Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Mooie actie inderdaad. Ze lijken een beetje te gaan variëren. Hopelijk iets soortgelijks als upgrade offer in november; die XP zouden goed uitkomen.

2. flyhenk

flyhenk Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Dit geldt helaas alleen voor nieuwe (platinum) card aanvragen. Dus niet voor een upgrade. Telefonisch wisten ze me te vertellen dat er ook voor bestaande card houders een actie aan komt. Waarschijnlijk in Oktober. Details hiervan zijn nog niet bekend

Dan1 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  3. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Klopt inderdaad. Heb momenteel alleen een normale amex en mijn FB kaart vorig jaar September opgezegd.
    De actie loopt t/m 14 oktober dus als ik begin oktober de FB platinum aanvraag zou ik de miles en de 40 bonus XP moeten krijgen

finsdeflyer vindt dit leuk.
  4. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ja, vaak zijn hebben upgrade- en aanmeldbonussen toch wel een soortgelijke insteek / waarde. De afgelopen jaren ook vaak een maandje na elkaar de 100k voor Plat.

Hopelijk loopt de aanmelddeadline van de upgrade offer door tot in november zodat ik er weer voor in aanmerking kom.

5. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    859
    Trofeepunten:
    123
    ik zit naar exact dezelfde run te kijken op het moment!! Ook nog nooit in TBS geweest (ook niet in een TBS kliniek trouwens). Hoewel ik alleen in de stad zou blijven is het enige wat mij een beetje doet twijfelen om te boeken is de politieke situatie in het land.

En op de terugreis vind ik alleen maar tickets met +/- 13 uur overstaptijd op AMS. Op zich niet erg want ik kan even heen en weer naar Den Haag om thuis te slapen om daarna weer naar KRK te vliegen (en dezelfde dag weer terug:D). Weet jij of je jouw koffer al kunt krijgen op AMS tijdens deze ‘overstap’ of dat deze bewaard blijft en de volgende ochtend weer naar KRK gaat? Dan zou ik die moeten ophalen en gelijk weer inchecken daar in polen.

Miya vindt dit leuk.
  6. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Als het een ‘nachtstop’ is dan is het sowieso mogelijk om je koffer te krijgen, dat zou je zelfs al aan kunnen geven bij de incheck.
    Want je kan de inhoud van de koffer simpelweg nodig hebben, denk aan medicijnen of bijvoorbeeld toiletartikelen die door de vloeistofregels niet in de handbagage kunnen.

Qua situatie in TBS, persoonlijk durf ik dat wel aan, maar goed 2 weken terug zat ik in Kyiv dus mijn tisicoprofiel is wat hoger.
    Op korte termijn gaat daar niets gebeuren, ook in Armenie en Azerbeidjan rommelt het, maar door Oekraïne heeft Rusland simpelweg geen manschappen over om ‘in te grijpen’ want dan komen andere posities in gevaar, dus als ze gedeongen worden als in rechtstreekse aanvall op Russische troepen zal mem reageren maar preventief ingrijpen ligt niet voor de hand.

FlyingBlob vindt dit leuk.
  7. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    859
    Trofeepunten:
    123
    bedankt voor je reactie! Gezien het weer in de winter en ik de komende maanden geen tijd heb om nog meer te reizen zat ik aan April of Mei 2026 te denken. Dat is nog redelijk ver weg.
    Het is inderdaad op de terugreis een nachtstop. Aankomst op AMS rond 20 uur en vertrek ‘s ochtends om 9:30 uur weer. Ik zal mijn koffer dan vast mee naar huis nemen en ‘s ochtends alleen met een handtas terug naar schiphol gaan voor een “op en neertje” naar KRK.

8. TheFlyingMarco

TheFlyingMarco Newbie

Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    18
    Weet jij toevallig of dit ergens beschreven staat of is dit meer je eigen ervaring ?
    Ik heb volgend jaar een lange overstap op Schiphol als ik terug kom uit Canada en mij lijkt het dan ideaal om tussendoor naar huis te gaan en daar mijn koffer achter te laten voor ik 's avonds weer terug vlieg.

9. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Ik kan het helaas nergens vinden, maar uit eigen ervaring weet ik dat het kon uit Bangkok en ook uit Lissabon, waar voor Bangkok dat wel fijn was voor mijn vader die op die manier niet de volgende ochtend de vlucht naar Dusseldorf hoefde te nemen.
    De voorwaarde was wel dat het echt een nightstop was, want de volgende keer dacht hij mooi, maar toen had hij de latere avondvlucht naar Dusseldorf en kon men de bagage alleen tot de eindbestemming doorlabelen.
    Ook uit Lissabon geen probleem, er is in de lente en zomermaanden een 18.30 vlucht die om 23.30 aan komt in Amsteradm en werkelijk waar op niks aansluit, dus dat is geen probleem, en op dat tijdstip komt de bagage trouwens verrekte snel op de band.

FlyingBlob en TheFlyingMarco vinden dit leuk.
  10. TheFlyingMarco

TheFlyingMarco Newbie

Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt Ozzie , ga een poging wagen kijken of het lukt

Ozzietukker vindt dit leuk.
  11. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Is dat met KLM? en gewoon Economy class? kun je de betreffende vlucht delen? want 110XP in europa is best fors en vaak wel wat vluchten voor nodig

12. Mihajlo123

Mihajlo123 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Met KL en AF, uiteraard in business class (ik heb nog niet eerder een economy XP-run gezien). Dat levert 90 XP op met 6 legs, en daarnaast nog ZWE–AMS–LIN in economy. Als je op de AF-site MXP–KRK in C opzoekt, zie je vanzelf de variant met twee stops voorbijkomen.

13. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    327
    Trofeepunten:
    63
    Als ik minder dan een jaar geleden de reguliere Amex Platinum heb aangevraagd kom je hiervoor niet in aanmerking toch?

14. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Wat ik veelal lees op het forum is dat je voor een FB amex gewoon de welkomstbonus krijgt als je al een normale amex hebt. Dit omdat beide kaarten als 2 afzonderlijke producten gezien worden

15. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb een zakelijke reis via mijn zaken-OTA moeten wijzigen. Nu zie ik in de Mijn KLM omgeving en app dat het aantal Miles voor deze reis nu gebaseerd is op de wijzigingskosten. Aangezien de spend telt, zou ik in mijn beleving miles moeten krijgen op de totale spend (dus initieel + gewijzigd ticket). Klopt dit? Corrigeert KLM dit nog na de vlucht of moet ik na de vlucht zelf ontbrekende miles claimen op basis van mijn facturen?

16. boeing767

boeing767 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    178
    Trofeepunten:
    43
    Hi all,

Vraagje: binnen Europa merk ik dat wanneer ik hoofdboeker ben (FB Gold) ik altijd ook vooraf gratis reguliere stoelen kan kiezen voor mijn medepassagiers. Geldt dit ook voor intercontinentale vluchten? Twijfelen namelijk tussen basic en light tarief

17. MXG1511

MXG1511 Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3

18. Karsten1993

Karsten1993 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    288
    Trofeepunten:
    63
    Ja dit geldt ook voor Intercontinentale vluchten, toevallig vandeweek nog gedaan.

19. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ah, de discussie over de FB Amex Plat wordt hier gevoerd en niet on het andere forum ;)

Waar ik benieuwd naar ben is of deze aanbieding ok geldt bij een referral? Mijn link geeft namelijk alleen aan dat er tijdelijk 50k miles zijn te verdienen. En niet de 40 extra XP?

20. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    767
    Trofeepunten:
    368
    FYI voor degene die vandaag vliegt via Amsterdam. Het bagagesysteem van KL ligt eruit sinds ~11.00 vanochtend (Sept 15, 2025). Hierdoor blijft alle transitbagage op Schiphol staan van iedere KL-AF-DL vlucht. En dat stapelt zich heel snel op. Koffers staan in karren te wachten (oa bij C11) tot het systeem weer werkt. Maar dat gaat nog wel ff duren.
    Wordt (weer) een dure week voor KLM..

Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina