Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. ChristianvdW2016

    ChristianvdW2016 Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ik kon nog geen link posten (nieuw lid ;-)). Misschien lukt het zo wel (dit achter de flyingblue website zetten): /news/2328/veranderingen-in-priority-services-voor-silver-deelnemers.html

    Edit: Bovenstaande poster was me te snel af ;-)
     
    MarcoK en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Wat is er nu dan verandert tov de oude situatie? Volgens mij is alleen de prioritybagage eraf maar verder verandert er niets...
     
  4. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    In feite geen priority boarding meer. Geen voorrang meer bij security. Nu dus ook geen prioritybagage meer, en dat samen met het feit dat je überhaupt als Elite/Elite Plus geen tweede koffer meer mee mag nemen, maakt het voor mij wel dat Flying Blue een stuk minder aantrekkelijk wordt. Dit jaar blijf ik steken op 18 QF's, waarvan ik alle vluchten heb gevlogen met 2 checked-in koffers:p Als ik me nu zou bedenken wat m'n doel is voor volgend jaar, wat betreft FB: Elite Plus halen (en dan het liefst PLAT), en anders helemaal niet. Dan blijf ik bij AA:)
     
  5. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    473
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Boarding is volgens mij ook verandert, silver priority, niet meer skypriority.
     
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Je mag nog voor de bulk maar helaas niet meer als allereerste nee. Maar je hebt nog wel de gratis koffer en zover ik het begrijp op AMS wel de security etc. Als het je om een tweede koffer gaat is het k*t ja. Maar dan is de devaluatie gelijk met elite plus.
     
  7. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Klopt, maar komend jaar waarschijnlijk wel een stuk meer IC vluchten, dus dan zijn de extra miles en gratis Exit-row seats wel meegenomen. Ik wil alleen door naar PLAT, als het me niet te veel kost. Het blijft een afweging...

    De eerste koffer gelukkig nog wel! Als KLM besluit ook die te schrappen, dan ben ik helemaal weg:p Stond op het punt om een paar dagen naar de sneeuw te gaan, dan is het tweede stuk bagage toch mooi. Die vlieger gaat nu ook niet meer op..:eek:
     
  8. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Hi,

    Ik vind juist de EC seats een super grote meerwaarde, niet alleen om de meer beenruimte maar daarnaast ben je vaak weer vrij snel uit het vliegtuig!
     
  9. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    MarcoK vindt dit leuk.
  10. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik vind het belachelijk! Precies op het moment dat je je verzekert van de eindstreep voor een bepaalde status, meestal aan het einde van het jaar, wordt een significante devaluatie bekendgemaakt. Want je vergaart in jaar 1 de status waar je in jaar 2 de vruchten van gaat plukken... eigenlijk zouden ze dit soort versoberingen pas na een jaar mogen invoeren.
     
    MarcoK vindt dit leuk.
  11. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb precies hetzelfde: Sinds een aantal dagen FB-Silver, met name om de verschillende voordelen te ervaren en om te kijken of FB goed aansluit op mijn wensen.

    Dat juist nu, zo aan het einde van het jaar, per nieuwsbericht op de Flying Blue website gemeld wordt dat de voordelen van FB Silver (nagenoeg per direct) zwaar gedevalueerd worden, vind ik een klap in het gezicht van iedereen die dit jaar z'n best gedaan heeft om de Silver status te behalen of te behouden.

    Reden voor mij om volgend jaar vaker voor een ander frequent flyer programma te kiezen.
     
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Hoewel ik jullie ongenoegen geheel onderschrijf, valt me op dat Airlines hun ff programma's te pas en te onpas devalueren.
     
  13. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Dit is wel echt een zure, juist de snelle doorgang en het eerste boarden was heel fijn aan silver..... Lounge gebruik ik Priority Pass voor en werkt voor mij voldoende. :-(
     
  14. Youri

    Youri Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Silver wordt nu wel heel erg uitgekleed. Ik vraag me ook af hoe "Silver priority boarding" in de praktijk gaat werken. Gaan ze een derde rij maken?

    Ander dingetje, aan deze pagina (https://www.flyingblue.com/promo-awards.html?c=1#Europa) te zien zijn er vanaf januari ook 20% Promo Awards.
     
  15. Youri

    Youri Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Nu is het bij gate agents op veel buitenlandse luchthavens al niet duidelijk wanneer je als ST Elite mag boarden.
     
  16. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    dit doet delta ook al langer
     
  17. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Er komen awards binnen Europa met 15% korting, die zullen dan nog maar 20% korting geven als ze promo zijn denk ik.
     
  18. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
  19. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Pff balen dit. Sinds deze maand voor het eerst FB Silver geworden :(
     
  20. Youri

    Youri Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Waarschijnlijk wel. Heeft iemand ooit een award ticket geboekt binnen Europa? Meestal zijn de toeslagen meer dan de ticketprijs.
     

Deel Deze Pagina