Frequent Flyers - De niet zo Anonieme Alcholisten

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Lionell, 29 jul 2016.

  1. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ja ik neem dat aan ja. Hij zegt het zelf:
    "Qatar F vlucht van CDG naar DOH met onderweg 4 flessen champagne achter de kiezen. Flink mijn best gedaan dus op 6 uur tijd! Nog een Jack Daniels nadien en vervolgens naar de Al Safwa lounge waar ik weer aan de champagne ging. Boarden voor de volgende vlucht in Qatar business naar Bali. 2 glazen champagne, vervolgens eten bestellen maar nooit zien komen..."

    Er zit namelijk nogal wat verschil tussen 'weleens wat drinken' zoals jij doet of je lam zuipen zoals Lionell doet. Ik hoop dat je dat ook inziet.
     
    high_class vindt dit leuk.
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    [​IMG]
     

    Bijgevoegde bestanden:

    high_class vindt dit leuk.
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Plaatje doet het niet....

    Tja het is vrij veel, maar nog steeds weet ik niet of andere mensen er last van hebben gehad. Mijn inschatting is van niet.... Maar ben met je eens dat mensen waar je last van hebt vervelend zijn.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  4. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Nou ja, zou je naast iemand willen zitten die totaal lam is? Wat nu als ie de boel volkotst?

    Wat zijn de effecten als het vliegtuig een noodlanding moet maken?

    Denk je dat het in iemands voordeel is als hij dronken is? En ja, iedereen is dronken met zo'n hoeveelheid alcohol op.
     
    high_class vindt dit leuk.
  5. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    @Flying doc, moet dit topic niet dicht vanwege de ernstige gevolgen voor de gezondheid bij overmatig drankgebruik in de lucht, waar Insideflyer niet achter kan staan? :D
     
    flykoen, thom bauwens, Grouchy en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63

    Hey Thijs!!
    dat kan dus niet hoor, 4 flessen bubbels enzovoort. Anderhalve fles is wel zo ń beetje het matje in 6 uur. Indien je echt deze hoeveelheid probeert in te nemen dan ben je halverwege starnakelbezopen en zal je door de crew naar beneden gegooid worden of bij aankomst meegenomen worden door een busje met zwaailicht.( en geblacklist). Zoals ik al eerder meldde is het naar mijn idee wat dichterlijke vrijheid van de scribent.

    ik vind wel dat het onderwerp alcohol en vliegen hier uitermate puberaal belicht wordt en ben het met je eens dat de medepassagiers dergelijke ervaringen bespaard dient te worden, daarom droogleggen die vluchten, alcohol van boord! Ik heb in de afgelopen dertig ( 30!) jaar tussen de vleugels voldoende zwaar benevelde ellende gezien en ben in staat om de eerste de beste dronken idioot zelf het toestel uit te smijten.

    als je je wilt bezatten ga je gang maar val er niemand mee lastig en doe het NIET tussen de vleugels. De frequent flyers om je heen en vooral De Crew zal je hier een ontzettend plezier mee doen. Gedraag je gewoon de studietijd allang achter jullie..
     
    RickFlyer vindt dit leuk.
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Het zal mijn libertarische achtergrond zijn maar waar bemoeid iedereen zich mee? Als het werkelijk te gortig wordt hoop ik dat de crew adequaat genoeg is om de bar te sluiten. Ik heb veel noodlandingen meegemaakt maar nog nooit vanwege ethylisme gelukkig, wel vanwege ruzie makende mensen die het nodig vonden anderen een mening op te leggen. Commentaar als in staat zijn dronkelappen het toestel uit te smijten is verre van charmant en zegt wellicht meer over eigen issues dan iemand die geniet van drank/ angst wegdrinkt.
     
    RickFlyer, Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Flink wat ophef omtrent dit onderwerp en de manier waarop ik mijn reizen uit. Ik ben nog nooit dronken geweest op een vliegtuig. Mijn definitie van dronken? Niet meer weten waar je bent, anderen lastig vallen, de boel onderkotsen, al zwalpend op je benen staan, enz...

    Was ik aangeschoten op die betreffende vlucht? Ja. Maar vanaf het moment dat je aan boord stapt krijg je eten. Eigenlijk een uitgebreid diner van zes uur lang. Drink ik enkel alcohol? Nee anders droog je uit en zie je er aan het einde van de vlucht uit als een opgedroogde rozijn. Genoeg water tussendoor blijven drinken is de boodschap.

    Ik weet perfect waar m'n grenzen liggen. Dronken mensen in de lucht worden door de crew niet getolereerd. Zo heb ik op een aantal van die vluchten tijdens die trip, mensen berispt zien worden door de crew en die kregen geen druppel alcohol meer. Sta ik elke morgen op en sla ik een glas whisky achterover? Nee. Ben ik een alcoholist? Nee. Ik ben iemand die zich op dat moment eens flink heeft laten gaan. Ik werk me het hele jaar uit de naad, heb flink wat moeilijke wateren door gezwommen dit jaar, ik was jarig en vloog voor het eerst in m'n leven first class.

    Drink ik me elke vlucht klem? Nee, absoluut niet. Drink ik tijdens het weekend tot ik stomdronken ben? Nee, daar heb ik geen nood aan. Dat het zo overkomt, kan ik goed begrijpen want in de reisverslagen die hier op de site staan, komt het regelmatig voor. Weet dan wel dat dit momentopnames zijn, de momenten dat ik een welverdiende vakantie neem.

    Dat er mensen zijn die er zich aan storen, geen probleem want iedereen heeft recht op zijn/haar mening. Ga ik er een druppel minder door drinken op de momenten dat ik de echte wereld even ontvlucht? Niet dus.
     
    RickFlyer, Carel1, Flying doc en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Als iemand beschaafd een glas tot zich neemt zal niemand daar problemen mee hebben, ik ook niet. Echter, ga je verder dan dat tot het moment dat je niet meer krijgt ben je naar mijn idee behoorlijk fout bezig. Dat betekent immers dat je al behoorlijk overlast voor andere passagiers aan het veroorzaken bent en de crew je al in de smiezen hebt. Dan gaan mensen zich automatisch met je bemoeien. Dit topic is actueel omdat drankmisbruik in vliegtuigen tot steeds meer problemen leidt en alcohol related incidents sterk toenemen. In de UK is een werkgroep aan het studeren naar een reductie in inname op vliegvelden, denk aan bars, taxfree, lounges ets. Airlines zoals Jet2,EZY etc gaan een strengere policy hanteren.Het kost immers serieus geld en word een steeds groter probleem voor airlines.

    ik denk dat je zeker als frequent flyer een bepaalde verantwoordelijkheid hebt naar jezelf en ook naar andere passagiers en de crew. Een jong gezin met kinderen verwacht een veilige rustige reis en de crew heeft echt wel wat anders te doen dan een unruly passenger in toom te houden. Stevig doorhalen kan je volgens mij beter in de kroeg doen toch?
     
    Grouchy en Lionell vinden dit leuk.
  10. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ik vind het erg vervelend dat je met je mening de verder luchtige sfeer in dit topic verpest.
     
    RickFlyer en Carel1 vinden dit leuk.
  11. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Drink zelf ook (met mate) en het moet kunnen. Heb helaas al enkele keren een situatie meegemaakt waarin ik hoopte dat er iemand zich er mee bemoeid had. Je hoopt dat de crew adequaat genoeg is maar eigenlijk is het kwaad al geschied en de tijd die ze bezig zijn met dronken pax gaat helaas ten koste van andere pax.

    Twee voorbeelden:
    Herinner me een groep Engelsen die zich voor de vlucht al ingedronken hadden, niemand die 'zich ermee bemoeide' toen ze al beschonken gingen inchecken, daarna vrolijk op de luchthaven verder gaan. Nog wat taxfree zooi kopen en die lekker bij de gate aanbreken en rond laten gaan om vervolgens lomp & luidruchtig te boarden. Om vervolgens tijdens de vlucht gewoon (stiekem) verder te gaan en lekker agressief te reageren wanneer er iemand wat van zegt.

    Heb ie ooit een vrouw gehad naast je in business die te diep in het glaasje heeft gekeken en je vervolgens gaat versieren en handtastelijk wordt? Flik je dat als man wordt je waarschijnlijk meteen bij aankomst afgevoerd. Reactie van de crew toen ik ging vragen of er misschien een andere stoel vrij was? Een mix van ongeloof, verbazing en lachen. Meent u dat echt? Helaas er is geen stoel vrij maar u bent een volwassen man en zij is een vrouw...

    Meeste dronken pax zijn verder niet agressief ofzo maar vaak iets te luidruchtig & en een enkele keer iets te seksistisch opmerkingen richting crew en hebben een coordinatievermogen van niks. Glaasje dat omgaat, op weg naar/van de galley/WC van alles raken en steunzoekend op andermans stoelen, schouder, hoofd en andere lichaamsdelen. Stilstaan lukt ook niet echt meer en voordat je het weet heb ie een kont/kruis in je gezicht. Tenslotte lekker gaan klagen en moeilijk doen wanneer crew ze drooglegt. Pax met teveel alcohol: Heerlijk zo'n vlucht :( ...
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2016
    Lionell en high_class vinden dit leuk.
  12. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Iedereen moet zijn mening kunnen geven hier of je het er nou mee eens bent of niet. Wat er inderdaad is te leren aan de kritiek van @bernard en @Thijs1978 is dat het overkomt alsof een soort van stoer gedrag is. Iets waar ik zelf geloof ik eerder ook al een opmerking over heb gemaakt. Wel is het ook zo dat zoals @Flying doc ook aangeeft dat er moet worden geprobeerd het niet te veel op de man te spelen, omdat dit de sfeer eventueel kan verpesten. Verder is discussie natuurlijk goed en daar is een forum voor bedoelt, dus zolang het binnen de regels van het forum blijft, moet iedereen zijn mening kunnen blijven uiten
     
    Flying doc, Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  13. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Heb dit topic nooit echt gevolgd, maar vond deze storm in een glas whiskey wel leuk om te lezen :rolleyes:. #freethewhiskey #drinkresponsible
     
    flyerbe, flykoen, thom bauwens en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Het is één ding dat Lionell in zijn reisverslagen altijd ruimte vrijmaakt om mede te delen hoeveel alcohol hij heeft gedronken (waarom? het is een reisverslag, zijn alcohol inname is niet relevant en ook bedenkelijk) maar het het is ander iets als hij ook nog een aparte thread gaat aanmaken over te pochen hoeveel hij drinkt tijdens bepaalde reizen met een ondertoon van: 'het moet allemaal maar kunnen'.

    Als Admin en FF heb je een voorbeeldfunctie, en grote hoeveelheden alcohol consumeren voor, tijdens en na een vlucht is niet cool. Hoe je het wendt of keert en hoeveel excuses je ook zoekt ("Ik werk me het hele jaar uit de naad, heb flink wat moeilijke wateren door gezwommen dit jaar, ik was jarig en vloog voor het eerst in m'n leven first class."), dit gedrag is niet cool voor andere reizigers.

    En het gaat helemaal niet om een forum te verzieken. Ik ben groot fan van je reisverslagen, je manier van schrijven en je belevenissen. Ga daar gewoon mee door.
     
  15. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Wat maakt het uit hoeveel alcohol iemand drinkt ? Zolang je niemand lastig valt kan je bij wijze van spreke toch gewoon de hele alcoholvoorraad leeg drinken ?! Je hebt inderdaad wel een voorbeeldfunctie als Admin maar iedereen op dit forum is oud en wijs genoeg om te weten waar je eigen grenzen liggen.
     
  16. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Wat draagt het bij aan de ervaring om veel te drinken? Zodat je de volgende keer dat je vliegt weer lijkt alsof het de eerste keer is, omdat je de vorige bent vergeten? ;)

    Dat je tijdens een first class diner een glas champagne en een paar wijntjes o.i.d. erbij neemt kan ik heel goed begrijpen, dat draagt zeker bij aan de ervaring, zou ik zelf ook zeker doen. Maar verder?

    Overigens, clichés als 'iedereen kent z'n eigen grenzen' vind ik i.c.m. alcohol juist gevaarlijk, omdat die grenzen met alcohol op nou eenmaal vervagen. En waar liggen die grenzen eigenlijk op 10 km hoogte, na een lange reis?

    Iedereen moet het lekker voor zichzelf weten hoor, zolang je niemand anders ermee lastigvalt vind ik het allang prima, maar sommige mensen hebben zonder 'een paar bakkies op' al moeite met inschatten hoeveel ze anderen tot last zijn. Een beetje begrip voor de oproep tot matiging is wel gepast mijn inziens.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  17. Ein_Kessel_Buntes

    Ein_Kessel_Buntes Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    De observatie over het verheerljken van veel en gratis alcoholgebruik deel ik. In alle frequent flyerforums, blogs en websites die ik volg (in verschillende talen) wordt vaak erg lacherig en opschepperig gedaan over alcoholgebruik.

    Compleet onnodig en overbodig, er ontstaat het beeld dat sites bij elkaar inspiratie opdoen en dat de eigen beleving en interesse geprojecteerd wordt op de hele lezerspopulatie.

    Nou, het kan mij helemaal niets schelen. Ik drink al 10 jaar geen alcohol meer, en iedereen mag van mij drinken. Maar of dat aan boord van een vliegtuig zo moet blijven? Dat zou in de komende jaren nog wel eens kunnen gaan verschuiven.

    Ten eerste, zoals hierboven werd aangehaald, het aantal alcohol-gerelateerde incidenten gewoon toeneemt (vooral ex-UK), maar ten tweede óók omdat daar weer een mogelijkheid in zit om kosten te besparen. Misschien eerst in Y (of alleen tegen betaling), maar later vast ook wel in C of F, al dan niet beperkt.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  18. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb het sowieso niet met dronken gedrag, kan me daar mateloos aan ergeren!
    Maar ben op het vliegtuig zelf nog nooit in contact gekomen met lastige dronken medereizigers ( houden zo!). Wat ik buiten het vliegen echter niet kan zeggen...
     
    jongesander vindt dit leuk.
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik kan dus wel zonder alcohol op een vliegveld/vliegtuig, afgelopen weekend op BRU met appelsap en water :p
    IMG_4281.JPG
     
    SVDH, Erwin, Robert.J en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    "Appelsap"

    ;)
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina