Flying Blue XP Veranderende regels

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door EDUARDUS, 26 sep 2024.

1. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb altijd begrepen dat je pas P4L wordt na afloop van het 10e jaar. Stel je bent nu 7 jaar Platinum en je hebt 1200 XP per 1-1-2025. Wanneer wordt je dan P4L? Gaan ze dan 600 XP voor 2 extra jaar toevoegen op 31-12-2024, dan kom je op 9 jaar. 300 XP worden afgenomen voor het 10e jaar en 300 XP doorgeschoven voor jaar 11 (wat zinloos zou zijn, maar zo werkt het als je minder dan 7 jaar hebt). Dan wordt je dus P4L op 1-1-2026. Of gaan ze hier anders mee om?

2. Mayanja

Mayanja Newbie

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Volgens mij ben je het meteen. Ik zit nu op 7 jaar met 900XP, in januari wordt dat 8 jaar, 900-300, dan 300 meenemen naar het jaar erop, dus 600-300, en de resterende 300 wordt een jaar erbij op de teller, dus 9 jaar. En dan heb ik de resterende 300 XP om de teller aan het eind van 2025 op 10 te zetten.

in jouw geval zouden er al 2 jaar bij moeten komen dus lijkt me dat je vanaf 1 januari P4L bent.

althans dat denk ik...

3. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.235
    Trofeepunten:
    223
    dat klopt

4. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Volgens mij ga je dan 1-1-2025 je 10e jaar in en ben je P4L op 1-1-2026.

5. TheFlyingMarco

TheFlyingMarco Newbie

Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Ik had 3 jaar platinum op de teller en 2410 XP op de kwalificatiedatum gisteren.

2100 XP (7 x 300) zijn gebruikt voor 7 jaar Platinum jaren.
    300 XP meegenomen.
    10 XP zijn komen te vervallen.

Ben nu direct platinum for life.

VinceG en rickbeerendonk vinden dit leuk.
  6. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.102
    Trofeepunten:
    358
    Ik kan in de app niet goed zien wat ze gedaan hebben wel ben ik in een keer platinum for life en ik had pas 7 jaar op de teller.

Wat ik mooi vindt dat er zelfs staat Ultimate platinum for Life, betekent verder niets maar de meneer die gisteren vond dat hij als platinum for life ook de ultimate ruimte in mocht want hij had de allerhoogste status die je kon bedenken had ik graag dit kaartje willen laten zien…:D

rickbeerendonk vindt dit leuk.
  7. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Helder. Dus normaal wordt enkel het aantal boven 600 XP gebruikt voor extra P4L jaren. Maar als je dan op 9 jaar komt, dan pakken ze gelijk nog 300 XP om je gelijk P4L te maken.

8. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.102
    Trofeepunten:
    358
    Eigenlijk is dat wel logisch, want het maakt natuurlijk niet uit of je 9 jaren hebt en dan 300xp, want zelfs bij niet vliegen word je dan het jaar erop Platinum for life.
    Aangezien dit een eenmalige overgang is wel zo handig om dan maar dit gelijk te doen.

De status platinum for life geeft je ook niet extra voordelen ten opzichte van platinum dus is daar ook geen reden om het niet te doen.

Dit is trouwens wel zuur als je 298 xp restwaarde hebt die dan vervallen, dan zou ik liever die 298 hebben als nieuw begin van kwalificatie omdat je anders echt xp voor niets hebt gesprokkeld.

9. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Eens

Feitelijk is 1-11-2024 het nieuwe regime van verlies van XP's ingegaan. Alleen omdat er wordt gesproken van een overgangsjaar, waarbij er extra P4L jaren worden gegeven, leek het alsof dat 1-11-2025 pas zou zijn.

10. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.356
    Trofeepunten:
    558
    Vandaag ging mijn nieuwe kwalificatieperiode in: 1201 XP gespaard. 300 XP restant, drie jaar opgeteld bij mijn 5 jaar Platinum. De komende 300 XP bij elkaar sprokkelen en dan in 1 december 2026 P4L!:)

lloydje33 vindt dit leuk.
  11. Daandeluxe

Daandeluxe Newbie

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Dan toch ook even de dubbel-dubbel-dubbelcheck
    Ik ben nu 7 jaar platinum en eindig dit jaar met 1180 XP.
    Mijn kwalificatie periode eindigt 31/12/2024

Ik ben Ultimate en mijn Ultimate kwalificatieperiode eindigt 30/11/2024.
    Klopt het dan dat ik met 300 XP het nieuwe jaar inga en vanaf 01/01/2026 P4L ben?

