Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    lijkt me niet
     
  2. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Op advies net even gebeld en aangezien het de retourvlucht is kon ze de 2e koffer voor 0,00 toevoegen in het nieuwe systeem, ondanks dat er maar 1 in het systeem stond. Voor nieuwe vluchten die je nu boekt die na 05-01 worden uitgevoerd is het er maar eentje zei ze.
     
    kevin990 vindt dit leuk.
  3. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ja dit gebeurt vaker wanneer je via een derde partij incheckt/je stoel selecteert op een KLM-vlucht. Ik had laatst een vlucht naar CDG geboekt via KLM-AIR FRANCE Global Meetings. Ik kon gratis emergency exits selecteren waar via de normale weg een toeslag voor wordt berekend.
     
    Dutchie vindt dit leuk.
  4. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Je kunt als Gold bij Delta vanaf 72 uur van te voren een gratis Economy Comfort+ stoel uit kiezen. Als Plat kan dit tijdens de boeking en als Silver kan dit zelfs ook, maar dan vanaf 24 uur voor vertrek. Dit ook tot mijn verassing want zelfs toen ik Silver was heb ik meerdere malen voor rond de 100 euro 'geupgrade' naar EC+ :rolleyes:.

    De gratis keuze is natuurlijk wel gebonden aan beschikbaarheid. Als je Gold bent en de stoelen al gewoon voor $$$ verkocht zijn voor het 72 uur window begint, heb je natuurlijk wel gewoon pech.
     
    Dutchie vindt dit leuk.
  5. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Na de vele negatieve berichten rondom Flying Blue de afgelopen tijd hebben ze mij nu toch wel positief verrast:

    Mijn vriendin bleef begin december steken op 13 qualifying flights. Omdat we voor volgend jaar al 9 Flying Blue kwalificerende vluchten hebben geboekt waarmee we een aanzienlijke hoeveelheid miles sparen, was het zeker interessant om voor het einde van het jaar nog twee vluchten te maken op die manier de Silver status (50% meer miles) te behalen.

    Toen halverwege december bleek dat mijn vriendin in de laatste week van dit jaar een medische ingreep moet ondergaan (niks ernstigs gelukkig), zagen we geen kans meer om voor haar een Silver status te behalen.

    Om toch nog een poging te wagen heeft ze dit verhaal naar Flying Blue gemaild, met de vraag of er niets iets te regelen viel. De eerste reactie van Flying Blue was nogal opmerkelijk te noemen:

    “Ik stel het op prijs dat u op 17 december jl. de moeite heeft genomen om per e-mail contact met ons op te nemen betreffende een mogelijke uitzondering voor het behalen van het Silver Elite niveau.

    In uw e-mail geeft u aan dat u wegens gezondheidsredenen de ontbrekende twee vluchten voor het behalen van Silver Elite niet zult kunnen maken. Het spijt mij dit van u te vernemen. Ik hoop dat uw operatie en herstel voorspoedig zullen verlopen.

    Ik heb uw verzoek om een uitzondering zorgvuldig overwogen. Ondanks dat ik begrijp dat u de twee vluchten nu niet meer zult maken, moet ik concluderen dat u de eerste helft van het jaar niet heeft gevlogen. Om deze reden kan ik niet aan uw verzoek voldoen. Het spijt mij u hiermee te moeten teleurstellen.”


    De reden die Flying Blue voert, waarom zij niet aan dit verzoek kunnen voldoen is natuurlijk erg vreemd: Sinds wanneer is de “eerste helft van het jaar” van toepassing? En wat maakt het uit of een deelnemer in een kalenderjaar alle benodigde qualifying flights binnen bijvoorbeeld twee maanden of gespreid over het hele jaar behaald?

    Bovendien heeft mijn vriendin in de eerste helft van dit jaar wel degelijk 5 kwalificerende vluchten gevlogen. Reden genoeg om dit in een reactie ook kenbaar te maken naar Flying Blue.

    Binnen twee dagen na deze reactie kwam Flying Blue met het volgende bericht:

    "Hartelijk dank voor uw bericht van 18 december jl.

