Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Ja tax voor retour was iets van 45 eu, maar je krijgt dezelfde status als degene die de punten voor je award levert. In mijn geval scheelde dat loungetoegang en extra bagage ivm gold status. Dan wordt het wel interessant
     
  2. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Met zn vieren naar Marseille gevlogen op FB miles, de kids van 3 en 5 kregen ook de Gold status op hun boarding pas
    Gezellig s morgens met z'n vieren ruim de tijd genomen om te ontbijten in de lounge
    Ook handig voor het aantallen stuks bagage wat we mee mochten nemen, dit jaar nog wel

    Heb trouwens het idee dat er wel veel mensen tijdens boarding doorheen glippen als ze geen skyprioriteit hebben, maar toch als eerste in de rij staan. Wat is jullie ervaring daarin?
     
  3. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Volgend jaar dan toch maar Gold halen, alleen Sky Priority hebben toch recht gebruik te maken van snelle security check op Schiphol of ook OW heb namelijk ook bijna BA, Silver.
     
  4. Screamhouse

    Screamhouse Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Yep, zeker in het buitenland, ik zorg gewoon dat ik vooraan sta. Reis altijd met handbagage en wil zeker zijn dat ik die kwijt kan bij mijn plaats
     
    MartinR vindt dit leuk.
  5. Edwin

    Edwin Newbie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Na veel moeite eindelijk een DL-vlucht die werd uitgevoerd door WestJet maar verkocht was als DL (staat letterlijk op m'n boardingpass). Ik weet niet of het nou wel helemaal terecht is, maar ik wist pas dat WestJet het uitvoerde toen ik mijn boeking eens in de Delta-app gooide.

    Het is maar goed dat ik een FB Amex heb genomen ander was ik misschien wel op 14 vluchten bleven steken...
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  6. MartijnBudding

    MartijnBudding Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb net met KLM contact gehad via twitter over mijn bestaande boekingen en de eventuele gevolgen hiervoor vanwege mijn FB Silver devaluatie. Ik had op een van de reeds geboekte vluchten namelijk gerekend op 2 stuks bagage toelage. Ze zijn knalhard bij KLM. Ze veranderen gewoon halverwege de wedstrijd de regels, en ik word nu gedwongen betaald een bagagestuk bij te boeken. Ik ben eerlijk gezegd zeer boos en teleurgesteld in KLM. Ik denk dat ik hier maar eens een officiële klacht over moet gaan indienen.
     
  7. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Hoi Martijn,

    Ik vind dit toch raar. Op mijn 3 boekingen sinds de baggage devaluatie (deze is niet alleen voor Silver volgens mij) staat nogsteeds dat ik 2 extra stukken mag meenemen.
     
  8. MartijnBudding

    MartijnBudding Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Klopt bij mij ook.... maar die regels gaan pas 5 januari in o.i.d. vandaar dat het wellicht nog niet zichtbaar is.
     
  9. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Klacht ingediend bij Flying Blue. Antwoord komt erop neer dat het te druk wordt met elite-leden. Echt be-la-che-lijk.
     
  10. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    niets belachelijks aan, als je ziet hoe het bijv bij cathay pacific gaat. elk marco polo lid mag daar priority boarden. dat betekent dat je als elite dan nog steeds achter in de rij mag staan wachten.
     
  11. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Het is niet zozeer de inhoud van de verandering, maar het principe dat je je een jaar lang geld uitgeeft, moeite doet en loyaal bent om vervolgens minder te krijgen dan wat je aanvankelijk in het vooruitzicht is gesteld. Dát vind ik vooral belachelijk.
     
    high_class vindt dit leuk.
  12. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Ik kan me de frustratie van degenen die Silver hebben gehaald wel voorstellen. Eind 2014 stel je je doel om Silver bij FB te halen vanwege de bijbehorende perks op o.a. Schiphol. Haal je het om Silver te worden, krijg je te horen dat je status eigenlijk niets meer waard is. Waarom niet de devaluering in laten gaan op januari 2017? Dan kunnen degenen die dit jaar nog Silver hebben gehaald in 2016 er nog van genieten.
     
    Krabnov vindt dit leuk.
  13. Gerben

    Gerben Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Wie kan en wil mij verder helpen: Ik kan de reis die ik via ITA heb gevonden (zie prinsscreen) niet terugvinden op klm.nl.

    Wat doe ik verkeerd?



    Schermafbeelding 2015-12-22 om 16.20.48.png
     
  14. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Je kunt altijd KLM Reserveringen bellen en als een reis niet via de site geboekt kan worden, betaal je geen telefonische reserveringskosten. Veel vluchten met 'bijzondere' overstaplocaties of extra segmenten zijn overigens niet zichtbaar op de KLM-site. Priceline werkt ook niet, kent ZWE niet.
     
    Gerben vindt dit leuk.
  15. Gerben

    Gerben Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Bedankt!
    Ik heb nu gebeld met KLM. De reis is telefonisch wel te boeken alleen komt de mevrouw niet uit op EUR 292, maar op maar liefst EUR 467,- en dat terwijl op ITA het tarief van EUR 292 nog steeds gehanteerd is.

    Hoe kan het dat er zo'n prijsverschil in zit? Doet de KLM mevrouw iets niet goed? Ik heb haar de vluchtnummers doorgegeven....
     
  16. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Kan een aantal redenen hebben. Sommige combinaties van vluchten met bijbehorende prijzen zijn alleen maar beschikbaar voor bepaalde markten... daarom kan je vaak via sites als Priceline vluchtschema's boeken die voor de US-market bestemd zijn. Als je KLM belt, wordt standaard de 'prijslijst' van het vertrekkende land gehanteerd en daar wijken ze bij een directe boeking niet van af. Wat ook kan zijn is dat ze hierdoor voor jouw reisschema meer dan één tickets moeten uitgeven --> extra kosten. Beetje warrig en ingewikkeld verhaal misschien, maar dit was wel de verklaring die ik zelf van KLM kreeg toen ik een vergelijkbare reis wilde boeken.
     
  17. Gerben

    Gerben Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Voor mij nu nog een onverklaarbaar verhaal... helaas moeten wij het er maar mee doen :(
     
  18. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Vloog vorige week met een van de laatste vluchten vanuit FUK naar AMS. De check-in hier werd uitgevoerd door Delta (ook online dus), ondanks mijn 074-ticket. Via hun website kon ik zomaar (als skyteam elite) een comfort stoel aanklikken zonder kosten. Bij de checkin balie stond er nog een prachtig bord van 130 euro per stoel. Naast mij waren de meeste comfort stoelen vrij. Heb ik geluk gehad of zijn er meer vluchten waar dit op mogelijk is?
     
  19. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb mijn heenvlucht al gemaakt maar mijn terugvlucht is na 5 januari. Enige idee of ze daar de bagageregels ook zomaar van mogen aanpassen?
     
  20. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    171
    Trofeepunten:
    268
    Ik hoop het niet voor je! Maar die vraag kun je beter aan KLM zelf stellen denk ik :p. Wij kunnen wel gissen, maar zij weten (misschien wel) het antwoord.
     
    Dutchie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina