Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    349
    Trofeepunten:
    63
    Nou, heb net gebeld met een uiterst vriendelijke medewerker. Hij vroeg of ik tijd had want moest " De Administratie " hiervoor bellen. Letterlijk 18 minuten later kwam hij terug met de mededeling dat het gewijzigd kan worden voor 286 euro.. Heb hem vriendelijk bedankt voor zijn tijd. Soms heb ik het gevoel dat het bij de KLM nog 1985 is en ze bij "De Administatie" nog met typemachientjes werken. Volgende keer beter zullen we maar zeggen.

Ruut vindt dit leuk.
  2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    De Earn FB Online website ligt er bij mij weer uit. Misschien verklaart dit, waarom het ook al niet lukte een auto via FB Hertz te huren.

3. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Het ligt er soms aan welke medewerker je aan de lijn krijgt wat deze al dan niet kan.
    Zo moet of wil ik af en toe een ulti zelfde dag wijziging, en meestal moet men dan iemand gaan bellen om het voor elkaar te krijgen, maar af en toe heb je iemand die het helemaal begrijpt en echt direct kan aanpassen.
    Zal ook wel met rechten die iemand heeft te maken hebben, maar soms bij irrops bel ik even wat de mogelijkheden zijn, krijg dan heel goed advies, moet ik soms nog even kijken of het voor mij ook kan, bel je terug, en krijg je iemand die geen idee heeft wat er kan en moet je de suggestie voordragen, en dan merk je gewoon dat het wat stroever gaat.

4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Eigenlijk een slechte zaak vooral als je naar het Ulti nummer belt.
    Ik vergelijk het een beetje met de kwaliteit van Amex.

5. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Moet wel worden gezegd, ik bel vaak buiten de kantoortijden waar de ultimate lijn dan gesloten is en je wordt doorgeschakeld naar de platinum service lijn.
    En buiten de kantoortijden echt als midden in de nacht. Er wordt altijd wel snel opgenomen, ook in het weekeinde, dus er zit echt wel prioriteit doorschakeling in, want een collega die 'slechts' platinum is, die hangt 10 minuten in de wacht, ik bel en er wordt echt bijna gelijk opgenomen. Hij vindt daar wat van.

6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143

Bijgevoegde bestanden:

7. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Yep, hier hetzelfde.
    Een nieuw account aanmaken lijkt wel te werken.

Dan1 vindt dit leuk.
  8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Zijn we soms geband na al die negatieve berichten over FB/AF-KLM? :cool:

FlyingFonz en Ruut vinden dit leuk.
  9. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...xtra-ruimte-creeren-voor-meer-betalende-klant

Geen Economy Comfort meer
    In bijvoorbeeld de Boeing 787-10 gaat het aantal van deze stoelen omhoog van 28 naar 35. In de andere Boeings die intercontinentaal vliegen komen maximaal 40 Premium Comfort-stoelen per toestel. Dat gaat ten koste van de Economy Comfort-stoelen. Die stoelen zijn dezelfde als in de Economy Class maar bieden iets meer beenruimte. “Economy Comfort gaat in een aantal Boeings die intercontinenetaal vliegen verdwijnen,” vertelt een woordvoerder van KLM aan deze site. Het is nog niet duidelijk in welke toestellen precies. In de 787-10 keert de tussenklasse in ieder geval niet meer terug. Wel is er naast de extra Premium Comfort-stoelen nog ruimte voor wat extra gewone Economy stoelen.

Dat wordt dringen om de voorste rij van Economy te reserveren dan...

Tim82 en Ruut vinden dit leuk.
  10. Mikkel93

Mikkel93 Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    8
    Balen, dat vond ik een fijne FB Gold perk.

11. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.556
    Trofeepunten:
    253
    Waarschijnlijk teveel mensen PFL geworden in de nieuwe systematiek, wel erg jammer dat deze perks nu worden geschrapt.

Ruut vindt dit leuk.
  12. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Oftewel: nog meer verschraling in de KLM economy class, daar waar Air France juist economy comfort introduceert.

Het economy product van KLM wordt steeds slechter, met veel betere alternatieven. Vooral richting ZO-Azië. Ben dus benieuwd welke routes dit betreft. Ik hoop voor KLM NA/de Cariben. Als ze dit toch voor ZO-Azië gaan doen, dan zal de concurentie (SQ, EK, etc) snel in dat gat springen.

Tim82 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  13. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
  14. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    Ja, heel apart dat juist AF wel meer eco comfort gaat installeren...

15. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Er stond in het artikel ook vermeld dat men inderdaad een extra drankronde wilde introduceren en een chocolaatje of iets uitdelen, dat zal zorgen voor meer werk voor het cabine personeel.

Dat is iets wat ik inderdaad de vakbonden vast nog wel wat van gaan horen, het is niet dat de vakbonden de extra service kunnen tegenhouden, maar men kan wel extra noodzakelijk personeel eisen waardoor KLM mogelijk alsnog besluit om dat niet in te voeren.

Wat ik aan Economy Comfort handig vindt is dat het juist hier, ook als het toestel verder helemaal vol is, de kans toch aanwezig is dat er een vrije plaats naast je blijft omdat het betaalde stoelen zijn voor de meeste passagiers en door het prijskaartje ook niet heel snel aangekocht, zeker als het een middenstoel is.
    Maar op sommige routes is er inderdaad relatief veel vraag naar de tussencabine, juist ook omdat waar voor veel bedrijven geen business klasse geboekt mag worden mag vaak voor vluchten van 10 uur of langer wel premium economy geboekt worden, en door slimme prijssetting kan je dan meer verdienen dan ze als economy te verkopen.
    Denk aan routes richting de VS of de rijkere Aziatische landen. Voor vluchten naar Jakarta of Manilla is deze premium vraag niet zo groot.

16. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik probeer bij Transavia een vlucht met FB miles te boeken, maar het lukt me maar niet in te loggen... Volgens mij gebeurt er ook bijzonder weinig in de backend als ik na het selecteren van 'Boek met miles' op inloggen klik. Ook in de app niet (wat volgens mij gewoon een schil voor de website is). Tijdelijke bug? Weet iemand een omweg toevallig?

17. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    Via KLM bedoel je? Misschien lukt het via de AF site wel.

18. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Nee, op Transavia.com. Daar kun je nadat je book with Miles hebt geselecteerd normaliter inloggen met FB, maar dat lijkt hier in geen enkele browser of app te werken.

19. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Inloggen https://earnonline.flyingblue.com/en/ werkt weer!

Mogelijk heeft dit ook impact gehad op het inloggen op andere FB-gekpppelde sites. Ik kon ook niet inloggen op FlyingBlue.com, maar wel op KLM.com.

finsdeflyer vindt dit leuk.
  20. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Top, hierna gelijk een enkeltje VLC-EIN voor 6k miles + 10 EUR kunnen boeken. Kon beter qua redemption value, maar als ik verder alleen een stoel nodig heb om op te zitten is Transavia dus ook een optie i.p.v. KLM. Het is dat KLM statusvoordelen biedt...

Vliegende_Keep vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina