Gold status via segmenten. Dit jaar heb ik er 18 vluchten opzitten en nog eens 8 al geboekt. Met de 4 "gratis" vluchten via AMEX Gold zit ik dus al weer op 30 segmenten. Volgend jaar weer Gold en vooral de lounge toegang vind ik erg fijn.
Vraagje, Kan ik al voor 2016 sparen?. Mijn huidige aantal level miles voor 2014 is 170000 en ik heb nog een aantal reizen wat ik moet maken.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Volgens mij is dat wel zo, maar ik ben niet 100% zeker. Mooi aantal Miles trouwens!
Jawel, je kan genieten van roll-over level Miles mits je elk jaar tenminste 1 kwalificerende vlucht maakt. Uitgaande van 200K level Miles in 2014, heb je een roll over van 130K in 2015 en 60K in 2016.
gelukkig gaat het mee Jammer dat je wel 10 jaar achter elkaar Pl moet zijn om de status PLFL te bemachtigen. Heeft flying Blue geen plannen om net als Delta Airlines ook een Diamond status toe te kennen? Ralph , wat bedoel je om het te spreiden naar andere maatschappijen.
dit zou ook een leuk idee zijn voor flying blue leden. https://www.koreanair.com/local/na/gd/eng/sp/cb/eng_sp_cb_mmc.jsp
Als je zo ruim voor topstatua kwalificeert, zou je ook, nadat je Plat hebt behaald, de rest van je vluchten naar een andere maatschappij verplaatsen en daar topstatus behalen. Zo spreid je het risico een beetje, heb je meer mogelijkheden voor awardvluchten en heb je status over meerdere allianties.
Twee jaar geleden Ivory, vorig jaar Silver en nu Gold. Met name in de USA haal ik in het 1e half jaar al 20 segmenten. Dit jaar haal ik net niet Platinum (ondanks AMEX Gold) omdat ik een paar keer (per ongeluk!) een MiNi Fare van Air France en verkeerde klasse CZ had geboekt.
Ik heb een dozijn segmenten nodig dit jaar om Platinum te worden, niet de moeite waard. Gold is prima. Dit jaar 2 segmenten met CZ misgelopen (andere klasse) en 5(!) met de MiNi Fare van AF. Ik boek voortaan tickets als ik een KL code zie. Je bent gewaarschuwd!
Oh ik ben daar ook ingetrapt dit jaar, probeer sowieso AF zoveel mogelijk te vermijden maar als het toch moet dan absoluut geen mini fares meer voor mij
Jep.. ik heb dit jaar ook per ongeluk meer dan 10 mini fares geboekt.. was ik NIET blij mee toen ik erachter kwam dat ze voor de status waardeloos zijn...
Een enorme beginnersvraag, maar voor de zekerheid stel ik hem toch . Als ik nu bijvoorbeeld FB Silver haal, tot wanneer is mijn status dan geldig?
Inderdaad. Wanneer je dit jaar nog een nieuwe status haalt, hou je deze in elk geval tm 31 maart 2016