Flying Blue XP Veranderende regels

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door EDUARDUS, 26 sep 2024.

1. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    333
    Ik ben per 1 april gewoon 24 XP verloren. :mad::mad:
    Ik had 624, heb 1 jaar P4L erbij gekregen en 300 zijn blijven staan. 24 zijn foetsie.
    Stank voor dank!

Ruut vindt dit leuk.
  2. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.816
    Trofeepunten:
    253
    Heb je de afgelopen 1,5 jaar onder een steen gelegen?

Godenzoon14, Ready2Board, Enzo en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Het kunnen dan wel de regels zijn maar iets klopt er toch niet, die xp zijn gewoon geld waard en staan ook op de balans van flying blue. Als ze door de regels gecanceld worden zou dat vergoed moeten worden hoe klein die vergoeding ook is.
    Om het wat inzichtelijker te maken, je spaart zegels voor handdoeken 1 doek voor 10 zegels. Gaat naar het uitgiftepunt met een kaart met 29 zegels. Je krijgt twee handdoeken en vervolgens wordt de kaart verscheurd en weggegooid, zijn immers de regels?

VinceG en Ruut vinden dit leuk.
  4. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    638
    Trofeepunten:
    348
    XP's zijn toch niks waard qua geld?
    Waar zouden deze op de balans moeten staan (IVA/OHP/anders)?

Enzo en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  5. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Het is een middel om te meten of iemend in aanmerking komt voor privileges die andere pax niet krijgen. Die privileges kosten geld, denk aan loungetoegand, niet betalen voor stoelselectie etc. Alles wat geld kost of oplevert wordt bijgehouden.

6. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.816
    Trofeepunten:
    253
    Erm, ja, befehl ist befehl.... Lijkt mij een typisch gevalletje >Millennial.
    Regels zijn er maar gelden niet voor mij:

Zo dadelijk ga je nog zeggen dat het oneerlijk is dat er regels zijn rondom het verstrekken van hypotheken (waarom krijg je met een beter salaris of meer vermogen meer max hypotheek), leningen (waarom krijg je een lagere rente als je minder leent tov de waarde of meer vermogen/terugbetaal mogelijkheden hebt), verplichtingen rondom het betalen van belastingen...... ow wacht, het zal altijd wel aan iemand anders liggen.

1,5 jaar de tijd om een planning te maken om adhv de 'regels' zo gunstig mogelijk uit te komen qua XP, …..... 1,5 jaar!!!!!

Laatst bewerkt: maandag om 14:17
  7. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Ik realiseer me dat in de ambtenarij andere normen gelden met betrekking tot geld het wordt immers gratis verkregen maar het gaat gewoon om het principe, het klopt niet. Je mag bij mij best een spaarrekening openen zolang je er maar geen probleem mee hebt dat als je 110 euro gespaard hebt ik je maar 100 teruggeef zonder verdere verklaring. Ik zeg gewoon dat dat volgens de nieuwe regels is. Het zal mij verder totaal worst zijn en ik zal er niets mee doen het valt me alleen op. Interessante vent overigens die van Rossem had zelfs een eigen F1 team.

8. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.446
    Trofeepunten:
    508
    Ik vind wel dat er sociale huur in de business class moet komen. Ongeveer 50% van de stoelen zou beschikbaar moeten zijn voor mensen met een laag inkomen tegen economy tarief.

Enzo, Daan3, Ambtenaruh en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.816
    Trofeepunten:
    253
    Helaas zijn je aannames incorrect, a. ik ben geen ambtenaar meer ;) en b. ik vecht al jaren tegen de regels in mijn vakgebied (ook als ambtenaar destijds bij een decentrale overheid) om zoveel mogelijk geld beschikbaar te houden voor andere doeleinden dan gratis geldscheppen. Als iets niet klopt, probeer het dan te veranderen. Dat doe je niet hier.

Toedeloe o_O

Ruut, Enzo en DirkOnTour vinden dit leuk.
  10. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    529
    Trofeepunten:
    123
    XP zijn geen geld waard. Je registreert ze om te zien hoeveel je klanten zaken bij je doen. In plaats van xp kun je ook kijken naar het aantal vluchten. Het aantal euro's. Of iets anders.
    FB daarentegen hebben wel een monetaire waarde omdat je ze kan inruilen voor vluchten of producten. FB zijn de spaarzegels. XP de lege kaarten.

westi en DirkOnTour vinden dit leuk.
  11. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    XP zijn geen geld waard, maar de vergelijking met lege kaarten klopt niet helemaal want je krijgt weldegelijk voordelen per vlucht dankzij de XP. Ook méér FB miles per vlucht, die wel geld waard zijn.

Een betere vergelijking is een persoonsgebonden kortingscode die een jaar geldig is en binnen dat jaar onbeperkt gebruikt kan worden. Je krijgt namelijk voordelen waarvoor je zonder de eerder behaalde XP zou moeten bijbetalen.

Als je er over nadenkt alsof het zo'n kortingscode is, dan representeren XP een verkleining van de winstmarge.

12. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    333
    Het zit je blijkbaar wel heel hoog dat iemand iets onrechtvaardig vind.
    Gezien de volwassenheid van je reactie ben je zeker een zoomer?

13. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.816
    Trofeepunten:
    253
    Ik moest de betekenis ervan opzoeken o_O. Grappig.

14. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.761
    Trofeepunten:
    428
    ok zoomer

Gin_klm vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina