Het grote: ''Stel jezelf voor'' topic

Discussie in 'Nieuw bij insideflyer.nl' gestart door Mike, 14 jul 2014.

  1. WackoJay

    WackoJay Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Naam: Jur
    Woonplaats: Alkmaar
    Vliegt het liefst met: KLM/SkyTeam
    Vliegt het liefst naar: Binnen Europa, Azie & Noord-Amerika
    En slaapt daar het liefst in: Schone kamer en comfortabel bed op een praktische locatie.
    Elite Status: Hopelijk binnenkort FB Gold.

    Hoi,
    Tijdje geleden al aangemeld en al veel gelezen en bij deze wil ik mij voorstellen.
    Ik vlieg voornamelijk voor vakanties en het liefst naar plekken waar ik nog niet ben geweest.
     
  2. donmiguel

    donmiguel Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Naam: Michiel
    Woonplaats: Rotterdam
    Vliegt het liefst met: KLM, Air France, Singapore Airlines en dan het liefst lie flat. Maar eigenlijk wil ik ze allemaal proberen.
    Vliegt het liefst naar: verre bestemmingen als Zuid-Oost Azië en Midden-Amerika,
    En slaapt daar het liefst in: Accor hotels, ik heb net het programma ontdekt en probeer er het maximale uit te halen. En andere kleine boutique hotels.
    Elite Status: FB Silver (bijna) en All gold (bijna)

    Hoi,
    Ik lees al een tijdje mee en ben gek op travel hacks, bv in het flying blue programma, credit cards, en Accor. Soms gejat van andere liefhebbers en soms zelf uitgevonden
     
    Grouchy, theflyingrobman, Joost82 en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Naam: Albert
    Woonplaats: Den Haag
    Vliegt het liefst met: waar ik beenruimte heb :)
    Vliegt het liefst naar: overal
    En slaapt daar het liefst in: waar ze een goede bed hebben
    Elite Status: newbie, nog niks

    Hoi hoi, net aangemeld na het ontdekken van deze forum 1u geleden ongeveer.
    Ik reis ongeveer 5-6x per jaar met mijn vriendin en 2 kids en volgens mij heb ik al deze jaren allerlei leuke dingen laten liggen door het niet te weten. Ik bedoel dus airmiles en rewards.

    Ik reis bijna nooit met KLM, is het dan beter om een American Express kaart te nemen ivm de extra's die je krijgt??
     
    Grouchy, Bijzonderetickets, r0n en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.744
    Leuk Bevonden:
    2.547
    Trofeepunten:
    428
    Welkom (bijna) stadsgenoot @TravelingLobo !
    Ligt er helemaal aan, met een normale AMEX heb je idd meer voordelen buitenom KLM, zoals snelle grenscontrole op Schiphol (Privium) en lounges over de gehele wereld. Ook 2 keer per jaar een restauranttegoed in NL en buitenland. En de Membership reward points van deze kaart kan je bij meerdere maatschappijen inzetten.
    Amex van Flying Blue/KLM neem je voornamelijk als je een KLM status wilt delen en de extra XP goed kan gebruiken voor je status. De punten hierbij kun je alleen bij KL/AF inzetten.
     
  5. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    bedankt voor je reactie en uitleg @Vliegende_Keep .

    Dat is inderdaad wat ik de laatste 3 uurtjes heb zitten lezen . Ik vlieg vaak naar Spanje en dat is dan met Vueling, Transavia, Iberia, Ryanair en soms met KLM. Ik denk dat ik meer kan halen uit de AMEX dan de KLM kaarten. Vraag me enkel af of ik wel die 65 euro per maand eruit krijg, want ik reis niet elke maand. Ik gok dat ik zo'n 4-6 x per jaar een vlucht neem. Dit jaar heb ik er 2 opzitten en er volgen nog zeker 5 (2 zijn reeds al betaald) en misschien nog 1tje voor kerst. Ik probeer dus te bereken of het nut heeft om nu AMEX Platinum te nemen en de resterende reizen ermee te betalen en gebruik te maken van de voordelen die je noemt op Schiphol. Ik heb ergens een referral link gevonden voor AMEX Platinum die me 48,000 rewards geeft ipv 12.000 (geldig tot 30-04), voor Golg 36,000.

    Ik denk dan ook gelijk aan de keren dat ik eten en drinken koop op Schiphol waar je ook al snel 40 euro kwijt bent met 2 personen. Dat zou dan gratis zijn in de lounges, toch?

    Ik heb nu ook een doorlopende reisverzekering van de ANWB, zou ik die moeten annuleren want AMEX Platinum heeft er ook 1 ?? ik lees hier en daar dat het enkel dingen vergoegd die je betaalt met de AMEX, maar als mijn mobiel wordt gestolen in Barcelona, dekt de AMEX reisverzekering dat? ANWB wel namelijk.

    Sorry, newbie met TE veel vragen (ik blijf lezen hoor, ben al 3u bezig :) )
     
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.744
    Leuk Bevonden:
    2.547
    Trofeepunten:
    428
    Je moet idd even uitrekenen of het je waard is. Je kunt dan iig gratis eten en drinken halen op Schiphol en ook op het vliegveld in Spanje, dat kan flink schelen qua kosten. Ook de 2 x 150 euro restaurant credit niet te vergeten. Alle referrals zijn gelijk die je hier vind in de handtekeningen, tot 30 april pak je 48.000 miles met een referral, let wel dat je binnen de eerste 3 maanden 4000 euro moet uitgeven. In deze topics kun je ook nog genoeg info vinden over de Amex kaarten: https://insideflyer.nl/forums/forums/creditcards-en-andere-programmas-be-nl.10/

    Van de verzekeringen heb ik niet zo heel veel verstand, ik raad je aan die vraag in bovenstaand topic te stellen.
     
  7. jebje

    jebje Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Welkom! Dat is een heel bekend verhaal! Wij hebben ook jaren gevlogen en ineens kwam ik op dit forum terecht. Alsof je onder een steen geleefd hebt :eek: wat had ik kunnen sparen.
    Denk nu maar zo, beter laat dan nooit!
    Ik ben gestart met het Hilton programma om punten te sparen op stay's en heb de AmEx gold aangevraagd.
    Nu is er een mooie bonus! Voor de reguliere AmEx gekozen omdat ik niet alleen met KLM vlieg. Als ik de minimale uitgave in 3mnd (€2500) uitgeef dan krijg je 24000p. Zelf wil ik dan later in het jaar upgraden naar Platinum als er een mooie upgrade bonus komt. Hopelijk sparen de punten dan mooi op icm vliegreizen/hotels/andere uitgaven.
     
  8. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    nogmaals bedankt voor je reactie. Is het echt 48.000 miles dat je krijgt of zijn het 48.000 rewards points die je kan inwisselen voor miles in ratio 5:4 ?? dus zo'n 38.000 miles, ongeveer??

    Ik ga die topic nog eens doornemen, bedankt!
     
  9. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    421
    Trofeepunten:
    63
    Als je voor de Flying Blue Amex gaat krijg je Miles. Ga je voor de reguliere Amex dan krijg je inderdaad MR/rewards points die je vervolgensmet een bepaalde ratio kunt omwisselen. :)
     
  10. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Hoi jebje, inderdaad....beter laat dan nooit.
    Ik ben nog niet 100% overtuigd of ik de Gold of Platinum neem. Ik zoek even info naar de Sky Team level die je krijgt bij Platinum. Met de FB Amex Platinum krijg je dus Platinum level, maar met de reguliere Amex kan ik het niet zo 1-2-3 vinden. Wat natuurlijk ook een pluspunt is als je gratis je koffer kan inchecken en gratis stoelen kan kiezen, tegenwoordig betaal je blauw aan stoelen en 20kg koffer.
    Veel dingen om over na te denken, vind ik zelf.
     
  11. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    421
    Trofeepunten:
    63
    Nog even voor de goede orde; bij de Flying Blue Amex kaart krijg je níet automatisch een status bij Flying Blue. Bij gold krijg je 30XP en platinum 60XP die je helpen om status te krijgen/behouden bij Flying Blue. Wel krijg je bij de Flying Blue Platinum Amex een Platinum om weg te geven (platinum for 2) maar dat werkt alleen als je zélf ook al platinum bent bij Flying Blue.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  12. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Hoi Menno, ja.....precies. Dat had ik inderdaad gelezen.
    Alsnog netjes hoor als je 48.000 punten kan omwisselen voor zo'n 38k miles.

    Weet jij iets over de verzekeringen die je krijgt bij amex platinum? Ooit gebruikt? Dus de autohuur verzekering en reisverzekering? Las dat het pas toegepast wordt als je met je amex betaald, dat lijkt mij logisch, maar ik ben meer benieuwd of ze echt de dingen dekken die ze zeggen.

    Laatste jaren heel vaak meegemaakt dat ik een auto huur online met zogenaam all-risk verzekering om vervolgens op locatie daar te horen dat ik toch nog een verzekering moet nemen bij hen. Ben benieuwd of dan de amex verzekering dit dekt en ik enkel maar de basis verzekering kan afnemen bij het huren van een auto.
     
  13. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    ah kijk, dat is goed om te weten. Ik had het begrepen als ik krijg dan platinum level bij SkyTeam. Ik ben nu gewoon Explorer bij FB, dus dan zou ik Explorer blijven. Duidelijk.

    Bedankt Menno!
     
  14. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    421
    Trofeepunten:
    63
    @TravelingLobo voordat we het hele stel jezelf voor topic overnemen; veel zaken over de reguliere AMEX vind je in deze thread . Veel over de Flying Blue Amex hier.
    En daarnaast is er de geweldige zoekfunctie. Er zijn meerdere posts geplaatst in bovenstaande threads over AMEX en autohuurverzekering. En anders helpt iedereen je graag met je vragen :)
     
    TravelingLobo vindt dit leuk.
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.744
    Leuk Bevonden:
    2.547
    Trofeepunten:
    428
    Je hebt inmiddels wel je antwoorden binnen zie ik :D
     
  16. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Haha klopt.

    Vandaag de Amex Plat besteld
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  17. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Maar dat kan wel eens wat langer duren (Pfor2). 4 maart aangevraagd, gisteren gekregen....("normaal" 10 werkdagen)
     
  18. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Jouw kaart duurde zo lang om te ontvangen of de tweede kaart voor je partner ?

    Ik hoop dat mijn kaart snel binnen is, ik wil namelijk vliegtickets kopen voor de zomervakantie
     
  19. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Naam: Emiel
    Woonplaats: Apeldoorn
    Vliegt het liefst met: KLM
    Vliegt het liefst naar: Boekarest of ver weg naar de zon :)
    Slaapt het liefst in: Hilton en Parkplaza Eindhoven
    Elite Status: Alle statussen gekregen bij Amex Platinum.
    Amex member sinds 2017.
     
    Jeroen23, r0n, Grouchy en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. cybermiles

    cybermiles Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Even voorstellen:
    Naam: Etienne
    Woonplaats: Swifterbant
    Vliegt het liefst met: KLM
    Vliegt het liefst naar: de zon, US, Canada
    Slaapt het liefst in: Hilton
    Amex Gold sinds november 2023
    Flying Blue Explorer

    Hi. Ik vlieg niet bijster veel (4-6x per jaar), maar ben wel gek op vliegen. Voor mijn werk maak ik nog wel eens een vlucht. Ben de afgelopen jaren o.a. naar Kenia, China, Griekenland en Zwitserland geweest voor het werk. Vanwege kleine kids vliegen we als gezin vooral binnen Europa. Dit jaar is dat Sicilië en Griekenland.

    Afgelopen jaar leerde ik via een zakenrelatie Amex kennen en de spaarvoordelen i.c.m. Flying Blue. Ik heb daarom een Gold kaart genomen en ben gaan sparen. Gek genoeg zijn we er een beetje een sport van gaan maken. Onze boodschappen doen we bij Jumbo, want betalen met Amex. Voor online aankopen kijken we altijd eerst via earnonline.flyingblue.com of er verdubbelaars e.d. zijn. En natuurlijk is de introductiebonus naar een nieuwe Amex member een mooie :)

    Inmiddels zijn we een half jaar onderweg en hebben we ruim 75.000 miles gespaard. Het doel is rond de 200K+ miles om over een jaar of twee een leuke reis te maken naar west-amerika en canada.
     
    Grouchy, michiel1, jebje en 11 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina