Het grote: ''Stel jezelf voor'' topic

Discussie in 'Nieuw bij insideflyer.nl' gestart door Mike, 14 jul 2014.

  1. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Naam: Robby
    Woonplaats: Brussel (maar eigenlijk altijd on the move)
    Vliegt het liefst met: Alaska Airlines
    Vliegt het liefst naar: USA
    En slaapt daar het liefst in: Hilton hotels
    Elite Status: Hilton Diamond, Radisson Gold, verder gewoon member bij KLM, Delta, Alaska, BA en SAS omdat mijn werkgever steeds andere maatschappijen boekt
     
    Grouchy, Goffe de Boer, Ambtenaruh en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
  3. GijsO

    GijsO Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Naam: Gijs
    Woonplaats: Schiedam/Haarlem
    Vliegt het liefst met: Skyteam
    Vliegt het liefst naar: Geen voorkeur, hele wereld.
    En slaapt daar het liefst in: beste wat lokaal beschikbaar is.
    Elite Status: KLM Gold nog 30xp tot Platinum, KLM Petroleum en Member bij veel andere programma's.

    Ik ben sinds eind 2016 een frequent flyer voor mijn werk. Wij doen industriële en maritieme ontmanteling over de hele wereld. Hiervoor reis ik met regelmaat naar de meeste onverwachte bestemmingen in de hele wereld. Gemiddeld ben ik 5 keer per maand op reis, soms wel met 3-4 stopovers per vlucht. Aangezien een schip er niet voor kiest om te zinken stranden ze soms op de meest verre uithoeken van de wereld. Zo ben ik wel eens voor 2 dagen naar New Caledonie gevlogen. Heen (AMS-CPH-DOH-SYD-NOU) en terug (NOU-NRT-AMS). Zulke vluchten zijn niet uitzonderlijk. Vaak ook gewone trips naar LCY of BGO van 1 a 2 dagen.

    Tot kortgeleden ben ik niet erg bezig geweest met loyalty programs maar omdat ik soms net een aantal punten miste voor een hoger level ben ik me er wat meer in gaan verdiepen. Nu ik op de forums alle tips lees had ik al 3 jaar platinum kunnen zijn, maar goed wat niet is kan nog komen.

    Ik merk wel dat reizen en vliegtuigen steeds verslavender worden nadat je er meer gebruikt van maakt...Ik hoop nog veel te leren van het forum.

    Welkom allemaal!!!
     
    Grouchy, Warren, westi en 12 anderen vinden dit leuk.
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Welkom op IF, zonde dat je het forum niet eerder ontdekt hebt. En succes met puzzelen vanaf nu ;)
     
    lloydje33 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Jammer dat je op een paar punten een hoger level hebt gemist. 30 XP vlieg je dit jaar vast nog wel bij elkaar; Welkom op het forum.
     
    lloydje33 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  6. Michel1

    Michel1 Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Naam: Michel
    Woonplaats: Den Helder
    Vliegt het liefst met: Skyteam
    Vliegt het liefst naar: Europa voor city trips en Amerika/Florida naar vrienden. Maar eigenlijk de hele wereld.
    En slaapt daar het liefst in: hotel/appartement
    Elite Status: Geen, explorer bij FB :)

    Hallo,
    Ik lees al een tijdje mee hier op Insideflyer en heb al een hoop opgestoken van alle tips en tricks. Nu lid geworden en hoop ook een bijdrage te gaan leveren.
     
    Grouchy, lloydje33, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Welkom, is het wel het doel om status te gaan halen? Of de beste deals pakken zonder voor een Alliance te kiezen, zoals bijv. @jongesander
     
    jongesander vindt dit leuk.
  8. Michel1

    Michel1 Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Hoi Daan,
    Ik vlieg 3-4 keer per jaar gemiddeld dus te weinig om voor status te gaan. Wellicht dat ik in een goed jaar eens Silver pak. Voor nu is het doel vooral fb miles sparen en optimaliseren dmv FBAmex, aankopen via earnoline.nl, hotels, vliegtickets etc. Met als doel ooit een verre reis in (W)BC te maken.
     
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dan kan ik je nog als tip meegeven te letten op (BC) deals vanuit de omringende landen. Samen met de amex kan je dan sneller status halen waardoor je ook meer miles spaart.
     
    Michel1 vindt dit leuk.
  10. Michel1

    Michel1 Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Kan je daar iets meer over vertellen? Hoe dat precies werkt? Bedankt iig voor het meedenken!
     
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als je voor status gaat is vliegen via CDG een goede optie. Als je in BC van AMS via CDG naar een Europese bestemming vliegt, verdien je zo 60 XP.
     
    Michel1 vindt dit leuk.
  12. Michel1

    Michel1 Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Ah dat tikt wel aan idd. Bedankt voor de tip!
     
  13. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Deals voor FB zijn er niet veel vanuit AMS, bijvoorbeeld DUS of HAM wil nog weleens aantrekkelijk geprijsd zijn. Stel je vliegt vanaf DUS naar MIA via ATL met een BC deal, dan spaar je 15+30+6 XP enkele reis. Na 1 keer retour ben je silver en verdien je 50% meer miles met je volgende vluchten. Heb je al XP's door eerdere vluchten of de Amex, zou je terugvlucht al 50% meer op kunnen leveren. Boek je DL vluchtnummers krijg je ook miles naar afstand i.p.v. wat het ticket kost. Zo kan een bepaalde keuze veel verschil maken.
     
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Graag gedaan, daar is het forum voor. Dergelijke retours kun je boeken voor ca € 400-450. Gebruik voor het zoeken google flights.
     
    lloydje33 en Michel1 vinden dit leuk.
  15. Michel1

    Michel1 Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    DL vluchtnummers kan in verhouding ook voordeliger zijn op long hauls volgens mij?
     
  16. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dat wisselt naar mijn idee.
     
  17. Michel1

    Michel1 Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Als voorbeeld AMS-TPA in economy comfort met DL wordt het miles in afstand 9226 (fb)miles. Met KLM op revenue basis miles verdienen; Stel ticket is rond de 800,- x 4 miles per euro = 3200 fb miles. Verschil van ruim 6000 fb miles.
    Of zie ik iets over het hoofd?
     
  18. Michel1

    Michel1 Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Zijn dat normale prijzen of actie prijzen? Als ik met google flights of sky scanner zo'n trip in elkaar zet, bijv AMS-CDG-Porto-AMS in september, kom ik minimaal rond de 600 euro uit in bc?
    Paar weken terug vloog ik naar Valencia en kreeg bij het online inchecken de mogelijkheid om voor, ik dacht rond de 89 euro te upgraden naar bc. Ik ben hier niet op ingegaan mede omdat ik al comfort stoelen had gereserveerd. Gaat bij zo'n aangeboden upgrade dan ook je XP omhoog naar de bc reisklasse? Dus 15XP ipv 5?
     
  19. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik begreep je verkeerd, ik dacht dat je de ticketprijs bedoelde. Qua miles klopt dit ja.
     
  20. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Prijs is anders bij elke bestemming. Puzzelen dus. En je XP’s wijzigen niet bij een upgrade.
    We zijn inmiddels behoorlijk off topic, Graag verder in het daarvoor bestemde topic en ik denk dat je het forum ook door kan lezen. Heel veel informatie kan je daar al vinden.
     

Deel Deze Pagina