Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.953
    Trofeepunten:
    428
    Zijn jullie geselecteerde stoelen zichtbaar in jullie boekingen? Bij mij zijn ze allemaal weg. Maar wat ik ooit heb geselecteerd staan nog wel als "bezet" in de seatmaps.

finsdeflyer vindt dit leuk.
  3. boeing767

boeing767 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    178
    Trofeepunten:
    43
    jep, hier ook. Kan ook geen nieuwe stoelen selecteren, constant foutmelding.

4. Daandeluxe

Daandeluxe Blue Tier

Leuk Bevonden:
    122
    Trofeepunten:
    33
    yes, hier ook voor mijn vlucht van zaterdag naar Dubrovnik…

5. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.273
    Trofeepunten:
    408
    Hetzelfde hier, de stoelen die ik had geselecteerd zijn inderdaad geblokt.

Als ik echter de stoel wil verzetten laat de desktop KLM versie dat wel toe, maar bij het bevestigen krijg je een foutmelding.

Sorry, we have a technical problem on our end. We're working hard to fix it, but it's taking some time. Please try again later.

Dat ze het maar snel oplossen, want ik moet nog een paar plekken naar voren voordat het ulti block wordt geactiveerd.
    Straks heb ik opeens iemand direct naast mij zitten. :D

6. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    Het troost me om te lezen dat dit breder speelt, haha. Iets met gedeelde smart...

Was al bang m'n mooie bulkhead PC seats kwijtgeraakt te zijn.

7. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.953
    Trofeepunten:
    428
    Datalek, stoelenproblemen, het draait weer als vanouds bij KLM :D

lloydje33, bernard en Ruut vinden dit leuk.
  8. Nixxin

Nixxin Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
  9. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    Stoelen zijn hier weer zichtbaar. Heeft nog best een tijdje geduurd zo. Ben benieuwd of dit voor alle accounts gold, want dan zullen ze het bij de balies druk gehad hebben.

10. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Yep, ze zijn weer terug:confused:

11. Nixxin

Nixxin Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Mail gehad van KLM
    upload_2025-8-7_16-3-23.png

12. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Is hier gisteren al behandeld :cool:

TimH vindt dit leuk.
  13. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    In de categorie IT-perikelen, gisteren na weken aan errors eindelijk een boeking kunnen doen met miles. Om vervolgens geen ticketnummer te ontvangen en in de app te zien dat ik op de "Waitlist" sta (vlucht van over een maand of twee).

Na een aantal uur afwachten gebeld naar de Platinumlijn. Het bleek dat de betreffende vlucht eigenlijk helemaal niet beschikbaar was. Dit terwijl ik gewoon kon boeken en ook terwijl ik aan de lijn hing de vlucht gewoon geboekt kon worden in de app. Oftewel: loopt niet helemaal lekker.

Vervelende is dat, doordat er geen ticket is uitgegeven, het annuleren niet zo eenvoudig is als normaal. Moet nu een aantal dagen afwachten om mijn miles en euro's terug te krijgen. En nu maar hopen dat ik daardoor in de tussentijd geen andere deal misloop...

Mocht je overwegen om via FB een award ticket te boeken met China Eastern of Shanghai Airlines, zou ik aanraden om vooraf te bellen om de beschikbaarheid te bevestigen. Dan voorkom je dat je eindigt met je miles een aantal dagen in het vagevuur en nog altijd geen ticket ;-)

Ruut vindt dit leuk.
  14. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
  15. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Laatst bewerkt: 8 aug 2025
  16. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    163
    Trofeepunten:
    43
    Of veel erger. Als je toekomstige booking codes in de gelekte "Subject line of service request emails" zitten.

finsdeflyer vindt dit leuk.
  17. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    Oei, kun je niet al best veel met een PNR en achternaam? Daarmee kun je een hele booking managen toch?

Bij ons alleen service requests over oude boekingen, gelukkig.

18. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    163
    Trofeepunten:
    43
    Weten wanneer iemand niet thuis is, ook handig.

19. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    860
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb wel een waarschuwingsmail gehad van Air France, niet van KLM. Ik ga voor de zekerheid mijn wachtwoord van AF/KL/Flying Blue maar wijzigen.

Update 15:45. Holy shit, ik had bovenstaande nog niet gepost of ik werd zojuist bijna opgelicht op whatsapp. Ik ontving een bericht van ene “Christine Schmidt” dat er een probleem zou zijn met mijn creditcard. Normaal zou ik hier niet intrappen, maar het enge was: mijn volledige naam, reserveringsnummer van Booking, de naam van het Hotel en de exacte data dat ik er verblijf stonden in het bericht. Allemaal correct! Wat mij echter argwanend maakte was het feit dat we net een mail van AFKL ontvangen hebben waarin dat data lek werd gemeld, ik geen problemen heb met de andere reservering die ik gedaan heb met dezelfde AmEx kaart en bovenal dat het van een whatsapp business account kwam met een telefoonnummer dat begon met +91. Een snelle zoekactie op Google gaf aan dat dit de landcode is van India, het land dat berucht staat om de oplichtingspraktijken.

Ik heb Booking gebeld en zij vertelden mij dat ik niet de eerste was die hier vandaag over belde en de dame aan de lijn heeft voor de zekerheid met het hotel gebeld en ook zij bevestigden dat ze geen whatsapp bericht gestuurd hadden en dat er niets mis is met mijn reservering.

Dus wees gewaarschuwd als je plots een bericht krijgt op Whatsapp, zelfs als je reserveringsdetails daarin correct zijn!!

Laatst bewerkt: 9 aug 2025
    michiel1, finsdeflyer, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.483
    Trofeepunten:
    558
    Is kennelijk een enorm probleem bij Booking en dit wordt al langer gemeld. Oplichters beschikken inderdaad over boekingsgegevens van Booking.com.

https://www.reddit.com/r/travel/comments/115ignt/how_i_was_scammed_on_booking_and_whatsapp/

Deel Deze Pagina