Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.828
    Trofeepunten:
    253
    Waarom heb jij die nog nodig :confused:

Miya en Urbanjazz vinden dit leuk.
  2. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Iemand nog suggesties voor een mooie XP run voor binnen Europa? (tussen nu en eind december) wat prijstechnisch ook nog aantrekkelijk is.

Laatst bewerkt: 30 aug 2025
  3. Jelle

Jelle Blue Tier

Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben aan het oriënteren voor een vlucht ZWE-AMS-SIN en CGK-AMS-ZWE met KLM/air-France. Nu viel me op dat het niet uitmaakt of je een (korte) tussenstop hebt in Bangkok voor wat betreft XP; met of zonder tussenstop blijft dit 17 XP, heeft dit te maken met dat het laatste deel met Singapore Airlines of Malaysia Airlines wordt uitgevoerd? De vluchten zijn overigens boekbaar via de website van KLM.

4. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Je krijgt inderdaad geen xp voor vluchten met Malaysia of Singapore Airlines, niet via BKK of KUL.
    Daarnaast mag je ook de lounge niet in, in Bangkok of Kuala Lumpur, de laatste keer mocht ik erin als uitzondering in Bangkok maar alleen omdat het een courtesy uitzondering was, lees ze kunnen niks factureren.

5. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.535
    Trofeepunten:
    373
    Als je landt op CDG en je hebt dan de trein naar Brussel, word ingecheckte ruimbagage dan doorgelabeld naar de trein? Ik weet uit ervaring dat je bij de treinbalie op CDG wel bagage kan afgeven, maar weet niet hoe dat met een overstap zit. Heb namelijk HND-CDG-ZYR, maar ik heb een los enkeltje CDG-AMS gekocht a 62€ en wil dan mijn treinkaartje ophalen (voor de XP) dan weer terug door de security en naar Schiphol vliegen.

6. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Vergeet niet je vlucht naar KRK mee te tellen met het bedrag, maar dat zal wel meevallen met de low cost.

7. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    Nee, je bagage moet je van de band halen op CDG. Als je je treinticket ophaalt bij de balie kan je je koffer vervolgens afgeven maar dat is niet verplicht.

Tim82 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  8. Mihajlo123

Mihajlo123 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb van de week nog MXP-KRK geboekt voor 640 eu in nov. Goedkoper heb ik in 2 weken zoeken niet gevonden. Dit i.c.m een ZWE-MXP voor 140 eu is toch 110 xp die je in 4 dagen binnenharkt. Maar je kan ook met U2 naar MXP.

9. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    Veel van jullie weten dat de Crown Lounges ook arrival lounges zijn geweest voor Flying Blue Gold en Platinum leden op een KLM-vlucht. Ik vond het altijd fijn om een hapje te eten of me te douchen na een lange vlucht. Helaas is dat verleden tijd. Eergisteren wilde ik de lounge in, maar ik werd geweigerd. Sinds 1 juni geldt deze regel niet meer...

FlyingFonz en rickbeerendonk vinden dit leuk.
  10. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    163
    Trofeepunten:
    43
    Ik werd vrijdag ook geweigerd. Had geen eten gehad in het vliegtuig en moest nog even wachten op een bus. "Dit is al jaren beleid bij Air France" werd er gezegd?!

petercs vindt dit leuk.
  11. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.556
    Trofeepunten:
    253
    Vorige week na aankomst in AMS kon ik gewoon de lounge in met mijn boardingpas. Misschien is toegang bij aankomst nu alleen nog voor ulti?

petercs vindt dit leuk.
  12. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Het zal wel van China moeten, maar jammer dat HKG-TPE als domestic wordt gezien. Dat levert dus maar 2XP op in economy...

Toch maar voor Privium gaan dan, mocht je vaak via AMS vliegen?

13. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Ik kon er vorige week, als ulti, ook naar binnen. Had inderdaad begrepen dat het per 1 juni zou zijn veranderd. De vlucht kwam echter zo ongelukkig aan dat 20 minuten lounge bezoek en een broodje kroket beter leek dan op plaza zelf wat kopen, en de boarding pass liet het toe.

petercs vindt dit leuk.
  14. Jelle

Jelle Blue Tier

Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Even een vraagje; hoe kan ik zien of je XP spaart als je met Garuda Indonesia vliegt?

DirkOnTour vindt dit leuk.
  15. vincentk

vincentk Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Wat zijn tegenwoordig acceptabele miles voor een BC Reward ticket naar de VS (LAX/SFO/LAS)? De laatste keer dat ik een Reward ticket heb geboekt was in 2022 naar CUR (145K), sindsdien een stuk duurder geworden? Ik kom eigenlijk niet onder de 300K voor directe vluchten vanaf AMS, voor aankomend jaar mei/jun.

Nu heb ik gelukkig nét genoeg miles voor 1 ticket met die prijzen, maar ik had gehoopt op twee :p

16. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.556
    Trofeepunten:
    253
    Vorige week naar LAS geweest voor 120k miles retour in WBC. Is wel een kwestie van veel geluk hebben en flexibel zijn op welke dagen je kunt vliegen. Heb dit ticket circa 10 weken voor vertrek geboekt, vermoed dat tickets verder in de toekomst duurder zijn.

17. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Dat is inderdaad geluk hebben. Ik had de terugvlucht voor 60k Miles per persoon. Een gangbare prijs is vaak rond de 105k en mininum is 60k.

Zat jij toevallig op vlucht KL 636 van zondag 24 augustus? Dan gok ik dat jij de eerste was die businessclass als ulti naar binnen liep en een praatje maakte met de purser:cool:

18. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    666
    Trofeepunten:
    348
    Kijken bij Garuda richting het einde van het boekingsproces wat de boekingsklasse is en dan bij Flying Blue of wheretocredit kijken. Hoe goedkoper het ticket hoe minder kans dat je punten spaart en dus ook XP's.

19. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.556
    Trofeepunten:
    253
    Ja dat was ik :)

20. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Tijdelijk 50.000 miles én 40 XP extra bij aanvraag van de platinum flying blue kaart. Leuke deal!

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina