Het grote: ''Stel jezelf voor'' topic

Discussie in 'Nieuw bij insideflyer.nl' gestart door Mike, 14 jul 2014.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Welkom op Insideflyer @Anna1992 !! Je kunt hier zeker veel informatie vinden. Als je vragen hebt, daar is het forum voor
     
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Welkom!
     
  3. Thom

    Thom Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Beste allemaal,

    Sinds een tijd actief op het forum als ‘meelezer’, maar nu toch maar een account aangemaakt omdat ik met een kwestie zit. Ik zal allereerst maar even een voorstelrondje doen;

    Naam: Thom
    Woonplaats: Amstelveen
    Vliegt het liefst met: Delta, KLM of SkyTeam partners
    Status: Explorer
    Vliegt het liefst naar: De VS
    Slaapt het liefst in: een hotel met goed ontbijt!

    Vanwege jullie expertise zou ik graag wat advies krijgen. Ik vlieg in Juli, Augustus en September al 96 XP bij elkaar, wat mij samen met mijn eerder behaalde 28 XP naar Zilver zal tillen. Ik heb nog meer reizen gepland richting het einde van 2019, maar ben onzeker of dit mij naar Gold (280 XP als ik het goed begrijp voor mij) zal brengen. Hierdoor overweeg ik om de Premium Membership/Gold Challenge te doen, om versneld naar FB Gold te gaan. Hiervoor keek ik naar een XP run van 75 XP in EBC alvorens ik in Juli naar de VS ga (dan met een totaal van 101 XP). Mijn vraag is als volgt:

    Raden jullie aan om óf op de normale manier 280 XP te sparen, en dus wellicht later in het jaar de Gold status te behalen, of de versnelde route te nemen met oa een Segment run. Tevens zou een EBC-segment run mij voor mijn vlucht in Juli naar de VS dan al naar Zilver tillen, wat betekent dat ik zoals ik het begrijp 13500 FB miles spaar in plaats van 9000, alvorens ik voldoe aan de Gold Challenge.

    Ik hoor graag of jullie hiervoor advies hebben, en of de situatie helemaal helder beschreven is..!

    Alvast bedankt,
    Thom
     
    Grouchy, ReneG en Carel1 vinden dit leuk.
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Allereerst van harte welkom hier op het forum!
    Wat goed om te horen dat je leuke reizen op de planning hebt staan en die een mooie sloot XP gaan opleveren.

    Je situatie is nu als volgt je hebt dit jaar al 22 XP verzameld. Deze tellen mee voor je status naar zilver samen met de 96 die je gaat vliegen in juli augustus en september. Hierdoor kom je op 118. Je start je nieuwe XP jaar dan dus met 18 XP. Hierdoor moet je nog 162 halen voor eind van het volgende status jaar om zo Goud te verdienen.

    Met de Challenge moet je binnen 90 dagen 90 XP halen. In dit geval is het aan jou hoe je dat doet (tips staan in andere topics en je mag altijd een PB sturen). Het gevolg is echter dat je de 22 XP die je al hebt niet meetellen voor de Challenge en nadat je 90 hebt gehaald binnen 90 dagen wordt de teller echter direct op 0 gezet nadat de benodigde 90 is gehaald. Je gooit dus hiermee eigenlijk 22 XP weg.

    Om vervolgens Goud te blijven heb je 180 XP nodig. Het verschil in miles is wel aanzienlijk omdat FB meer miles geeft door hogere status. Al valt dit te omzeilen door een ticket bij bijvoorbeeld Delta te kopen en zo toch meer te verdienen op basis van afstand ipv kosten. (Dit loont vooral bij goedkope businessclass tickets).

    Zo boel tekst hier... Bij verdere vragen mag je altijd PM of stel je vraag in het KLM/FB topic.
     
    Johan10 vindt dit leuk.
  5. Ik denk dat je eerst moet afvragen waarom je zo graag gold wilt zijn?
    Ik zie hier zo vaak mensen de meest rare vluchten nemen om maar een status te behalen!
     
  6. Emieline

    Emieline Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Hi allemaal!

    Ik reis samen met mijn vriendin al een tijdje rond in Azie en na de nodige topics gelezen te hebben, hierbij mijn introductie:

    Naam: Emiel
    Woonplaats: geen, maar hiervoor Amsterdam
    Vliegt het liefst met: Alles wat me van A naar B brengt
    Vliegt het liefst naar: Zuid Oost Azie
    En slaapt daar het liefst in: Bungalowtjes met geweldig uitzicht
    Elite Status: Helaas nog geen

    Mochten er nog leuke tips zijn voor bestemmingen/deals, let me know.

    Gr!
    Emiel
     
    Johan10, lloydje33, Grouchy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
  8. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Welkom @Thom.

    Ik denk dat je de afweging moet maken qua kosten/baten. Als je via werk/studie/andere verplichte reizen al wat XP haalt dan kan het lonend zijn om Gold status te halen i.v.m. de gratis loungetoegang en de extra bagagevrijstelling. Priority boarding is meestal een zooitje dus staar je daar niet blind op.