Ultimate ga ik in 2025 ook wel halen.

12. Pim

Pim Newbie

Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    18

7 jaar plat
    300 mee naar volgend jaar, blijft over 880
    600 afschrijven voor 2 jaar plat, blijft over 280
    resultaat = 9 jaar plat, 280 vervalt en 1-1-2026 p4l

of je doet hetzelfde als ik en je koopt voor ongeveer 80K miles 20XP door aan goede doelen te schenken en je bent over een maand p4l

13. Daandeluxe

Daandeluxe Newbie

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Ok thanks!!!

Ik zit het wel gewoon uit tot 1/1/2026, ik haal er toch niet meer voordeel uit door dit jaar nog P4L te worden.

14. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.102
    Trofeepunten:
    358
    Volgems mij ben je het wel direct. Zeker gezien het eerdere voorbeeld.
    Zou ook onzinnig zijn om je in dit overgangsjaar 9 jaar Platinum te maken en dan 300 xp als startsaldo te geven, want zelfs als je niet vliegt wordt je dan Platinum for life het volgende jaar, dus kunnen ze dat maar beter gelijk doen.

15. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.421
    Trofeepunten:
    508
    Met die redenering hadden honderden mensen platinum for life kunnen worden met genoeg level miles of XP. Het idee is juist dat het 10 achtereenvolgende jaren platinum was, en niet 3000 XP. Anders had er gestaan 3000 XP. Daarmee voorkomen ze dat bij veranderingen in kwalificatiecriteria, zoals in 2018 en 2024, geen problemen krijgen. Het programma verandert elke paar jaar flink.

16. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.102
    Trofeepunten:
    358
    Maar dit is toch precies wat er nu gebeurd? Mensen, ook ik, worden direct platinum for life in het overgangsjaar.
    Ik had ‘pas’ 7 jaar, en ben het nu direct, dus ja er komen nu in een klap een heleboel platinum for lifes bij, maar voor de nieuwe lichting geldt inderdaad dat je vanaf nu 10 jaren moet blijven vliegen om deze status te halen, of als je al begonnen was het resterende aantal jaren dat je nog moet omdat je vanaf nu maar 300xp mag meenemen.

17. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.421
    Trofeepunten:
    508
    Daarom wordt er nu gereset, om te voorkomen dat mensen duizenden XPs gaan sparen. Iedereen heeft na volgend jaar maximaal 300 XP extra staan en de rest is gecompenseerd in jaren.

Overigens valt dat "heleboel" wel mee. Tijdens het ulti diner vorige week in Amsterdam zijn de cijfers gedeeld en het gaat om een paar honderd personen extra voor Nederland. Ongeveer één procent van alle huidige Nederlandse platinums gaat door die conversie sneller P4L worden.

flyTOMe, alfa_x en TheFlyingMarco vinden dit leuk.
  18. TheFlyingMarco

TheFlyingMarco Newbie

Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Vandaag een e-mail ontvangen van Flyingblue met de bevesting P4L.

Pim, lloydje33, rickbeerendonk en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. alfa_x

alfa_x Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Hoeveel mensen hebben eigenlijk P4L, is dat ongeveer bekend?
    Ik heb wel is gehoord dat er maar 40 duizend FB plat deelnemers zijn in Nederland, misschien ook niet helemaal correct :)

20. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Kwam niks recenters tegen dan dit uit 2017:
    "Het Flying Blue-programma heeft 1,6 miljoen leden in de Benelux, waarvan 31.000 deelnemers de Platinum-status hebben. Om daarvoor in aanmerking te komen, moeten zij per jaar minimaal 60 vluchten maken of 70.000 level miles sparen. Wie dat tien achtereenvolgende jaren doet, krijgt de status Platinum for Life. Dat zijn momenteel zo’n 7.000 leden."

* 15/03/2017

Deel Deze Pagina