Frequent Flyers - De niet zo Anonieme Alcholisten

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Lionell, 29 jul 2016.

  1. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Die had ik al eens gezien (blijkbaar zetten ze oude blogs weer opnieuw online). Aangezien ongeveer overal ook water bij wordt geserveerd bij KLM gaat het meestal niet zo hard met het uitdrogen bij mij heb ik het idee.
     
  2. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Nou ik neem het er ook van op een vliegdag...het is juist een van de weinige dagen dat ik ongelimiteerd kán drinken: Ik rijd bij aankomst nooit zelf en ga of direct mijn eigen bed in of het hotel in. Ik rol zo van de lounge (of Irish pub schiphol) mijn vliegtuigstoel in en vlieg beneveld tussen de wolken!
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2017
    MichaelNight, Robert.J en Lionell vinden dit leuk.
  3. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    In een ver verleden -in een hotel te MXP - met collega's uit andere landen..Ik herinner mij een oudere Schotse collega. Omdat ik uit AMS en hij ergens uit de UK kwam zat ik gelukkig niet met hem in het vliegtuig..maar wél een mid-week in een hotel..dat heb ik geweten. Meneer dronk s'avonds zijn bar in de kamer leeg en kwam daarna bij mij het koelkastje leeghalen. Ja mooi was dat, voor het eerst voor je werk met een groep op reis en dan dacht ik als groentje dat dat uit elkaars barretje lenen wel normaal zou zijn. Ik kreeg terug in AMS een hoop gedoe over mijn hotelbarrekening en dan totaal ongeloofwaardig proberen te zeggen dat dat die Schotse collega was die mijn kamer kwam leegdrinken...
     
    MRB, Denzi, Flying doc en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Wahaha was het geen Ier? Ik doe dat namelijk ook bij collega's..:D

    Hoewel ik het dan wel vereffen hoor...
     
    Lionell vindt dit leuk.
  5. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    m.b.t de discussie over drank aan boord:

    Ik zag op BBC world een stewardess over dronken passagiers praten en die gaf aan dat het probeem helemaal niet zo zeer ligt aan serveren aan boord maar heel vaak aan het stiekem opdrinken van meegebrachte (tax free) flessen.
    Ze zei (vrij vertaald): "Na verloop van tijd weet je wanneer iemand aan zijn tax zit of gaat komen en pas je je bediening daar op aan, maar je ziet ook rijen verderop mensen flessen aan hun mond zetten. Ze denken dat we dat niet zien maar we zijn niet gek ..en omdat het "stiekem" gaat klokken ze het ook nog in snel tempo weg en dát maakt het juist erger".

    Ja logischerwijs vond zij daarom geen drank meer serveren aan boord klant onvriendelijke onzin. Maar meegebrachte flessen moeten gedurende de vlucht bewaard worden en pas meegegeven bij van boord gaan. Mensen die zich van te voren hebben ingedronken zag ze vaak al van de verte aankomen. Piloot heeft het laatste woord en dan: denied boarding. Dit laatste zou ook wel vaker moeten gebeuren.
     
    Carel1, ErwinLansing en Lionell vinden dit leuk.
  6. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Ik was aangenaam verrast dat AF tijdens de vlucht EZE-CDG eerder deze maand in economy een prima champagne serveerde.
     
    MRB, Flying doc en Lionell vinden dit leuk.
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    De AF champagne is prima inderdaad! Helaas word die niet op elke route ingezet. Zozijn intra-azie maar ook bijvoorbeeld HAV uitgesloten.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Precies dit, ik vloog op 5 januari AMS - CUR en achter mij zat een stelletje (leken ergens uit het oostblok te komen) flink te drinken, kregen op een gegeven moment geen alcohol meer en toen ik de dag erna met een Brightje op Zanzibar stond werd ik nog door de purser aangeschoten en hadden we het over dit stel; zij vertelde mij dat ze ook continu uit een 7up/sprite flesje aan het drinken waren. Naief als ik was vroeg ik me af hoe ze voorgemixte drank mee konden nemen door de security maar toen verklaarde ze inderdaad dat ze waarschijnlijk een fles vodka taxfree gehaald hebben plus wat flesjes fris, die op het toilet deels leeg gieten om het vervolgens te pre-mixen en zo mee aan boord te nemen... Wat voor moeite mensen allemaal wel niet doen om aan boord te kunnen drinken...

    Persoonlijk drink ik een paar rode wijntjes, vervolgens de noise-cancelling koptelefoon op en de luiken gaan zo dicht :)
     
    MichaelNight, Sandor en ErwinLansing vinden dit leuk.
  9. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    @Godenzoon14 Hoe oostelijker het wordt, des te groter de inname, zeg ik altijd maar. Een keer via Moskou naar Bangkok gevlogen en het gehele vliegtuig zat taxfree flessen open en bloot op te zuipen. Ik denk dat zelfs zonder brandstof het vliegtuig nog was doorgevlogen op de dampen van de passagiers.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2020
    Roberto, MRB, VinceG en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Zover ik weet serveert SU zelfs geen alcohol op veel longhaul vluchten meer om deze reden.
     
  11. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Beetje een topickick... :cool:

    Ik was van de week op een vakbeurs, en ik kwam half 12 's ochtends binnen. Het viel me meteen op dat men bij veel stands lekker aan wijn en speciaalbiertjes zat, uiteraard gratis. Opweg naar de uitgang zo tegen 18u zag ik een keurig geklede man helemaal zwalken. Vlak voor me stond ie zo te tollen op zijn benen, dat ie niet meer rechtop kon blijven staan en omver viel. In zijn val trok ie een paar banieren/ cq decorstukken die aan de wanden hingen mee naar beneden, en kreeg ie die dus ook nog over zich heen, een paar stevige mannen moesten hem overeind trekken. Hoe genant moet dat zijn...

    Is een van jullie ooit ook zoiets overkomen? Een wijntje of biertje ok, maar je hele middag vullen op zo'n beurs met tanken?
     
    VinceG en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  12. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Welke vakbeurs was dat?
     
  13. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Welke branche was deze vakbeurs? Op de Wine Professional zie ik dit regelmatig gebeuren namelijk ;)
     
    VinceG, Ambtenaruh en Tim82 vinden dit leuk.
  14. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Vrij standaard, eerste gasten op de stand om 08:30-09:00 en die gaan gelijk aan het bier.
     
  15. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Busworld in Brussel. Niet exact mijn vakgebied, maar was mee met iemand anders.

    Ik werk zelf trouwens bij een adviesbureau voor railinfratechniek, en ben zo doende een paar keer naar Innotrans in Berlijn geweest, maar daar was men toch wat gedisciplineerder. Zal allicht aan het lekkere Belgische bier ook liggen.
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2019
  16. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Zeker iets verwant aan de agrarische sector ;-)

    Het is voor mij trouwens ook een bekend fenomeen hoor. Met name in de landen om ons heen kunnen ze er wat van. Scandinaviërs ook als ze in het buitenland zijn. Of de onvermijdelijke Chinees, in pak, kotsend in een restaurant, nog geen twee uur na afloop van de beurs.
     

Deel Deze Pagina