    Gezien uw loyaliteit, en ondanks het feit dat u eigenlijk niet genoeg Level Miles heeft gespaard voor het Silver-niveau, willen wij u bij wijze van uitzondering toch het Silver-lidmaatschap aanbieden tot 31 maart 2017.

    Uw nieuwe deelnemersniveau gaat vandaag in. Tijdens uw volgende reis kunt u daarom al profiteren van alle voordelen die aan uw niveau verbonden zijn.

    U ontvangt uw deelnemerskaart binnen 3 weken per post."


    Al met al is het goed om te weten dat Flying Blue in sommige gevallen toch menselijk handelt en dat uitzonderingen binnen het programma wel mogelijk zijn.

    Fijne feestdagen iedereen.
     
    Flying doc, kevin990, Arjan69 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    De directeur van Flying Blue heeft een interview gegeven over de grote veranderingen in 2016-2018. De veranderingen omtrent Silver en het boeken van Transavia tickets waren al bekend, maar de mogelijkheid om met je miles ook hotels te kunnen boeken was voor mij een nieuwe en een interessante! :) Verder willen ze nog partnerships aan gaan, daar zullen misschien nog wat voordeeltjes uit kunnen komen...
    Misschien een idee voor een uitgebreid artikel op Insideflyer?

    Voor degene die alvast wat wil lezen, ik heb het Franse interview vertaald en op m'n blog geplaatst.
     
    MartinR vindt dit leuk.
  7. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Waar kan ik je blog vinden?
     
  8. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb je een pm gestuurd.
     
  9. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb een fb amex silver aanvraag lopen rechtstreeks via de site van american expres. Dat was omdat ik 2500 Miles krijg en de kaart het erste jaar gratis.

    Na een dagje hier lezen, was dat niet zo slim eigenlijk. Zou ik de kaart annuleren en via jullie een nieuwe gouden doen, al zijn de kosten hoger per jaar, en daar zie ik weer tegen op.
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat ligt er aan waarvoor je de kaart wilt gebruiken. Goud geeft meer miles, een reisverzekering en 4 qualifying flights (zilver 2). Je kunt ook later van zilver upgraden naar goud, dan krijg je eerst de 2 qualifying flights en bij upgraden naar goud nog eens 4 qualifying flights..
     
  11. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Egbert, de kosten voor het eerste jaar zijn nog steeds gratis. Ik heb je een pm gestuurd.
     
  12. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    De kaart wil ik gebruiken om Miles te sparen. Ik ben een vakantievlieger en las dat ik met de amexkaart mijn Miles kan houden. Ik ben al een Nederlandse creditcard gebruiker. Dus betaal alles ermee wat kan.
    Voor de rest geen poeha.
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  13. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Er zijn meerdere die in hun handtekening een link hebben om gratis een FB AMEX Gold aan te vragen. Zie ook in mijn handtekening.

    Inderdaad een goede manier om de geldigheid van je miles te verlengen.
     
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Voor de FB Amex is er een aparte thread om het overzichtelijk te houden.
     
  15. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    image.jpeg
    Als je dan nog geen nieuwjaarsdip hebt, dan hebben we er nu allemaal een:p Of het versterkt natuurlijk alleen maar het 'the day after' gevoel:rolleyes:
     
    RSC09, Flying doc, MartinR en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    HIHI.
    Gisteren m'n 31e gevlogen en vandaag weer m'n eerste met KLC. Eens kijken of ik FB Gold kan handhaven dit jaar. Zoals ik het allemaal lees begint het daar pas in de toekomst met FB.
     
  17. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Zag het ook net ja, vervelend om te zien :)

    Op de laatste dag van 2015 mijn FB Silver kaart ontvangen. Stelt niet veel voor, maar toch voelde het als een cadeau
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  18. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    nee, maar nog wel in het overzicht in de app
     
  19. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Net voor het nieuwe jaar nog FB Plat gescoord, tot mijn eigen verbazing niet eens te hoeven mileage/segment runnen!

    (Oké dat ene segment AMS-BRU had niet per sé via de lucht gehoeven, maargoed... :))
     
  20. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Gefeliciteerd FlyRicky! dat word ook mijn doelstelling dit jaar!

    Vergeet niet je signature aan te passen van FB Gold naar plat ;)
     

Deel Deze Pagina