    Priority pass + privium plus kost je zo'n 400-450 euro per jaar (wat de meesten hier aan een gemiddelde XP run uitgeven). Dit geeft je min of meer de belangrijkste voordelen, zonder dat je per se met KLM/skyteam hoeft te vliegen (vaak duur).
     
    Johan10, lloydje33, Daan3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Thom

    Thom Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Dank aan @MVA20, @lloydje33 en @larzy1977 voor het verwelkomen en het meedenken, ik waardeer het enorm. Ik zal de afweging inderdaad zelf moeten maken, maar waardeer zeker het meegekregen advies!
     
    lloydje33 en TheFlyingDutchboy vinden dit leuk.
  10. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Hi Allemaal,

    Ik lees al een periode "mee" op de site/forum en vond het tijd om een account aan te maken en te minglen in de verschillende discussies. Waar ik tot 4 maanden geleden 1x per jaar vloog (zakelijk) is dat nu minimaal 2x per maand (nieuwe job) - Ben op 1 vlucht na alweer zilver (na a.s. weekend zilver).

    Zal mij ook even voorstellen:

    Naam: Timo
    Woonplaats: Amsterdam
    Vliegt het liefst met: KLM
    Status: Explorer
    Vliegt het liefst naar: Geen voorkeur
    Slaapt het liefst in: Geen voorkeur

    Volgende stap (na zilver ;) ) is gold te halen; maar gezien de frequentie aan vluchten moet dat wel lukken :).
     
    Grouchy, Carel1, ppt en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Welkom @Timo_de_frys !
     
    ppt, lloydje33 en Timo_de_frys vinden dit leuk.
  12. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Thanks! waarom ik me niet eerder heb aangemeld is me een raadsel :) :)... Leuk forum!
     
    ppt en Daan3 vinden dit leuk.
  13. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Welkom Timo!

    In wat voor branche werk je dat je nu meer vliegt?
     
  14. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Hi JustinCase, ik zit nu in de SaaS/Cloud tak van ICT... Voorheen meer in de traditionele ICT sector (hardware/services).
     
  15. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Toch nog geupgrade naar silver voor de vlucht afgelopen zaterdag ivm mn AMEX punten - Heb mooi al mn koffers gratis kunnen inchecken (y).
     
    beuse242, Johan10, Daan3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33
    Hoi allemaal, na een tijdje anoniem te hebben rondgekeken op het forum besloten om mijzelf ook maar eens aan te melden. Ik zal mezelf eens even voorstellen.

    Naam: Karsten
    Woonplaats: Noord-Brabant
    Vliegt het liefst met: KLM/Air-France of andere SkyTeam partners
    Vliegt het liefst naar: Azië en dan met name Shanghai
    En slaapt daar het liefst in: Een bed met een mooi uitzicht.
    Elite Status: Op het moment nog FB Explorer maar ga in Oktober naar Silver.
     
    ReneG, Ambtenaruh, beuse242 en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Welkom Karsten! Ik hoop dat we veel van je kunnen leren en vice versa.
    Waarom ga je graag naar Shanghai?
     
  18. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33
    Bedankt! Hoop inderdaad ook dat we elkaar wellicht kunnen helpen. Ik heb een tijdje in Shanghai gewoond voor een stage en heb hier een vriendin aan overgehouden, vandaar dat ik regelmatig die kant op ga. Verder vind ik het een geweldige stad en vermaak me hier altijd wel.
     
    Ambtenaruh, beuse242 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Welkom @Karsten1993 !

    Wat leuk! Zelf heb ik ook in Shanghai gewoond voor een stage (in 2011), geweldige stad blijft het! Nu ik dit zo lees wordt het wel weer een keer tijd om terug te gaan :)
     
    JustinCase, beuse242 en Karsten1993 vinden dit leuk.
  20. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Hallo iedereen, long overdue maar hierbij stel ik mezelf alsnog even voor. Ik lees al ongeveer een jaar mee en heb een grote interesse in aviation. Reis graag met het vliegtuig naar alle uiteinden van de wereld.

    Naam: Bart
    Woonplaats: Genève
    Vliegt het liefst met: KLM/LATAM/Emirates
    Vliegt het liefst naar: Azië, maar eigenlijk overal. Ik ben na een hoop vluchten nog altijd opgewekt elke keer dat ik weer vlieg en gedraag me bij het opstijgen en landen als een klein kind dat voor het eerst gaat vliegen. Hopelijk gaat dit gevoel nooit weg!
    En slaapt daar het liefst in: Afwijkend van de meesten hier slaap ik heel graag in hostels. Vooral voor de gezelligheid en om nieuwe mensen te leren kennen
    Elite Status: FB Silver
     
    ReneG, JustinCase, Pedro1989 en 8 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina