Flying Blue XP Veranderende regels

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door EDUARDUS, 26 sep 2024.

1. Pim

Pim Newbie

Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    18

Ik heb vandaag met FB PLat lijn gebeld en precies dit te horen gekregen.
    Ik heb 6 jaar PL en 1200 punten. Ze nemen 300 mee naar volgend jaar en zetten me op 9 jaar. No exceptions volgens die man

2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.168
    Trofeepunten:
    408
    Bijzonder, want als je een eenmalige overgang doet kan je je een hoop werk besparen door het wel gelijk te doen omdat zoals gesteld het werkelijk waar geen enkele toegevoegde waarde heeft om het niet te doen omdat het geen extra voordelen geeft.

3. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Nah, is allemaal automatisch, of het systeem het nu doet of volgend jaar maakt niets uit. In theorie zou iemand zelfs zijn FB lidmaatschap op kunnen zeggen en dus nooit PFL status halen.

4. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.265
    Trofeepunten:
    223
    Of ze veranderen de regels en moet je 15 jaar platinum zijn voor PfL :D

DuckDuck, Menno en Ruut vinden dit leuk.
  5. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    537
    Trofeepunten:
    123
    Zelf ben ik 'bang' dat ze de eisen voor platinum mogelijk gaan aanscherpen – veel andere gezelschappen werken ook met een minimale €/$/... spend.

6. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    611
    Trofeepunten:
    123
    Ik denk dat vele hier bang voor zijn, dit is voor mij ook de reden geweest om afgelopen jaar meer met AF/KL gevlogen te hebben om zo P4L veilig te stellen ism de overgangsregeling.

7. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    886
    Trofeepunten:
    348
    N=1 dus waarde = 0, maar Gold zou eerst aan de beurt zijn, met treshold verhoogd naar 200 xp. Op zich kan ik die redenatie wel volgen. De stap van Silver naar Gold is natuurlijk de grootste 'waardevermeerdering' binnen FB.

rickbeerendonk vindt dit leuk.
  8. alfa_x

alfa_x Blue Tier

Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    43
    Ik denk dat ik juist minder met AF/KLM ga vliegen nu P4L in de pocket is. Ze zijn vaak niet de beste en/of niet de goedkoopste.
    De voordelen zijn uitgehold en ik heb ook zelde een goed reward ticket kunnen krijgen.
    Dat ze de eisen gaan verhogen lijkt me zeker, maar ik denk de ze juist mensen gaan verliezen ipv de echte frequent flyers behouden. Wellicht dat ze voor gold/plat toch gratis maaltijden behouden in eco, of wellicht een flinke korting.

9. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.168
    Trofeepunten:
    408
    Behouden van maaltijden is onbegonnen werk omdat je dan één persoon wel en een ander persoon in diezelfde rij niet mag bedienen.
    Niet alleen geeft dat scheve gezichten, dat is ook helemaal niet handig voor efficienty voor het cabinepersoneel, helemaal als men bijvoorbeeld als dan niet in overleg op eeen andere plek zit.

Wanneer je een dergelijke verandering doorvoert doe je eerst een water en kleine snackrun, en daarna een betaalde service.
    Zie het eigenlijk als een korte KLM Cityhopper vlucht waarbij men ook een flesje water en een snack uitdeelt, op die vluchten gaat men niets veranderen, en op andere vluchten komt er daarna nog een betaalde ronde bij.

10. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.455
    Trofeepunten:
    558
    Nu bedien je de ene persoon ook en de andere niet, als die ene persoon wel zijn credit card trekt en die ander niet.

Delta verstrekt vouchers aan frequent flyers voor hun buy-on-board. Die kunnen ze dan inleveren om gratis gebruik te maken van betaalde diensten aan boord. Het kan wel.

11. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.168
    Trofeepunten:
    408
    Maar het verstrekken van vouchers is natuurlijk heel wat anders dan zomaar wat uitdelen.
    Dat voorkomt scheve gezichten omdat bij de betaalde ronde iedereen op een manier betaalt, met eigen credit card of voucher. Er zullen dan ook mogelijkheden komen dat je vooraf al ‘snacks’ aan je boeking kunt toevoegen.
    Er is aangegeven dat men meerdere varianten gaan testen, maar een onderdeel is zeker de gratis water en snackronde a la cityhopper.

12. kprr

kprr Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    13
    Ik zou dan eerder denken dat de 300XP die je moet halen gelijk blijft, maar daarnaast misschien 150UXP moet halen (oftewel, de helft moet je met AFKL hebben gevlogen).

Zelf heb ik als het goed is na de overgang 9 jaar en 300xp op de teller, en ik ben niet bang voor de volgende wijziging. Eigenlijk omdat deze ruim van tevoren worden aangekondigd worden (zoals met deze wijziging) en alles dus stilletjes mijn huisje voorbij zal rijden.

13. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    638
    Trofeepunten:
    348
    Ik sluit niet uit dat per 1 januari 2028 het allemaal gaat wijzigen en FB wordt samengevoegd met SAS Eurobonus.

14. alfa_x

alfa_x Blue Tier

Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    43
    Ik zou persoonlijk wel een soort voucher systeem zien zitten.
    Het liefts upgrade vouchers, maar goed dat is alleen voor de ulti`s :p

Menno vindt dit leuk.
  15. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.407
    Trofeepunten:
    508
    En waar baseer je dit precies op?

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  16. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    638
    Trofeepunten:
    348
    Dit is gebaseerd op de ontwikkelingen in de markt t.a.v. KLM/AF en SAS, en de huidige aanpassingen t.a.v. Platinum bij FB waardoor ik niet verwacht dat ze over 1 of 2 jaar opnieuw grote wijzigingen gaan doorvoeren.

17. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.407
    Trofeepunten:
    508
    Puur speculatief dus en op geen enkel feit gebaseerd...

rickbeerendonk, Ambtenaruh en Thom vinden dit leuk.
  18. OllieD

OllieD Newbie

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Heb je daarom gevraagd? Of uit je zelf gekregen?
    Want ik heb nu 'platinum since 9 years' en ik heb nog 626 Xp.

Dus zou dan toch ook wel zo'n mail moeten krijgen?

19. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.168
    Trofeepunten:
    408
    Ik heb de mail de afgelopen week elke dag gehad… alsof de mailserver is vastgelopen of iets dergelijks, want ik had wel genoeg xp voor dubbel pfl maar niet 5x zoveel

OllieD vindt dit leuk.
  20. OllieD

OllieD Newbie

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    ^^
    Oh, dan ga ik ze toch maar eens een mail sturen. Want volgens mij heb ik daar wel recht op.

Deel Deze Pagina