Frequent Flyers - De niet zo Anonieme Alcholisten

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Lionell, 29 jul 2016.

  1. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    En uit nieuwsgierigheid, werkborrels, kerstfeesten, teamuitjes etcetc?

    En in hoeverre vind je het erg als een collega wel bv een wijn drinkt tijdens jullie gesprek op het vliegveld?
     
    Lionell en Flying doc vinden dit leuk.
  2. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Zolang die collega zich niet vervelend gedraagt? Geen enkel probleem. Ik vind zelf alcohol en werk niet bij elkaar horen, maar ik ga natuurlijk niet een ander mijn wil opleggen.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Dat gaat soms niet op bij mijn werk, vooral in sommige Aziatische landen hoort het erbij om een drankje te drinken met de klant na het werk of meeting.
     
    Lionell en Flying doc vinden dit leuk.
  4. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben ook niet echt een drinker, maar bijvoorbeeld in Japan heb ik in een zakelijke setting ook meegemaakt dat ik niet-niet kon drinken, dat werd echt als een belediging opgevat en ging er gewoon niet in (de wijn wel overigens....)
     
  5. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Vandaag na aankomst van m'n 9W 0231 vlucht op BOM voor me in lijn 5 (een E-visa lijn):
    Mevrouw van een andere vlucht is zo dronken als een tor. Zoals je vast wel weten hebben ze wat dingen van je nodig als je voor een E-visa gaat.

    Stap 1: Kijkt u aub eens in de camera. Dat lukte dus niet echt, echt stilstaan kon ze niet. Dat duurde een paar minuten en uiteindelijk was de beambte tevreden.

    Stap 2: vingerafdrukken afnemen: 4 vingers linkerhand. Nuchtere pax hebben hier moeite genoeg mee: die dingen werken de helft van de tijd niet goed en meestal mag je de boel schoonmaken en binnen 2-3 keer lukt het wel. Niet bij deze mevrouw.
    Uiteindelijk 3 man van de immigratie er mee bezig: een om de boel te registreren, 1 om mevrouw te ondersteunen en 1 om mevrouw vingers op de plaat te leggen en daar vast te houden.

    Stap 3: Zelfde verhaal voor de vier vingers van haar rechterhand

    Lijn 5 schoot dus niet echt op en ik mocht bij lijn 4 mijn visa gaan halen en stond dus naast haar.
    Mevrouw was constant lekker aan het zeveren over hoe niemand anders zo lang bezig was en iedereen dit niet hoefde te herhalen (LOL)

    Stap 4: De duimen.....lol afijn 25 minuten lekker bezig zijn bij de indiaase immigratie (die erg correct bleven kudoos) met je dronken gehannes en gezever.
    Ze mocht nog door ook...
     
    ErwinLansing, Carel1 en Lionell vinden dit leuk.
  6. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Eerlijk gezegd doe ik alleen maar zaken in Europa en de VS, en daar is niet-drinken bij een etentje onderhand behoorlijk geaccepteerd, zelfs in landen als Frankrijk en Spanje. In de pub 's avonds drink ik natuurlijk ook een biertje mee (of twee, of max. drie).
     
    Lionell vindt dit leuk.
  7. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Werk zelf voor een bedrijf dat veel zaken met Japan doet en ben ook zelf verantwoordelijke voor enkele projecten daar. Drinken kom ik echt niet onderuit, sterker nog, als je niet genoeg hebt gedronken wordt er meer besteld totdat de buitenlander (lees niet Japanner) niet meer kan. Soms wel jammer omdat je dan de volgende dag verliest aan een kater maar als je dan een deal binnen sleept is je het bedrijf weer blij.

    In vergelijking, als ik met mensen uit het midden oosten zaken doe durf ik niet eens naar de wijn te kijken.

    Verder mooie verhalen in deze topic meer zijn welkom!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Deze vond ik hier wel thuis horen :D
    Screen Shot 2017-04-07 at 18.00.37.png
     
    Daeni, Flying doc, Robert.J en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Alleen jammer dat meneer Cosbi op het plaatje staat....
     
    SvnKngs vindt dit leuk.
  10. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Een glaasje; prima (hoewel ik er zelf weinig behoefte aan heb). Daar zal niemand (hoop ik) moeite mee hebben. Maar een fles per uur (ik zeg maar wat) wordt toch wel bedenkelijk, vind ik. Niet alleen vanwege de alcoholwalm maar ook vanwege het gedrag dat menigeen (ik zeg dus niet: iedereen) vertoont.

