Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Treb

Treb Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Tsja, Apollo heeft 1,5 miljard in FB gestopt, daar moet toch linksom of rechtsom een beetje rendement op gemaakt worden. En dat zijn ook niet de meest geduldige jongetjes van de klas.

Met zo’n stap besluit je als concern dat je frequent flyer programma een zelfstandige business wordt, die een extra inkomstenbron moet zijn, los van de directe luchtvaartbusiness.

Je gaat dus veel meer uitbreidingen zien waarbij de Miles veel breder als soort munteenheid worden gebruikt.

2. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ja, dit zie je in de VS ook veel. Luchtvaartmaatschappijen die bijna credit cardbedrijven zijn vanwege alle co-brands. Overal extra miles bij scoren, multipliers, etc. Ook in Europa kun je die miles al voor aankopen inzetten, maar qua prijsstelling vaak niet interessant.

Ooit wel eens een Lufthansa poef van gerecycled BC-stoel materiaal gekocht voor 30.000 miles die bijna verliepen.

3. Treb

Treb Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    FB heeft een operating margin van 25%, bij een jaaromzet van bijna een miljard.

Probeer dat eens voor elkaar te krijgen met het runnen van een airline…

hellolaurent vindt dit leuk.
  4. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    349
    Trofeepunten:
    63
    Waar kan je die cijfers vinden?

5. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    349
    Trofeepunten:
    63
    Misschien is het wel de eerste stap in een overhaul van het complete FB gamma. Dus, volgende stap de voordelen van silver gold beperken zodat Xtra interessanter wordt?

6. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Ik vlieg elke week wel een retour met onze blauwe vrienden. Sinds enkele weken ben ik P4L.

Heb nu 10 vluchten achter de rug en heb nog niet 1x meegemaakt dat ze geen aandacht aan mij besteden. Ander eten, extra biertjes, flesje bubbels en 2 upgrades. Heb zo'n vermoeden dat ze dit tempo niet gaan volhouden :rolleyes: Vandaag waren ze mij eindelijk vergeten, dacht ik. Kreeg ik bij het uitstappen een tasje mee met eten en drinken.

Kost natuurlijk allemaal geen kloteklapper voor ze, maar ik ben makkelijk te plezieren :p

William, FlyingFonz, Ruut en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    860
    Trofeepunten:
    143
    Nou, dat abonnement kan zeker wel interessant zijn als je het afzet tegen Miles kopen. Je krijgt aanzienlijk meer Miles dan als je ze our of pocket zou kopen.

8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    860
    Trofeepunten:
    143

Maar vlieg je dan business of economy?

9. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    859
    Trofeepunten:
    123
    Waar ik mij al jaren aan erger is dat heel veel crewleden (ook bij andere maatschappijen trouwens) zeggen: “Thank you for your corporation”. Waarom bedanken ze mij voor mijn bedrijf/vereniging?

Let er maar eens op, echt iedere vlucht zeggen ze het verkeerd.

Laatst bewerkt: 7 nov 2025
    Vliegende_Keep en Ruut vinden dit leuk.
  10. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Economy. Althans, intra-europe. Intercontinentaal wel altijd business, maar die heb ik afgelopen maand niet gedaan.

Dan1 vindt dit leuk.
  11. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ja idd, ze kunnen beter in de uitspraakgids cowoperation zetten...
    Maar misschien vinden ze het ook wel fijn dat je corporation de reizen betaalt!

12. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    727
    Trofeepunten:
    123
    operatie koe

FlyingBlob vindt dit leuk.
  13. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    859
    Trofeepunten:
    123
    Flying Moo

Durk en finsdeflyer vinden dit leuk.
  14. Treb

Treb Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    KLM Air France publiceert die ieder kwartaal.

15. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    175
    Trofeepunten:
    43
    Ik vraag mij toch echt af hoe het komt dat je blijkbaar veel blijft boeken bij KLM, zowaar elke post op dit forum hier van je extreem negatief zijn wat betreft KLM. o_O

Ambtenaruh en Ruut vinden dit leuk.
  16. Deman23

Deman23 Newbie

Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    Weet iemand of je bij dat Family Event in de Efteling ook Zelf aanwezig moet zijn of dat je je familie zelf mag laten gaan? Ik kan er zelf helaas niet bij zijn. Mijn vrouw is trouwens ook Platinum maar die heeft ze nog niet gehad. Vermoedelijk krijgt ze die niet omdat ze op hetzelfde adres woont.

17. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    859
    Trofeepunten:
    123
    Voor het eerst met SAS Business Class gevlogen. Zeer prettige ervaring. K zal snel een review plaatsen op het Wat schaft de pot topic.

wat wel weer zeer teleurstellend is, is dat de XP verkeerd gecrediteerd zijn: 40 punten (4x10) ipv 60 (4x15). Volgens Flying Blue heeft SK geen business class maar alleen premium economy binnen Europa. Boekingsklasse A ipv C.

Zucht…. Waarom moeten reizigers toch altijd het programma aan hun uitleggen? Sinds 1 oktober bestaat er geen SAS Plus meer binnen Europa.
    Ik heb nu kopieën van mijn boarding passen moeten opsturen en ze gaan het “intern uitzoeken”

dankzij deze onzin staat mijn flying blue XP teller op 287 ipv 307… :rolleyes:

18. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.949
    Trofeepunten:
    428
    Op flyertalk loopt er hier ook een topic over, wellicht kan je daar ook nog wat info vandaan halen

hellolaurent vindt dit leuk.
  19. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Er stond wel bij dat de uitnodiging strikt persoonlijk was, maar ik heb nergens de namen hoeven invullen van degene die mee gaan, dus het zou mij verbazen als er een 'identiteitscontrole' gaat plaatsvinden, want dat zou dan kunnen voor mij, maar niet voor mijn 'aanhang' en dan kan je dus 1 van de 5 personen controleren, dan heeft die hele controle geen zin.
    Daarnaast de Efteling heeft over het algemeen geen tickets op naam, alleen bij speciale verjaardagsacties doet men dat, maar dat zullen er niet honderden of duizenden per dag zijn dan moet je eerder denken aan tientallen, dan kan ik me niet voorstellen dat de 'infrastructuur' van de Efteling daarvoor is ingericht.

En ik kan mij ook voorstellen dat de KLM helemaal niet wil dat het zo gaat, want dan zullen er best wat mensen teleurgesteld worden, want voor mij is het de bedoeling dat ik mee ga, maar het kan zomaar zijn dat ik op het laatste moment toch echt zelf weg moet, en zo zal het bij meer frequent flyers zijn.

20. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    860
    Trofeepunten:
    143
    Vreemd: ik heb voor een KL-vlucht op de heenreis SAF XP gekocht (niet voor 100%). Voor de terugvlucht staat de SAF-optie er voor de heenreis in. Maar kan ik geen SAF meer kopen gedurende OLCI.

Deel Deze Pagina