinden dit leuk.
  14. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Toch wel een kleinnn beetje teleurgesteld. Voor het eerst het nieuwe hilton op de palm (Dubai) gepakt, met 240k punten voor 5 nachten (best een prima deal voor oud/nieuw aangezien de kamerprijzen hier al gauw richting de 600 euro per nacht gaan voor een king bedroom). Bij het inchecken (online) zag ik dat ze keken naar een upgrade bij aankomst. Nu had ik ze al gemaild dat we vroeg aan zouden komen maar het geen probleem vonden om even te wachten in de lounge. Had een mooie kamer op de breedte van het hotel gereserveerd (is een U vorm hotel waarbij 85% direct zeezicht heeft) met direct zeezicht op de 6e verdieping. Bij aankomst was er niet echt erkenning van de status maar wel met de mededeling 'de kamer is al klaar' wat heel fijn is. We zaten nu op een 'deluxe' king kamer (Wat geloof ik precies hetzelfde is) op de 3e verdieping, zonder uitzicht (aan de zijkant dus). Netjes aangegeven, antwoord ''maar u heeft een upgrade gehad''. Ja dat klopt, maar het voelde als een downgrade. ''Maar we zijn al helemaal volgeboekt, ik zal een notitie maken en kijken of we morgen wat kunnen doen''. Niet dus. Terwijl er in de app nog genoeg beschikbaarheid staat van verschillende soorten kamers met seaview. Beetje vreemd dus wel...benieuwd naar de volgende nachten.
     
    MollyMoon vindt dit leuk.
  15. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Vaak kun je kiezen. Zeker in EU en Azië. Meestal kiezen wij voor het restaurant. Echter hebben we hotels meegemaakt waar het restaurant vreselijk was (chaotisch / schreeuwende kinderen) dan kiezen we voor de lounge. De lounges vooral in Azië zijn stukken beter dan sommige EU/US locaties.
     
    MollyMoon vindt dit leuk.
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    2.439
    Trofeepunten:
    358
    Toch wel apart dat Hilton al sinds de laatste dagen van 2022 nodig heeft om de status etc aan te passen in de app. Moet toch gewoon een automatisch proces zijn wat geen week moet duren lijkt mij.
     
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.311
    Leuk Bevonden:
    3.203
    Trofeepunten:
    483
    Ja mee eens, is ieder jaar zo. Hetzelfde met upgrades, waarbij zo nu en dan ineens een hogere prijs per nacht in het systeem staat.

    Alles ziet er strak uit, maar waarschijnlijk zit er toch knap verouderde IT achter...
     
  18. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    2.439
    Trofeepunten:
    358
    Nou, het is ze eindelijk gelukt om de boel te updaten hoor!
     
  19. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Weet iemand hoe het zit met rollover nights? Drempel voor diamond was vorig jaar 42 ipv 60 en ik ben op 47 geindigd. Heb ik dan recht op 5 rollover nights of tellen die pas vanaf 60? Status geeft namelijk aan nog 60 nachten tot diamond.
     
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.311
    Leuk Bevonden:
    3.203
    Trofeepunten:
    483
    De nachten uit 2021 tellen niet mee. Mogelijk verklaart dit het in jouw geval?
     

Deel Deze Pagina