    Overigens, mocht er iemand luidruchtig worden tijdens een vlucht, dan heb ik daar een prima oplossing voor; oordoppen. Ook een uitkomst bij snurkende medepassagiers ;-)
     
    SVDH en Lionell vinden dit leuk.
  11. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Ik breng soms 4 tot 6 uur door in de TAROM lounge op OTP, De lounge zelf is niet veel soeps vergeleken bij andere maar de wijn is er uitstekend en er gaan flink wat glazen doorheen als ik er zolang ben.
    Ik houd het meestal bij wijn áls ik kan drinken (dus bij geen auto op lang parkeren of autohuur na afloop van de reis). Bij meer dan 1 glas sterke drank word ik zo ziek als een hond. Ofschoon ik wel een glas sterke drank neem als ik iets nieuws of een uniek product zie
    Maar aan boord, wat is het verschil met economy(binnen europa)? Ik drink eigenlijk net zoveel in economy als business. OK ze komen 2x langs met drank maar als ik meer wil in economy ga ik langs de pantry en krijg gewoon nog een wijntje als ik er om vraag..
    Wat zijn de ervaringen mbt de verschillen in dranken service tussen business class europe en economy?
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2017
    Lionell vindt dit leuk.
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    De witte wijn in Business Class vind ik lekkerder;). De lounge op OTP vind ik eigenlijk een van de slechtste Skyteam lounges in Europa. Het aanbod aan eten is minimaal. De keren dat ik er ben geweest (laatste keer eind maart) was er vooral yoghurt.
     
    Lionell en MichaelNight vinden dit leuk.
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Inderdaad die lounge is vrij beroerd ...bij mijn rode wijntjes wil ik er wel iets substantieels bij eten en dat is onmogelijk in de Tarom lounge:.yogurt, chips nootjes of droge cake/koekjes..ik heb nog nooit meer gezien. Ik vind het niet kunnen dat ik er uit moet halverwege om alsnog iets te moeten kopen.
    Tegenwoordig na de landing uit IAS ga ik bij domestic arrivals eerst de billa (supermarkt) in om broodjes te kopen om mee de lounge in te nemen (o_Oo_O). Er hangt gelukkig nog geen bordje "verboden meegebrachte spullen te consumeren".
    Ik heb een keer -tegen beter weten in- bij de desk gevraagd of ik een broodje kon krijgen. Antwoord: "Onze pax krijgen goed te eten in het vliegtuig.." Heel mooi met een wachttijd van 6 uur (of 8 uur tijdens een sneeuwstorm in januari...)
    Bij domestic departures is er helemaal geen lounge..en op IAS (domestic terminal) ook niet. Je zou eigenlijk je bonnetjes moeten kunnen declareren bij Skyteam!
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2017
    Lionell en Carel1 vinden dit leuk.
  14. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    zo lekker aan de wijn,,,wel lekker na al die perikelen bij het inchecken...straks weer Roemeense wijn in afwachting van 2e segment (domestic)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  15. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    19458332_10213253258836065_1334521496_n.jpg drie hoeraatjes voor de Taromlounge...ze hebben broodjes! hebben ze dit forum zitten lezen??? iedereen zit te smullen...haha na al die jaren.
    @Carel1 mocht je hier weer zijn...ze "verstoppen" die broodjes in de diepe bak bij de flessen water..zou best kunnen dat ik ze over het hoofd had gezien in andere keren als ik geen water dronk....
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2017
    Carel1 vindt dit leuk.
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Dat is goed nieuws. Ik heb daar ook nooit gekeken, maar zal dat de volgende keer zeker doen.
     
  17. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Vorig weekend nog niet... Nu nog vriendelijk personeel.
     
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Je kan niet alles in een keer krijgen
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  19. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Ik vind ze in het algemeen niet onvriendelijk hoor ..maar ik spreek dan ook een paar woordjes (steenkolen)Roemeens..

    Mischien dat die broodjes sporadisch worden neergelegd en dan in no time worden weggeritst...
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2017
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    KLM blogt: What happens when you drink alcohol on board a plane?
     
    Lionell en Grouchy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina