Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Oké, dus dat seq.nr is de volgorde van inchecken?
    Weer wat geleerd.

2. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Iemand enig idee of je bij Air Europa nog steeds miles en Experience Points kan sparen?

3. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    727
    Trofeepunten:
    123
  4. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
  5. ChristianvdW2016

ChristianvdW2016 Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb nu al drie dagen de foutmelding "Sorry, er ging iets mis... Probeer het nog eens." als ik vluchten probeer te zoeken voor een award boeking op de KLM website... belde even met de servicelijn maar die leek het niet erg serieus te nemen ('dan is er geen beschikbaarheid', het hele jaar? really?). Hebben jullie ook dit probleem? Ben benieuwd of het aan mijn account ligt (heb de usual tricks al geprobeerd; via de app, cookies verwijderen, andere browser, via airfrance.nl, maar niks werkt)... dank!

Laatst bewerkt: 3 aug 2025
  6. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Jep, ik worstel hier al weken mee. Soms kom ik wel verder na een keer of vijf proberen maar loop ik daarna weer tegen een andere fout aan. Bij welke maatschappij probeer je te boeken? Bij KL zelf had ik geen problemen, lijkt vooral bij specifieke partners te gebeuren.

7. ChristianvdW2016

ChristianvdW2016 Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Thanks, bij Delta, maar ik kom niet eens voorbij het startscherm, dus KLM vluchten worden bijvoorbeeld ook al niet getoond. Maar voor KLM/AF vluchten is er gelukkig wel een alternatief met SeatSpy...

8. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Dat is wel opmerkelijk. Zeker als je via de app ook problemen hebt (dat werkt bij mij vaak beter dan de site voor award tickets). Heb net even een zoekopdracht op een paar willekeurige routes geprobeerd waar Delta op vliegt en krijg gewoon resultaten te zien. Maar wat de oorzaak dan is dat het bij jou niet lukt durf ik echt niet te zeggen..

9. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Nog even door op het onderwerp KLM en IT. Voor mijn vlucht naar Londen overmorgen zijn mijn reisdocumenten akkoord volgens Mijn Reis, voor mijn vlucht naar de US een week later ontbreken ze blijkbaar. Beide documenten (paspoort en ID) staan al jaren in mijn FB account.

As we speak (4 juli 22.00) ligt de halve site eruit en kan ik niet inloggen om mijn paspoort te scannen.

Ik dacht dat het dieptepunt al ver achter ons lag maar blijkbaar niet dus…

Laatst bewerkt: 4 aug 2025
    lloydje33, jvad en bernard vinden dit leuk.
  10. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Een tijdje terug was er wat media-aandacht voor onboekbare awardtickets (o.a. https://www.parool.nl/wereld/klm-he...-die-helemaal-niet-beschikbaar-zijn~b3cae681/). De situatie lijkt intussen nog steeds niet verbeterd.

Al weken liep ik tegen foutmeldingen aan bij het boeken van een award ticket. Vandaag zag ik een goede optie, wederom foutmelding tijdens het boekingsproces. Gebeld naar de platinumlijn, blijkt helemaal niet beschikbaar te zijn voor die prijs. Ondertussen wordt dit aanbod wel op meerdere data getoond.

11. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.273
    Trofeepunten:
    408
    https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/...ers-tijdelijk-voor-bepaalde-europese-vluchten

Ik ben benieuwd, want één bestemming,Ljubljana, mag ik net aan het einde van de proefperiode nog meemaken.

Ben wel benieuwd, al hoop ik wel dat net als de proef vorige keer voor Ultimate leden wel een gratis keus gemaakt mag worden.
    Bij de proef van Air France was die gratis maximale besteding zelfs nog ruimer.

Het blijft wel een interessante ontwikkeling, want de huidige broodjes zijn zeker niet goed, gelukkig is de vegetarische stukjes variant of wat het ook mogen zijn verdwenen, maar dat broodje kaas hoef ik eigenlijk ook nooit.
    Aan de andere kant, Air France lukt het wel om een smakelijk broodje te hebben, en een koud drankje is ook wel fijn.
    Want de vraag is hoe de passagier denkt die op rij 29 zit op de middenstoel en net als bij Ryanair € 3.75 mag afrekenen voor een blikje cola of € 6 voor een blikje bier.En dat nadat deze persoon al heeft moeten bijbetalen voor ruimbagage, net zoals dit bij Ryanair zal moeten, en omdat deze in boarding groep 5 zat de rolkoffer bij de gate alsnog mocht afgeven, die ziet geen enkele meerwaarde meer om voor KLM te kiezen.

bernard vindt dit leuk.
  12. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.953
    Trofeepunten:
    428
    Vraag me af of ze dan voor de BC ook eens wat anders gaan serveren, helemaal nu ze ook warme dingen willen serveren aan Economy passagiers.
    Zit je op de eerste rij met je kortonnen doos met couscous, terwijl ze paar rijen achter je wel iets 'lekkers' te eten hebben.

13. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.273
    Trofeepunten:
    408
    Dat is wel een goede inderdaad, want hoewel ik de pasta tonijn salade die in ieder geval in Juli werd geserveerd best te eten vond, zou ik inderaad als ik de quinoa variant voorgeschoteld krijg en achter mij op rij 4 wordt er een tosti geserveerd dat ik dan dat ook wel graag gehad zou willen hebben.

Al krijg je op sommige Europe Business Class producten wel eens een warme vegetarische samosa, maar die vindt ik ook maar mwah, en dat fruitsapje met zoveel suikers, die kan ik echt nooit nemen.

14. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    350
    Trofeepunten:
    63
    Wat is een vegetarische samosa???

15. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.558
    Trofeepunten:
    253
    Ik vlieg eind september naar Ljubljana in als ulti in eco. Ben benieuwd

16. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.483
    Trofeepunten:
    558
  17. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    Hmm, ook fijn dit. Zal wel weer een golf aan spam komen?

18. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
  19. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Als dat Salesforce verhaal klopt, dan komt het lek (vermoed ik) van Cygnific vandaan. De BPO partij die o.a. het de klantenservice en FB runt (https://www.cygnific.com/)

20. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    Klinkt aannemelijk gezien de aard van de gegevens die gelekt zijn.

Deel Deze Pagina