Excuses, ik bedoel als ik moet kiezen tussen wel en geen gold als ik dit level met statusmiles moet halen, dan zou ik het niet doen, en dan dus maar geen lounge en SP. Het maakt niet uit hoe je Gold bent, je hebt dezelfde voordelen, dus ook loungetoegang
Mooie route haha, en is nog leuk ook om gewoon te doen. Laptopje mee voor de wachttijden en gaan met die banaan!
Wauw voor €150! Was het een mistake fare? Alitalia lijkt een goede optie voor segment runs MAAR er zijn een aantal fares die geen miles verdienen, vooral op binnenlandse vluchten, dus let daar op.
Ben ook al 4 jaar FB zilver door segmenten. Gebruik meestal de antwerpen/brussel/dusseldorf opties om het aantal vluchten te behalen. Meestal nog goedkoper ook...
Vlieg vaak per jaar naar familie in Barcelona, als het moet via CDG en dan kom je snel genoeg aan Silver Maar inderdaad, in CDG schiet het niet erg op nee.
Even overgepakt van het introductie-topic: Of het een klein verschil is hangt erg af van welke routes je vliegt. Binnen europa wordt ik niet superblij van EC, en is het dus minder waard, maar als ik intercontinentaal die 100+ euro per stoel per vlucht niet hoef te betalen... Daarbij is de bonus van 75% ook wel prettig. Aan de andere kant, als je via long-haul Plat wordt is er redelijke kans dat je Business vliegt, en dan is een gratis EC stoel weer totaal irrelevant
Als je intercontinentaal in Y vliegt is het inderdaad even een rekensommetje dat je moet maken; de kosten om van Gold naar Plat te gaan en de waarde die je zou krijgen als je gratis EC krijgt. Maar ik denk ook dat je voor Plat óf intra-EU op segments kwalificeert óf intercontinentaal in WBC. Op segmenten intercontinentaal lijkt me een lijdensweg in Economy. Op miles kwalificeren voor Plat in de 25% Economy fares is onmogelijk.
Hoe vinden jullie deze segmenten runs? Klinkt interessant en lijkt me best leuk om een keer een zaterdag of zondag een rondje Europa te doen voor weinig geld.
Ik vlieg voor mijn andere hobby (mountaineering) regelmatig AMS-CDG-AGP, CDG-AGP en vv is dan UX. Werkt prima! AMS-MAD via UX kan ook, is slechts marginaal goedkoper dan KL. Je hebt wel gratis emergency exit seating als Elite+.
Air Europa is wel buy onboard. En ook hier opletten met binnenlandse vluchten en of die wel miles earnen!
Mini drama van AF Daar had ik maand geleden erwaring gehad.... Weet iemand toevallig OTA waar je goed kan zien booking classe? Heel veel OTA laten booking classe niet zien ( vooraal handing om die Mini tarieven van AF te voorkomen)... Thx
Ja het nadeel is ook dat de mini tarieven dezelfde boekingsklasse (kunnen) hebben. Je ziet het aan de '9' achteraan de tariefcode. Maar de meest praktische tip bij een OTA is zien of er ruimbagage inclusief is... zo niet dan heb je te maken met de (vervelende) mini fare.