Hmmm niet echt duidelijk dus, de antwoorden tot nu toe: 31-03-2015 (@FlyingDutchman87) 21-09-2015 (@bkraan) 31-03-2016 (@TheFlyingDutchboy) (aangepast) Maar wat is het juiste?
Inderdaad, zoals hierboven door Ralph uitgelegd geldt de volgende hoofdregel. Indien je FB status in een jaar verdient, behoud je deze status voor: - het restant van het jaar dat je hebt gekwalificeerd; - het gehele volgende jaar; - het daaropvolgende jaar tot 31 maart. Dus indien je FB Platinum in september 2014 hebt verdiend, ben je sowieso tot 31 maart 2016 FB Platinum (en tot 31 maart 2017 Goud, mits je in 2015 tenminste 1 kwalificerende vlucht hebt gemaakt).
Bedankt iedereen voor je bijdrage en in het bijzonder @TheFlyingDutchboy voor het geven van het juiste antwoord en @Gajanp en @SVDH voor het verduidelijken van het juiste antwoord. Het is een stuk ruimer dan ik in eerste instantie zelf in mijn hoofd had.
Ok goed om weten! Thanks! Ik zit in BCN en heb gemakkelijk toegang tot UX vluchten, maar net ontdekt dat de goedkoopste 0% miles verdienen en met FB gechecked en die tellen dan ook niet als qualifying flights. Ik zou eens een goedkope doch niet-0 vlucht willen proberen en zien of de segmenten posten op mijn account. Nog 6 nodig.
FB Silver sinds eind 2013 op miles & segments. Ik vlieg voor mijn werk bijna alles op seaman fare wat helaas betekent dat ik meestal maar 25% miles krijg. (en bij sommige CZ en AF vluchten zelfs 0 %) Dit jaar heb ik goede hoop net aan Gold te halen op m'n miles. Evt. dmv een mileage run voor de laatste 1000-2000 Miles.
Voor degenen die PLAT zijn: wat zijn voor jullie goede redenen om PLAT te worden? Eind november haal ik 54 segmenten, dus ik overweeg eventueel een mileage run in december te doen. Maar ik zie niet echt voordelen, naast gratis Economy Comfort (ik ben niet echt groot, dus heb niet veel ruimte nodig) en 100% Elite bonus miles (75% bij GOLD).
Ik heb een vraagje.. Ik vlieg in januari op Miles naar nyc en terug van curacao ik krijg voor de vluchten geen Miles , maar wel segment ?
@Fripsmaster Goede reden vind ik dat je eigenlijk alleen als Platinum nog kans hebt op een upgrade, ik vlieg vaak dezelfde route en krijg relatief vaak een upgrade. For what's worth of it, ook het callcenter is heel snel bereikbaar, je krijgt altijd prio. Ook is het overwegen waard dat als je minder gaat vliegen je als Platinum naar Gold gaat je dus nog een extra jaar SkyPriority voordelen hebt. @Marcel_ Nee, je krijgt geen segmenten, het komt overigens wel op je statement te staan maar telt niet mee voor qualifying flights.
Ik denk dat ze bedoelt wat jullie strategie is: met al die puzzelstukjes weet je soms niet waar je moet beginnen als beginner